Copyright 2023 The Associated |
Αφορμή για νέο γύρο δημοσιευμάτων και ρεπορτάζ στα αστικά ΜΜΕ της χώρας μας αποτέλεσε δημοσίευμα της γερμανικής εφημερίδας «Taggesspiegel», στο οποίο αναφερόταν ότι διενεργήθηκε συγκριτική έρευνα ανάμεσα στα κράτη - μέλη της ΕΕ σχετικά με το επίπεδο ασφάλειάς τους στους σιδηροδρόμους και η Ελλάδα καταγράφηκε χαμηλά. Ωστόσο, το εν λόγω δημοσίευμα, παρότι κατέτασσε τη Γερμανία «στις χώρες με τα υψηλότερα πρότυπα παγκοσμίως», ομολογούσε «σοβαρά προβλήματα στην εν μέρει απαρχαιωμένη υποδομή που εγκυμονούν κινδύνους», ενώ τόνιζε ότι «είναι αδύνατη η γρήγορη διάσωση όλων των επιβατών από τοξικά αέρια σε τούνελ, ιδίως στις στενές σήραγγες S21».
Διαπίστωνε ότι «μέχρι σήμερα, υπάρχει ένα συνονθύλευμα υποδομών διαφορετικών τεχνολογιών, ορισμένες από τις οποίες χρονολογούνται από την αυτοκρατορική εποχή, ιδιαίτερα στις δευτερεύουσες γραμμές δρομολογίων». Σημείωνε «αυξανόμενη υπερκόπωση του προσωπικού ιδίως σε ελεγκτές και μηχανοδηγούς με συσσωρευμένες υπερωρίες και αύξηση των ποσοστών ασθένειας».
Αλλωστε, ως λογικό επακόλουθο όλων των παραπάνω σημειώθηκαν τα μεγάλα θανατηφόρα περιστατικά στις 3 Ιούνη του 2022 στο Garmisch - Partenkirchen με 5 νεκρούς και 68 τραυματίες όπως και η σύγκρουση τρένων στο Bad Aibling τον Φλεβάρη του 2016, όπου 12 άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους και 89 τραυματίστηκαν. Ως αιτία της σύγκρουσης, οι αρχές αναφέρονταν σε «αμέλεια του σταθμάρχη και ανεπαρκή τεχνολογία κλήσης έκτακτης ανάγκης στον σηματοδότη».