Το ότι από τύχη δεν είχαμε νέα Τέμπη στις 23/12/2023, είναι η απόδειξη ότι όλες οι αιτίες που οδήγησαν στο έγκλημα με τους 57 νεκρούς πριν έναν χρόνο, παραμένουν και προειδοποιούν για τα επόμενα.
Το ΚΚΕ καταθέτει σήμερα το πόρισμά του από την Εξεταστική Επιτροπή για τα Τέμπη και σ' αυτό αναφέρει με σαφήνεια το πώς και γιατί φτάσαμε στην τραγωδία.
Καταγράφει όμως και μεγάλα ερωτήματα που παραμένουν αναπάντητα, στην προσπάθεια της κυβέρνησης, με τη στήριξη και των άλλων κομμάτων, να παραμείνουν στο σκοτάδι οι πραγματικές αιτίες και οι ένοχοι.
Η Εξεταστική Επιτροπή, που συγκροτήθηκε με πρόταση του ΚΚΕ, πρόσφερε σημαντικά συμπεράσματα και στοιχεία, με καθοριστική συμβολή των κομμουνιστών βουλευτών.
Κι αυτό παρά τα εμπόδια από την κυβερνητική πλειοψηφία, τον ΣΥΡΙΖΑ, το ΠΑΣΟΚ και τους άλλους, παρά τις επιλεκτικές προσκλήσεις μαρτύρων και τον αποκλεισμό άλλων, παρά το γεγονός ότι η κυβέρνηση καθόρισε την εξέλιξη των εργασιών και το αποτέλεσμά της.
Τα στοιχεία αυτά αφορούν το ίδιο το έγκλημα και όσα ακολούθησαν, αλλά και όσα προηγήθηκαν και συντέλεσαν στο τραγικό δυστύχημα. Πρόκειται για στοιχεία που δεν έτυχαν ιδιαίτερης προβολής από τα αστικά ΜΜΕ για ευνόητους λόγους...
Τι αποδείχτηκε, λοιπόν, επιβεβαιώνοντας τις καταγγελίες του ΚΚΕ; Οτι η ανυπαρξία μέτρων ασφαλείας, σε συνδυασμό με την έλλειψη προσωπικού, δημιούργησαν ένα εκρηκτικό μείγμα.
Στην κατάσταση αυτή φτάσαμε όμως μέσα από διαχρονικές πολιτικές αποφάσεις στο πλαίσιο της «απελευθέρωσης» των σιδηροδρομικών μεταφορών, που στόχο είχαν τη μείωση του κόστους για το κράτος και το άνοιγμα κερδοφόρων πεδίων επένδυσης για τα μονοπώλια.
Η πολιτική αυτή έχει την υπογραφή της ΕΕ και όλων των κυβερνήσεων, που μοιράζονται τις ευθύνες για την υποστελέχωση, την καθυστέρηση στην ανάπτυξη σύγχρονων συστημάτων ασφάλειας, στην ιδιωτικοποίηση, συνολικά στην εκμετάλλευση του σιδηροδρόμου με κριτήριο το κόστος - όφελος, που εκθέτει σε μεγάλο κίνδυνο τη ζωή του λαού.
Πολλά από τα στοιχεία που οδηγούν σ' αυτήν τη διαπίστωση δεν μπορούν πλέον να κρυφτούν και καταγράφονται ακόμα και σε επίσημο έγγραφο της Επιτροπής που συνέστησε η κυβέρνηση (Επιτροπή Γεραπετρίτη).
Υπουργοί προηγούμενων κυβερνήσεων κατέθεσαν φόρα παρτίδα ότι εδώ και 10-15 χρόνια «υπήρχε θέμα συντήρησης και ασφάλειας του δικτύου (...) γιατί ο ΟΣΕ δεν είχε ούτε το προσωπικό ούτε τη χρηματοδότηση εκείνη την εποχή για να κάνει το δίκτυο».
Πρώην υπουργός Μεταφορών έκανε λόγο για «μαύρα βαγόνια», δηλαδή αμαξοστοιχίες - φαντάσματα που δεν μαθαίνει ποτέ κανείς τι κουβαλάνε, κάνοντας ακόμα πιο επιτακτική την ανάγκη να απαντήσει η κυβέρνηση τι μετέφερε η εμπορική αμαξοστοιχία και ποιο υλικό προκάλεσε τη δολοφονική πυρκαγιά.
Αλλοι αρμόδιοι φορείς επιβεβαίωσαν ότι η ΕΕ δίνει την άδεια να ταξιδεύουν τρένα με προδιαγραφές προ 30ετίας στα συστήματα πυρασφάλειας, για να μην μπαίνουν σε έξοδα οι εταιρείες που εκμεταλλεύονται το δίκτυο.
Καμιάς προβολής από τα ΜΜΕ δεν έτυχε επίσης το ότι η κατάτμηση του έργου είναι πάγια πρακτική της «απελευθέρωσης» των Μεταφορών, που την ενθαρρύνει μάλιστα η ίδια η Ευρωπαϊκή Ενωση.
Και πως ο ΟΣΕ και η ΕΡΓΟΣΕ αποτέλεσαν προνομιακό πεδίο για να ασκούν δικαιοδοσία οι διάφοροι ευρωπαϊκοί μηχανισμοί, οι οποίοι σχετίζονται με τις χρηματοδοτήσεις έργων, υποδομών και προμηθειών, ενώ υπήρχαν και καταγγελίες ότι στελέχη της λειτουργούσαν άτυπα ως εκπρόσωποι επιχειρηματικών ομίλων με ανταγωνιστικά συμφέροντα.
Αυτά και πολλά ακόμα περιλαμβάνει το πόρισμα του ΚΚΕ που δίνεται σήμερα στη δημοσιότητα, εκπληρώνοντας το χρέος και τη δέσμευση προς τους συγγενείς των θυμάτων, για να λάμψει η αλήθεια και να τιμωρηθούν οι ένοχοι.
Αλλά και για να τροφοδοτήσουν τα συμπεράσματα και τα στοιχεία του τον αγώνα που δίνουν όλους αυτούς τους μήνες συνδικάτα και φορείς του κινήματος κάτω από το σύνθημα «Τα κέρδη τους ή οι ζωές μας», για να μη συγκαλυφθεί το έγκλημα, ενάντια στην πολιτική της «απελευθέρωσης», που βάζει σε κίνδυνο ακόμα και την ανθρώπινη ζωή.
- Αναδημοσίευση από τη στήλη «Η Άποψή μας» του «Ριζοσπάστη», Παρασκευή 8 Μάρτη 2024
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου