Η «επιστημονική» ανάλυση του καθηγητή Λοιμωξιολογίας και μέλους της Επιτροπής Εμπειρογνωμόνων του υπουργείου Υγείας, Γκίκα Μαγιορκίνη, ο οποίος δήλωσε ξεκάθαρα ότι όχι μόνο δεν υπάρχει κανένα πρόβλημα ασφάλειας από τον κορονοϊό σε μια σχολική αίθουσα με 25 παιδιά, αλλά ότι είναι και καλύτερα από το να είναι ...15 στην ίδια τάξη, ήρθε να επιβεβαιώσει το προφανές: Οτι η κυβέρνηση δεν διστάζει να επιστρατεύσει ακόμα και ...«επιστημονικές» τεκμηριώσεις του ποδαριού, προκειμένου να τις χρησιμοποιήσει για να νομιμοποιήσει την επικίνδυνη πολιτική της σε βάρος μαθητών, εκπαιδευτικών και γονιών και να ανοίξει τα σχολεία χωρίς να πληρούνται οι απαραίτητοι όροι και προϋποθέσεις ασφάλειας.
Μάλιστα, δεν διστάζει να το κάνει με ωμό τρόπο, επικαλούμενη την «εγκυρότητα των ειδικών». «Ολα τα λεφτά», βέβαια, που εξηγούν και τους επιστημονικούς σαλτιμπαγκισμούς, είναι η δήλωση του υπουργού Επικρατείας, Γ. Γεραπετρίτη, μία μέρα μετά τα ...σχεδιαγράμματα Μαγιορκίνη. Είπε λοιπόν ο υπουργός ότι «η λειτουργία ολιγομελών τμημάτων είναι τεχνικά αδύνατη και δημοσιονομικά δυσβάσταχτη». Πόσο πιο στυγνή ομολογία ότι η ασφάλεια και η προστασία της υγείας του λαού λογίζονται ως «κόστος» και μπαίνουν σε δεύτερη μοίρα;
* * *
- Σε ανάρτησή του στα social media, ο Γκίκας Μαγιορκίνης παραθέτει διάγραμμα για να ισχυριστεί ότι δεν είναι πεισμένος πως οι αποστάσεις ανάμεσα στους μαθητές που επιτυγχάνονται με 15 μαθητές στην τάξη είναι χρήσιμες συγκριτικά με τις τάξεις των 25 παιδιών. Το διάγραμμα που παραθέτει, βέβαια, πέραν του ότι δεν έχει καμία σχέση με την αποτύπωση μιας σχολικής τάξης, μιας και είναι γνωστό ότι οι σχολικές τάξεις δεν είναι διάδρομοι, αυτοδιαψεύδεται. Είναι προφανές ότι σε αίθουσες με 25 μαθητές, οι μαθητές είναι δίπλα δίπλα. Μάλιστα, στα σχολεία της χώρας οι τάξεις είναι μικρές, με τα θρανία κολλητά το ένα δίπλα στο άλλο.
- Το επιχείρημα της κυβέρνησης, το οποίο διατυπώνει στην ανάρτησή του και ο ίδιος ο Γκ. Μαγιορκίνης, ότι «η όποια μετάδοση στην τάξη είναι πλήρως ιχνηλατήσιμη και μπορεί να περιοριστεί με απλό περιορισμό, ενώ στην εστίαση δημιουργεί κατά κόρον "ορφανά" κρούσματα», δεν λέει τίποτα περισσότερο από το τι μπορείς να κάνεις εκ των υστέρων, ενώ δηλαδή διαπιστώνεται κρούσμα σε μια τάξη. Ζητούμενο όμως πρέπει να είναι τα ουσιαστικά μέτρα προστασίας που θα περιορίσουν τη διασπορά του ιού και το πώς θα αποφευχθούν τα κρούσματα σε μικρούς μαθητές και εκπαιδευτικούς και στη συνέχεια στις οικογένειές τους, στους χώρους εργασίας των οικογενειών τους, στα συγγενικά τους πρόσωπα κ.λπ. Αλήθεια, ακόμα και η ιχνηλάτηση ανάμεσα σε 25 οικογένειες είναι ίδια με την ιχνηλάτηση σε 15;
Σε κάθε περίπτωση, επιβεβαιώνεται και από αυτό το παράδειγμα ότι δεν κοστίζει τίποτα στην κυβέρνηση να ισχυρίζεται ότι έχει λάβει τάχα μέτρα και εκ των υστέρων, αφού φανούν τα αποτελέσματα της έλλειψης ουσιαστικών μέτρων προστασίας της υγείας, να ρίχνει την ευθύνη στους εκπαιδευτικούς, στους γονείς, στους μικρούς μαθητές που είναι «ατομικά ανεύθυνοι» και έχουν την «ατομική ευθύνη» ότι αρρώστησαν...
* * *
Μάλιστα, το διάστημα που μεσολάβησε από το Μάη, η κυβέρνηση είχε όλο το χρόνο να δημιουργήσει τις προϋποθέσεις ώστε σε λίγες μέρες τα σχολεία να ανοίξουν με όλα τα αναγκαία μέτρα προστασίας και με 15 μαθητές ανά τάξη, έχοντας προσλάβει τους εκπαιδευτικούς που χρειάζονται, έχοντας διαμορφώσει τις αναγκαίες υποδομές και βέβαια το κατάλληλο σχέδιο υγειονομικής παρακολούθησης και έγκαιρης παρέμβασης για την ασφάλεια μαθητών, εκπαιδευτικών και γονιών. Ομως, η κυβέρνηση απέρριψε όλες τις προτάσεις γονιών και εκπαιδευτικών, ενώ αντί να μειώσει τους μαθητές στις τάξεις, ψήφισε και την αύξηση του αριθμού μέχρι 25 σε κάθε τμήμα!
* * *
Κ. Πασ.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου