Mε απογείωση της λογικής της «ατομικής ευθύνης», που είναι άκρως επικίνδυνη, και πρωτόκολλα – λάστιχο, που είναι προσαρμοσμένα στα «θέλω» των επιχειρηματικών ομίλων του τουρισμού, η κυβέρνηση δίνει τη «μάχη» για την αντιμετώπιση της μετάλλαξης «Δέλτα».
Από σήμερα ισχύουν νέοι πιο «αυστηροί» κανόνες για τις μετακινήσεις στα νησιά, ωστόσο, απουσιάζουν ουσιαστικά μέτρα προστασίας για τον έλεγχο των επισκεπτών από το εξωτερικό ή για την προστασία των εργαζομένων στον τουρισμό.
Συγκεκριμένα, όσοι θέλουν να μετακινηθούν σε νησιά θα πρέπει, είτε να επιδείξουν πιστοποιητικό εμβολιασμού, εφόσον έχουν ολοκληρώσει πριν από τουλάχιστον 14 ημέρες τον εμβολιασμό, είτε να έχουν αρνητικό rapid ή PCR τεστ, είτε να επιδεικνύουν πιστοποιητικό νόσησης που εκδίδεται 30 ημέρες μετά από τον πρώτο θετικό έλεγχο και η ισχύς του διαρκεί έως 180 ημέρες μετά από αυτόν. Ενώ για την επιστροφή υπάρχει απλά μια «σύσταση» για self test.
Αξίζει να σημειωθεί πως στα μέτρα που ανακοινώθηκαν, δεν περιλαμβάνεται καμιά ουσιαστική αυστηροποίηση των ελέγχων στις πύλες εισόδου της χώρας. Για παράδειγμα στα αεροδρόμια παραμένουν δειγματοληπτικοί (σε ένα 12% των ταξιδιωτών).
Την ίδια ώρα, τα μέτρα «προστασίας» για τους εργαζόμενους στον τουρισμό αρχίζουν και τελειώνουν στην «αυτοδιάγνωση» των self test.
Κομμένα στα μέτρα του κεφαλαίου τα πρωτόκολλα
Στην πραγματικότητα, τα όποια υγειονομικά πρωτόκολλα παραμένουν κενό γράμμα, ενώ στο όνομα του «πράσινου πιστοποιητικού» απορρίπτεται κάθε επιπλέον και ουσιαστικό μέτρο προστασίας και αποτροπής της διάδοσης. Και παραμένει ως ...πρωτόκολλο, ένας γενικός αριθμός κενών θέσεων, με τον οποίο, οι εφοπλιστές παίζουν τα παιχνίδια τους σε βάρος της ασφάλειας των επιβατών...
Θυμίζουμε την καταγγελία αναγνώστη του «Ριζοσπάστη» , ο οποίος ταξίδεψε προς Κυκλάδες το τριήμερο του Αγίου Πνεύματος. Εκτός από το γεγονός του συνωστισμού στην αναμονή για να ανέβει ο κόσμος στο πλοίο και εκτός από το γεγονός ότι δεν έγινε κανένας έλεγχος κατά την είσοδο στο καράβι σε έγγραφα όπως πιστοποιητικό εμβολιασμού, δήλωση self test κ.λπ., το πιο σοβαρό είναι αυτό που αντίκρισε όταν ανέβηκε στο πλοίο. Ο τομέας της οικονομικής θέσης ήταν γεμάτος, χωρίς καν να τηρείται το μέτρο της μιας άδειας θέσης ανάμεσα στους επιβάτες. Την ίδια στιγμή, υπήρχαν ζώνες στο καράβι που ήταν εντελώς άδειες. Και όταν ο αναγνώστης της εφημερίδας ρώτησε τον υπεύθυνο υποδοχής εάν αυτή η κατάσταση είναι λογική και τι ακριβώς προβλέπουν τα πρωτόκολλα, η απάντηση που έλαβε ήταν κυριολεκτικά ...αποστομωτική. «Το πρωτόκολλο προβλέπει συνολικά στο πλοίο μας 120 θέσεις άδειες. Και αυτήν τη στιγμή υπάρχουν 120 θέσεις άδειες», οι οποίες βέβαια δεν ήταν στην «οικονομική θέση», όπου ο κόσμος συνωστιζόταν... Ετσι, πολλοί επιβάτες που έβλεπαν την κατάσταση, άλλαζαν πάνω στο πλοίο το εισιτήριό τους, πλήρωναν κάτι παραπάνω για να αλλάξουν θέση, προκειμένου να νιώθουν ασφαλείς, και οι εφοπλιστές με τις ευλογίες της κυβέρνησης τσεπώνουν εν είδει «υγειονομικού χαρατσιού» το κάτι παραπάνω.
Αντίστοιχη κατάσταση επικρατεί και στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς, όπου 1,5 χρόνο από το ξέσπασμα της πανδημίας ο συνωστισμός είναι αφόρητος και τα δρομολόγια αραιώνουν αντί να πυκνώνουν, κάνοντας αδύνατη την οποιαδήποτε «αυτοπροστασία» που προπαγανδίζει προκλητικά η κυβέρνηση.
Τα υγειονομικά πρωτόκολλα της κυβέρνησης, όχι μόνο δεν παίρνουν υπόψη την ασφάλεια και την υγεία του λαού, αλλά αντίθετα, είναι κομμένα και ραμμένα στα μέτρα και τις ανάγκες των εφοπλιστών, των πλοιοκτητών και των επιχειρηματιών του Τουρισμού.
Τελικά, αυτή η κατάσταση των αντιφάσεων στη διαχείριση της πανδημίας τροφοδοτεί τον ανορθολογισμό και τη δυσπιστία, όσα δηλαδή η κυβέρνηση τρέχει να αξιοποιήσει για να φορτώσει στον λαό το φταίξιμο της υπερδιάδοσης. Και το «γαϊτανάκι» συνεχίζεται με θύματα τους εργαζόμενους και κερδισμένους τους επιχειρηματικούς ομίλους.
- Το μεσημέρι θα πραγματοποιηθεί σύσκεψη υπό τον πρωθυπουργό, με τους εκπροσώπους της Ένωσης Περιφερειών Ελλάδας και της Κεντρικής Ένωσης Δήμων Ελλάδας, με αντικείμενο τις εξελίξεις γύρω από την πανδημία και την πορεία των εμβολιασμών.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου