Παρασκευή 15 Ιουλίου 2022

Προσήλωση στις «εμβληματικές μεταρρυθμίσεις» που θέλουν οι επιχειρηματικοί όμιλοι

 

  • Στην ίδια ρότα η υπουργός Παιδείας επανέλαβε το κουκούλωμα του πραγματικού περιεχομένου του νόμου - πλαισίου
 
  • Τις κάλπικες διαχωριστικές γραμμές ανάμεσα στα αστικά κόμματα ανέδειξε η συζήτηση στη Βουλή
 

INTIME NEWS

Συνεχίζοντας να κάνει το μαύρο άσπρο για να κουκουλώσει το πραγματικό περιεχόμενο του νομοσχεδίου, η υπουργός Παιδείας, Ν. Κεραμέως, «κλείνοντας» χτες το βράδυ τη διήμερη συζήτηση στην Ολομέλεια της Βουλής έκανε λόγο για ...«10 αλήθειες» που συνιστούν τάχα αναβάθμιση των πανεπιστημίων και ωφελούν φοιτητές, καθηγητές, εργαζόμενους στα ΑΕΙ και ...«κοινωνία».

Ετσι, διαφήμισε εκ νέου, με τον τίτλο «Ακαδημαϊκές δυνατότητες για τους φοιτητές» τα πτυχία - σούπα, τα πτυχία πολλών ταχυτήτων, προγραμμάτων σπουδών με αποσπασμένη και κατακερματισμένη γνώση, για πτυχία που σε καμία περίπτωση δεν εξασφαλίζουν επαγγελματικά δικαιώματα.

Παρουσίασε ως «δεύτερη αλήθεια» τη «βελτίωση της καθημερινότητας των φοιτητών» που θα φέρουν τα άρθρα, όπως π.χ. αυτά για την «ψυχολογική υποστήριξη» κ.λπ., όταν πουθενά στο νομοσχέδιο δεν υπάρχει λέξη για τα προβλήματα που πραγματικά βασανίζουν τους φοιτητές και τις οικογένειές τους, όπως η φοιτητική μέριμνα, το τεράστιο οικονομικό κόστος που αναγκάζει φοιτητές να μην μπορούν να πάνε στις σχολές τους και πάει λέγοντας.

Μία από τις ...αλήθειες της υπουργού ήταν υποτίθεται και τα «οφέλη» των καθηγητών από τον νόμο - πλαίσιο, κάνοντας λόγο για δημοκρατία και αξιοκρατία, στη βάση όμως της «αξιολόγησης» που θα είναι πάνω στους στόχους του Πανεπιστημίου - ΑΕ, που θα ανοιγοκλείνει θερινά, ξενόγλωσσα και άλλα προγράμματα και σεμινάρια, επί πληρωμή.

Οι πραγματικοί ωφελημένοι, ωστόσο, φαίνονται στη 10η αλήθειά της που έχει τίτλο «Εμβληματικές μεταρρυθμίσεις που απαιτεί η κοινωνία». Φράση βέβαια που πίσω κρύβει ότι είναι ακριβώς οι εμβληματικές μεταρρυθμίσεις που θέλουν οι επιχειρηματικοί όμιλοι, οι οποίοι θα έχουν «εύκολη πρόσβαση σε εργαστήρια πανεπιστημίων» και στους οποίους θα διαχέονται τα αποτελέσματα της πανεπιστημιακής έρευνας, προς όφελος της ανταγωνιστικότητας και των κερδών τους.

Η ίδια, σχολιάζοντας την αποχώρηση του ΣΥΡΙΖΑ από την ψηφοφορία, είπε ότι «επέλεξε να δραπετεύσει για να μην υποχρεωθεί να ψηφίσει τα 9 στα 10 άρθρα του νομοσχεδίου» γιατί δεν μπορούσε να καταψηφίσει το εσωτερικό «Erasmus», όπως είπε, ή τα βιομηχανικά μεταπτυχιακά, τα πολλαπλά πτυχία κ.ά. και πρόσθεσε πως «η αποχώρηση του ΣΥΡΙΖΑ είναι η περίτρανη απόδειξη ότι υπάρχει στις διατάξεις η κοινή λογική που απαιτεί η κοινωνία», δηλαδή το κεφάλαιο, που ΝΔ και ΣΥΡΙΖΑ υπηρετούν, «γιατί», συνέχισε, «οι αλλαγές στην Εκπαίδευση δεν έχουν αποχρώσεις», δείχνοντας πόσο κάλπικες είναι οι διαχωριστικές τους γραμμές.

Αλλωστε, και ο ΣΥΡΙΖΑ ούτε στιγμή δεν αμφισβήτησε τη στρατηγική του ΟΟΣΑ και της ΕΕ όπως αυτή κωδικοποιείται με τη διαδικασία της Μπολόνια, με τις διαφορές τους να είναι κυρίως στα σημεία για πολλή ή πιο λίγη εμπορευματοποίηση των πανεπιστημίων, ή αν το μοντέλο θα πρέπει να είναι «αγγλοσαξονικό» που λέει η ΝΔ ή «της κεντρικής Ευρώπης» που υποστηρίζει ο ΣΥΡΙΖΑ, σύμφωνα και με όσα ανέφερε ο εισηγητής του, Ν. Φίλης, που όμως το αποτέλεσμα είναι εξίσου αντιδραστικό.

Το ΠΑΣΟΚ και χτες εγκάλεσε την κυβέρνηση, σύμφωνα με όσα ανέφερε η κοινοβουλευτική του εκπρόσωπος, Κ. Γιαννακοπούλου, γιατί «δεν υπάρχει βούληση και διάθεση για την εφαρμογή των νόμων όπως η πανεπιστημιακή αστυνομία» και βέβαια υπερψήφισε τα περισσότερα άρθρα του νομοσχεδίου.

Ο πρόεδρος της Ελληνικής Λύσης, Κυρ. Βελόπουλος, κατά τη διάρκεια της ομιλίας του χτες στη Βουλή έκανε μία μικρή αναφορά στο νομοσχέδιο και αυτό για να πει «έξω τα κόμματα και οι παρατάξεις από τα πανεπιστήμια».

Ο δε επικεφαλής του ΜέΡΑ25, Γ. Βαρουφάκης, ως «λαγός» συμφώνησε με την απόσπαση της παιδαγωγικής επάρκειας από τα πτυχία, αναρωτώμενος «πώς ένας που τελειώνει το Φυσικό, μπορεί να πάει σε ένα Γυμνάσιο να διδάξει», όπως και την ένταση του «κυνηγιού» χαρτιών, πιστοποιήσεων, των αποφοίτων για να μπορούν να εργαστούν στο αντικείμενο που σπούδασαν. Κατηγόρησε την κυβέρνηση για «διστακτικότητα» να κάνει μεταρρυθμίσεις που χρειάζονται και συμφώνησε με τα «βιομηχανικά διδακτορικά», που εισάγει η κυβέρνηση, δηλαδή η έρευνα των διδακτορικών να αξιοποιείται από επιχειρηματικούς ομίλους, αρκεί να μην είναι οι επιβλέποντες! Ακόμα και με τη δυνατότητα δημιουργίας εταιρειών spin off από τους καθηγητές μέσα στα εργαστήρια συμφώνησε.

Ριζοσπάστης 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου