Τρίτη 7 Νοεμβρίου 2023

ΚΟΜΜΑΤΙΚΗ ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ ΤΟΥ ΚΚΕ Πολλαπλές επιπτώσεις από τον flyover, ο λαός να μη συνηθίσει την ταλαιπωρία ως κανονικότητα

 

MOTIONTEAM

Να μη συνηθίσει την ταλαιπωρία ως κανονικότητα. Να εκφράσει μαχητικά την αντίθεσή του και να ανατρέψει τον αντιλαϊκό και αδιέξοδο σχεδιασμό, να διεκδικήσει πιο αποφασιστικά τη βελτίωση της ζωής του απέναντι στις πανάκριβες και αργές συγκοινωνίες και μεταφορές, καλεί τον λαό της Θεσσαλονίκης η Κομματική Οργάνωση Κεντρικής Μακεδονίας του ΚΚΕ, με αφορμή την έναρξη των εργασιών του Flyover.

Η ΚΟ Κεντρικής Μακεδονίας σε ανακοίνωσή της αναφέρει μεταξύ άλλων:

«Η κατάσταση που ζούμε έχει υπεύθυνο!

Η αλήθεια είναι ότι χάθηκαν δεκαετίες, σπαταλήθηκαν χρήματα, ο λαός της πόλης υφίσταται μια διαχρονική ταλαιπωρία γιατί δεν θέλουν και δεν μπορούν να λύσουν ολοκληρωμένα το ζήτημα του συγκοινωνιακού και κυκλοφοριακού προβλήματος της πόλης.

Υπάρχουν διαχρονικές ευθύνες κυβερνήσεων ΝΔ, ΣΥΡΙΖΑ, ΠΑΣΟΚ παλιότερα αλλά και διοικήσεων Περιφέρειας και δήμων για το γεγονός ότι το 2023 στο δεύτερο μεγαλύτερο αστικό κέντρο της χώρας είναι διαλυμένες οι αστικές συγκοινωνίες του ΟΑΣΘ, δεν υπάρχει μετρό, δεν υπάρχει επαρκής και ασφαλής Περιφερειακή Οδός.

Ειδικά για την Περιφερειακή Οδό, ενώ ήταν λαθεμένος εξαρχής ο σχεδιασμός, ενώ ήταν γνωστά τα προβλήματα από τα πρώτα χρόνια λειτουργίας της προχώρησαν σε κατασκευή ανισόπεδων έργων και άλλων τεχνικών έργων χωρίς να γίνει ταυτόχρονα αναβάθμιση της υφιστάμενης Περιφερειακής Οδού (...)

Τώρα, οι ίδιοι που δημιούργησαν το πρόβλημα, που σχεδίασαν την περιβόητη "υποθαλάσσια αρτηρία" και αποζημίωσαν με 85 εκατομμύρια ευρώ τον ανάδοχο χωρίς να πέσει "φτυαριά" , που άφησαν να χαθούν χρόνια ολόκληρα, το παίζουν "σωτήρες". Οι μεν προβάλλοντας το έργο του flyover και οι δε την πανάκριβη Εξωτερική Περιφερειακή, που είναι αμφίβολο αν θα βελτιώσει το κυκλοφοριακό και επιφέρει σημαντικές περιβαλλοντικές επιπτώσεις στο περιαστικό δάσος (...)

Ολοι αυτοί θυμήθηκαν να "εκφράσουν τον προβληματισμό τους" και να κάνουν συναντήσεις συντονιστικών οργάνων για την "επίλυση του κυκλοφοριακού" το 2023, ενώ έχει ήδη δημοπρατηθεί το έργο και ενώ είναι γνωστά τα προβλήματα εδώ και χρόνια.

Προβλήματα που είχε εντοπίσει και για τα οποία είχε προειδοποιήσει το ΚΚΕ, οι εκλεγμένοι με τη "Λαϊκή Συσπείρωση" σε Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας και δήμους ήδη από το 2020, χωρίς να λάβει ουσιαστικές απαντήσεις. Μάλιστα, στη συνεδρίαση της Μητροπολιτικής Επιτροπής Θεσσαλονίκης το 2021, που εξέτασε τη ΜΠΕ του flyover, η διοίκηση Τζιτζικώστα (ΝΔ) και η παράταξη Παπαστεργίου (ΠΑΣΟΚ) τοποθετήθηκαν θετικά, ενώ και όσοι από τις άλλες δυνάμεις καταψήφισαν το έκαναν με ένα θολό περιεχόμενο, χωρίς ολοκληρωμένη εξέταση των ζητημάτων, δεν συνέβαλαν στην ενημέρωση του λαού και στη διαμόρφωση διεκδικήσεων υπέρ του.

Τέρμα πια στην κοροϊδία, στα παχιά λόγια, στις υποσχέσεις!

Οι μόνοι που πανηγυρίζουν με την πολιτική που ασκείται κεντρικά και τοπικά είναι οι επιχειρηματικοί όμιλοι. Για το συγκεκριμένο έργο του flyover είναι δεδομένη η ικανοποίηση της κατασκευαστικής κοινοπραξίας που θα τη χρυσοπληρώσουμε μέσω ΣΔΙΤ, η ικανοποίηση μεγαλοξενοδόχων και μεγάλων εμπορικών κέντρων που επιδιώκουν τη μετατροπή της περιοχής σε τουριστικό και εμπορικό κόμβο για να αυξήσουν τα κέρδη τους και άρα απαιτούν κατά προτεραιότητα και τα αντίστοιχα έργα που θα διευκολύνουν την πρόσβαση σε αυτούς. Δεν έχουν σχέση επίσης με τα συμφέροντα του λαού θολές, αποσπασματικές προτάσεις, που σε πολλές περιπτώσεις εκφράζουν αντιτιθέμενα επιχειρηματικά συμφέροντα, χωρίς να δίνουν προφανώς ολοκληρωμένη λύση στο πρόβλημα.

Αυτούς εξυπηρετεί η fast track προώθηση του έργου και η επιμονή για την υλοποίησή του με αυτούς τους όρους από τη μεριά της κυβέρνησης, η οποία προσπαθεί να "χρυσώσει το χάπι" διαφημίζοντας πως δεν προβλέπονται διόδια. Δεν μπορεί όμως να κρύψει πως τα τουλάχιστον 370 εκατομμύρια ευρώ που θα λάβει η κοινοπραξία, προέρχονται από τη φορολεηλασία του λαού και θα λείψουν από τα άμεσης προτεραιότητας αντιπλημμυρικά έργα της Θεσσαλονίκης, την οικολογική αναβάθμιση του Σέιχ Σου, από δεκάδες νέα σχολεία και τον αντισεισμικό έλεγχο των παλιών. Το κόστος του flyover αντιστοιχεί περίπου στην κατασκευή άνω των 80 σύγχρονων σχολείων ή στην κοστολόγηση του συνόλου των παρεμβάσεων και έργων του νέου αντιπλημμυρικού masterplan της Θεσσαλονίκης, που κι αυτό εκπονήθηκε στη λογική κόστους - οφέλους.

Οι στόχοι του κεφαλαίου και στην περιοχή μας, που υπηρετούν ΝΔ, ΣΥΡΙΖΑ, ΠΑΣΟΚ, Βελόπουλος και άλλες αστικές πολιτικές δυνάμεις, μαζί με τον περιφερειάρχη και τους δημάρχους, είναι αυτοί που στερούν από τους εργαζόμενους απαραίτητα έργα, επιδεινώνουν προβλήματα, κάνουν συνολικά τη ζωή του λαού δυσκολότερη.

Τώρα να μπουν μπροστά οι δικές μας ανάγκες!

Να διεκδικηθούν πιο αποφασιστικά:

-- Αμεση ενίσχυση του ΟΑΣΘ με εκατοντάδες οδηγούς με μόνιμες προσλήψεις, νέα λεωφορεία, νέες γραμμές, κυκλοφοριακές ρυθμίσεις, μείωση του εισιτηρίου που θα επιτρέψουν να απορροφηθεί έτσι ένα τμήμα της κυκλοφορίας.

-- Επιτάχυνση του έργου του μετρό που είναι το πιο "σύντομο ανέκδοτο" πανελλαδικά και όλων των επεκτάσεων προς Καλαμαριά, δυτικά αλλά και ανατολικά προς Τούμπα και Πυλαία. Να δοθούν σαφή χρονοδιαγράμματα και όχι "τζούφιες" υποσχέσεις. Να μην προχωρήσει η ιδιωτικοποίηση της λειτουργίας του, που θα επιφέρει μεγαλύτερο κόστος στον λαό. Υλοποίηση του έργου του δυτικού προαστιακού και εξέταση κάθε άλλης έκτακτης ή μόνιμης συγκοινωνιακής λύσης που θα συμβάλει στην απορρόφηση κυκλοφοριακού φόρτου, ιδιαίτερα για τις μετακινήσεις από και προς την εργασία.

-- Ολοκληρωμένη πυροπροστασία και οικολογική αναβάθμιση του περιαστικού δάσους του Σέιχ Σου, η οποία πρέπει να προηγηθεί οποιασδήποτε παρέμβασης εντός του.

-- Μέχρι να γίνουν τα παραπάνω, καμιά παρέμβαση στην Περιφερειακή Οδό που θα επιβαρύνει το κυκλοφοριακό πρόβλημα της πόλης και θα επιδεινώσει την κατάσταση στο Σέιχ Σου. Να μην κατασκευαστεί το flyover όπως έχει σχεδιαστεί και σε κάθε περίπτωση όχι με ΣΔΙΤ που θα χρυσοπληρώσουμε. Να επανεξεταστούν όλες οι εναλλακτικές για την αναβάθμιση της Εσωτερικής Περιφερειακής, η οποία είναι απαραίτητη, στη βάση επικαιροποιημένων στοιχείων για την κυκλοφορία, την ατμοσφαιρική ρύπανση, την ηχορύπανση, να εκπονηθούν ολοκληρωμένες κυκλοφοριακές μελέτες με τη συνεργασία του ΑΠΘ.

-- Να ληφθούν υπόψη εύλογες ανησυχίες κατοίκων σε περιοχές δίπλα στην Περιφερειακή Οδό, να εξεταστούν και σχεδιαστούν εξαρχής λύσεις που θα μειώνουν σημαντικά την οποιαδήποτε επιβάρυνση την περίοδο κατασκευής έργων αναβάθμισης της Εσωτερικής Περιφερειακής αλλά και την περίοδο λειτουργίας της.

-- Κατάργηση του αίσχους της πανάκριβης επί πληρωμή στάθμευσης στον δήμο Θεσσαλονίκης, δέσμευση οικοπέδων για δωρεάν στάθμευση, σύνδεση αυτών των χώρων με το κέντρο της πόλης με ΜΜΜ.

-- Να ιεραρχηθούν επιτέλους έργα και υποδομές που λείπουν από την περιοχή μας και βρίσκονται στα αζήτητα, όπως αντιπλημμυρική, αντισεισμική, αντιπυρική προστασία και θωράκιση, προστασία από τη βιομηχανική ρύπανση και δυσοσμία, σχολεία, φοιτητικές εστίες, έργα πρασίνου και αξιοποίησης ελεύθερων χώρων που έχουν βάλει στο μάτι επιχειρηματίες όπως στον χώρο της ΔΕΘ, στο παραλιακό μέτωπο και αλλού.

-- Ενίσχυση της Τροχαίας, των σχεδίων έκτακτων παρεμβάσεων (π.χ. για ατυχήματα στον Περιφερειακό), της τηλεματικής/ηλεκτρονικών ειδοποιήσεων, που μπορούν να συμβάλουν στη διαχείριση έκτακτων καταστάσεων στο κυκλοφοριακό της πόλης.

-- Να καταργηθούν ο ΦΠΑ και όλοι οι ειδικοί φόροι στα καύσιμα για εργαζόμενους και μικρούς επαγγελματίες.

Η ΚΟ Κεντρικής Μακεδονίας του ΚΚΕ καλεί τον λαό, εκφράζοντας την αντίθεσή του σε κάθε χώρο δουλειάς και κάθε γειτονιά, με κινητοποιήσεις και πολύμορφες παρεμβάσεις, να ανατρέψει αυτόν τον αντιλαϊκό και αδιέξοδο σχεδιασμό, να διεκδικήσει πιο αποφασιστικά τη βελτίωση της ζωής του απέναντι στις πανάκριβες και αργές συγκοινωνίες και μεταφορές».

«Συνολικά, υπάρχει λύση, υπάρχει διέξοδος, με δυνατό εργατικό - λαϊκό κίνημα και ισχυρό ΚΚΕ στον δρόμο της ανατροπής. Με ριζικές αλλαγές σε επίπεδο εξουσίας και οικονομίας μπορούν να ικανοποιηθούν οι μεγάλες σύγχρονες κοινωνικές ανάγκες σε όλα τα επίπεδα. Να εξασφαλιστεί σχεδιασμός και υλοποίηση όλων των απαραίτητων έργων υποδομής χωρίς να χρυσοπληρώνουμε κατασκευαστικούς ομίλους, χωρίς να αποτελεί βασικό κριτήριο η άμεση και έμμεση εξασφάλιση περισσότερων κερδών για τους λίγους. Να απολαμβάνουμε όλοι σύγχρονες, φθηνές και ασφαλείς συγκοινωνίες, περισσότερο ελεύθερο χρόνο σύμφωνα με τις μεγάλες επιστημονικές και τεχνολογικές δυνατότητες της εποχής μας», σημειώνει.

 

Ριζοσπάστης 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου