Να αποσυρθεί η κατάπτυστη τροπολογία ζήτησε το ΚΚΕ
Συγκεκριμένα στην τροπολογία, η οποία κατατέθηκε από το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, αναφέρεται ότι «με σύμβαση που υπογράφεται μεταξύ του ελληνικού Δημοσίου εκπροσωπούμενου από τον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών, της Εταιρείας Παγίων της ΕΥΔΑΠ και της ΕΥΔΑΠ ΑΕ, ανατίθεται στην ΕΥΔΑΠ ΑΕ η συντήρηση και λειτουργία του ΕΥΣ, της μείζονος περιοχής της πρωτεύουσας για χρονική περίοδο 3 ετών, η οποία δύναται να παρατείνεται με συμφωνία των συμβαλλόμενων μερών. Μετά τη λήξη της εν λόγω σύμβασης, η συντήρηση και λειτουργία του ΕΥΣ, της μείζονος περιοχής της πρωτεύουσας ανατίθεται από το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών σε ανάδοχο που αναδεικνύεται μέσω διαγωνιστικής διαδικασίας, σύμφωνα με τον ν. 3389/2005»!
Η διάταξη αυτή, την οποία η κυβέρνηση πήγε να περάσει στα μουλωχτά, φέρει τη σφραγίδα της ΕΕ, που ακόμα και το νερό το αντιμετωπίζει ως χρυσοφόρο εμπόρευμα και επικερδές πεδίο δράσης για τους επιχειρηματικούς ομίλους, ενώ έρχεται να συνεχίσει από εκεί που σταμάτησε η προηγούμενη κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ, που έβαλε και την ΕΥΔΑΠ στο γνωστό υπερταμείο ιδιωτικοποιήσεων.
Την πλήρη απόσυρση της τροπολογίας απαίτησε ο ειδικός αγορητής του ΚΚΕ Γιώργος Λαμπρούλης, λέγοντας: «Ιδιωτικοποιείτε το δίκτυο της ΕΥΔΑΠ, φορτώνοντας τον λαό με επιπλέον χαράτσια για υποδομές που φτιάχτηκαν από τον ιδρώτα του, ενώ είναι ένα ερώτημα τι υπηρεσίες θα παρέχονται από τους ιδιώτες στον λαό».
Πέρα από την παράδοση του δικτύου ύδρευσης της Αθήνας στους ιδιώτες, στην ίδια τροπολογία υπάρχουν και άλλα άρθρα που δείχνουν την πρεμούρα της κυβέρνησης να ενισχύσει την κερδοφορία των ομίλων, στέλνοντας στο απόσπασμα δικαιώματα, λαϊκές ανάγκες και περιβάλλον.
Χαρακτηριστικό είναι το άρθρο στο οποίο προβλέπεται η επιδότηση από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων «των ποσών που καταβλήθηκαν ή θα καταβληθούν από την εταιρεία ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ ΑΕ» «από το έτος 1992 μέχρι και 31.12.2049» για «τους τόκους δανείων της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων, που της έχουν χορηγηθεί από το 1992 ως σήμερα ή θα χορηγηθούν μέχρι την ανωτέρω ημερομηνία», και για «προμήθειες εγγύησης του Ελληνικού Δημοσίου για δάνεια από την ανωτέρω τράπεζα που αφορούν σε συγχρηματοδοτούμενα από την ΕΕ και ενταγμένα στο ΠΔΕ έργα».
Το ποσό της επιδότησης δεν αναφέρεται, καθώς αυτό θα καθορίζεται με ΚΥΑ. Ωστόσο, μια γεύση για το ύψος που μπορεί να έχει είναι ότι στην έκθεση του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους αναφέρεται πως η δαπάνη για τα παραπάνω της «Αττικό Μετρό» από το 1992 έως το 2020 «σύμφωνα με στοιχεία του αρμόδιου υπουργείου ανέρχεται σε 1,2 δισ. ευρώ», ενώ «για κάθε επόμενο έτος» μέχρι το 2049 «το ακριβές ποσό εξαρτάται από τους όρους των δανειακών συμβάσεων και εκτιμάται στο ποσό των 70 εκατ. ευρώ ετησίως». Στην έκθεση αξιολόγησης της ρύθμισης αναφέρεται ότι έτσι «επιλύεται ένα χρόνιο πρόβλημα στη χρηματοδότηση των μεγάλων έργων και στην αποπληρωμή των δανείων που είναι απαραίτητα για την κατασκευή τους για την ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ ΑΕ».
Παρόμοιου τύπου είναι η διάταξη στην ίδια τροπολογία που προβλέπει σωρό από παρεκκλίσεις ακόμα και αυτής της νομοθεσίας που είναι ραμμένη στα μέτρα του κεφαλαίου, και αφορά από συντελεστές δόμησης μέχρι την προστασία δασών και δασικών εκτάσεων προκειμένου να διευκολυνθεί η ΕΡΓΟΣΕ στην κατασκευή σιδηροδρομικών δικτύων που ελάχιστα αφορούν τις λαϊκές ανάγκες, αφού θα είναι σύμφωνα με τις ανάγκες των μονοπωλιακών ομίλων και έχουν στο χέρι την ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Για γέλια άλλωστε είναι η πρόβλεψη στην τροπολογία ότι οι εταιρείες αναλαμβάνουν να αναδασώσουν τις εκτάσεις που θα καταστρέψουν.
Ο Γ. Λαμπρούλης τόνισε ότι «ταυτόχρονα η ΤΡΑΙΝΟΣΕ θα χρηματοδοτηθεί και με 5 εκατ. ευρώ» και ζήτησε από τον υπουργό να πει πώς το εξηγεί ότι «την ίδια ώρα στη Θεσσαλία, στην περιοχή μου, σταματάει τη γραμμή Παλαιοφάρσαλα - Καλαμπάκα» επειδή δεν είναι επικερδής. «Αυτά είναι τα αποτελέσματα της ιδιωτικοποίησης και της επιχειρηματικής λειτουργίας των συγκοινωνιών, του νερού, της Ενέργειας», υπογράμμισε.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου