Δουλειά 7 μέρες τη βδομάδα και λιγότερες αργίες ζήτησε ο ιδιοκτήτης της αλυσίδας «Jumbo», επειδή μόνο έτσι «σεβόμαστε τον καταναλωτή»! Η πλήρης «απελευθέρωση» του ωραρίου των καταστημάτων, άρα και η περαιτέρω διευθέτηση του χρόνου εργασίας, είναι διακαής πόθος των μεγαλοαφεντικών, που τον ικανοποιούν όλες οι κυβερνήσεις, ξηλώνοντας σαν το πουλόβερ την αργία της Κυριακής. Πατώντας σ' αυτό το άγριο αντεργατικό πλαίσιο, το επόμενο βήμα οδηγεί σε ανοιχτά καταστήματα χωρίς κανέναν περιορισμό και σε εκμετάλλευση των εργαζομένων χωρίς «ταβάνι». Το γεγονός πάντως ότι οι επιχειρηματίες επικαλούνται το «δικαίωμα» του καταναλωτή να ψωνίζει όποια μέρα της βδομάδας του αρέσει, μας ξεπερνάει... Κάποιος να τους πει ότι οι εργαζόμενοι στο Εμπόριο είναι κι αυτοί «καταναλωτές», ενώ κι από τους άλλους κλάδους οι εργαζόμενοι μπορούν εύκολα να καταλάβουν τι σημαίνει για την υγεία, αλλά και για την οικογενειακή και κοινωνική ζωή να δουλεύει κανείς 7 μέρες τη βδομάδα. Να σημειώσουμε πάντως ότι τις δηλώσεις αυτές ο ιδιοκτήτης του «Jumbo» τις έκανε απαντώντας σε ερώτηση υπουργού, στη συνέλευση μετόχων της εταιρείας. Σαν να ήθελε δηλαδή η κυβέρνηση να βάλει τα δικά της λόγια (και σχέδια) στο στόμα της «αγοράς», προετοιμάζοντας το επόμενο μεγάλο χτύπημα στον χρόνο εργασίας και στην αργία της Κυριακής.
Στα τέλη του μήνα ολοκληρώνεται ο διαγωνισμός που έχει προκηρύξει το υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας για το ποιες ακτοπλοϊκές εταιρείες θα αναλάβουν φέτος τις 73 άγονες γραμμές. Ανάμεσα στους ομίλους επικρατεί αναβρασμός για την πίτα της κρατικής επιδότησης, που μπορεί να φτάσει και τα 154 εκατ. ευρώ! Φέτος, μάλιστα, το υπουργείο προσπαθεί να πετάξει από πάνω του την ευθύνη για τα σαπάκια που κυκλοφορούν κάθε χρόνο στις άγονες γραμμές, προσφέροντας μεγαλύτερο τίμημα για τη δρομολόγηση πλοίων μικρότερης ηλικίας. Ο ακτοπλοϊκός στόλος όμως είναι γερασμένος και τα πιο σύγχρονα πλοία χρησιμοποιούνται σε εμπορικές γραμμές που «βγάζουν τα λεφτά τους», ειδικά τους καλοκαιρινούς μήνες. Είναι επομένως βέβαιο ότι οι νησιώτες θα απολαύσουν και φέτος το ...κατάστρωμα στα γνωστά σαπάκια, που «πιάνουν» 10 και 12 λιμάνια μέχρι να φτάσουν στον προορισμό τους, κάνοντας το ταξίδι Γολγοθά.
Ειδικά όταν σβήσουν τα φώτα της καλοκαιρινής σεζόν και επιστρέψει η «κανονικότητα» του χειμώνα, η σύνδεση της ηπειρωτικής Ελλάδας με τα πιο απομακρυσμένα νησιά θα είναι ευκολότερη με ...τηλεπάθεια, παρά με το πλοίο. Το κυνήγι του μεγαλύτερου κέρδους και η «απελευθέρωση» των ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών γι' αυτόν ακριβώς τον σκοπό καταδικάζουν τους νησιώτες και τους χιλιάδες επισκέπτες να πληρώσουν «χρυσό» το καράβι και μάλιστα από δυο τσέπες, αφού τα πανάκριβα εισιτήρια (από φέτος επίκεινται νέες μεγάλες αυξήσεις) συμπληρώνουν την κρατική επιδότηση στους εφοπλιστές, που είναι ζεστό χρήμα από τη φορολογία του λαού. Επιβεβαιώνεται για άλλη μια φορά ότι όσο τα καράβια παραμένουν ιδιοκτησία μιας χούφτας εφοπλιστών, τόσο «άγονα» θα παραμένουν το δικαίωμα και η ανάγκη του λαού σε ασφαλείς, γρήγορες και φτηνές μεταφορές.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου