Ο «Ριζοσπάστης» επαναφέρει τα ερωτήματα που παραμένουν αναπάντητα εδώ και έναν μήνα, προσθέτοντας νέα
Με δημοσίευμα στις αρχές Απρίλη, ο «Ριζοσπάστης» αποκάλυψε ότι η ελληνική κυβέρνηση αποδέχτηκε το αμερικανικό αίτημα να φιλοξενηθεί σε στρατιωτικές αποθήκες μια μεγάλη παρτίδα πυρομαχικών από τις ΗΠΑ.
Σύμφωνα με πληροφορίες, το σχετικό αίτημα κατέθεσε η αμερικανική πρεσβεία στην Ελλάδα και έγινε δεκτό από την κυβέρνηση και την ηγεσία του στρατού.
Ως αποτέλεσμα, δεκάδες εμπορευματοκιβώτια με πυρομαχικά βρίσκονται σήμερα αποθηκευμένα σε άγνωστη στρατιωτική τοποθεσία, που όπως όλα δείχνουν διαμορφώθηκε κατάλληλα γι' αυτόν τον σκοπό.
Πιο συγκεκριμένα, η αμερικανική πρεσβεία ζήτησε από την ελληνική κυβέρνηση να υποδεχτεί το φορτηγό πλοίο «Sagamore» και να «φιλοξενήσει» προσωρινά το φορτίο του. Είχε προηγηθεί η άρνηση άλλης ευρωπαϊκής χώρας - μέλους του ΝΑΤΟ να το ξεφορτώσει, όπως ήταν αρχικά προγραμματισμένο, και να αποθηκεύσει αυτή το πολεμικό υλικό, επικαλούμενη διάφορα κωλύματα.
Σύμφωνα με πληροφορίες, το φορτίο θα μεταφορτωθεί σύντομα σε άλλο εμπορικό πλοίο που θα μισθώσουν οι ΗΠΑ και θα μεταφερθεί στον τελικό του προορισμό, ο οποίος παραμένει άγνωστος.
Τα πυρομαχικά που περιέχονται στα εμπορευματοκιβώτια περιλαμβάνουν από πυραύλους, σφαίρες και ελαφρά όπλα μέχρι χειροβομβίδες και δακρυγόνα αέρια.
Ενα από τα κοντέινερ εμφανίζεται να περιέχει «επικίνδυνα υλικά», στα οποία περιλαμβάνεται και ο λευκός φώσφορος.
Νεότερες πληροφορίες επιβεβαιώνουν τη μεγάλη επικινδυνότητα του φορτίου για το στρατιωτικό προσωπικό που παίρνει μέρος στη φύλαξή του, αλλά και ευρύτερα για την περιοχή στην οποία φυλάσσεται.
Οπως προκύπτει, μάλιστα, η επικινδυνότητα του φορτίου είναι πολύ μεγαλύτερης κλίμακας από αυτή που έχουν εκπαιδευτεί να διαχειρίζονται οι ελληνικές Ενοπλες Δυνάμεις, προκαλώντας ανησυχία για τους κινδύνους έκθεσης στα αμερικανικά κοντέινερ, όσο καιρό αυτά παραμένουν στην Ελλάδα.
Ηδη, σύμφωνα με πληροφορίες, έχουν καταγγελθεί «παρενέργειες» σε προσωπικό των Ενόπλων Δυνάμεων που πήρε μέρος στη διαμόρφωση του χώρου φύλαξης των κοντέινερ, ενώ πληροφορίες αναφέρουν ότι επίκειται και «καθησυχαστική» επιθεώρηση από αμερικανικά κλιμάκια, ειδικά στο υλικό που είναι μεγαλύτερης επικινδυνότητας.
Ανησυχία προκαλεί επίσης η έκθεση αυτού του υλικού σε σχετικά μεγάλες θερμοκρασίες, όπως αυτές που επικρατούν στη χώρα μας ειδικά τους καλοκαιρινούς μήνες, σε συνδυασμό με το περιεχόμενο των κοντέινερ και τον κίνδυνο ανάφλεξης.
Σε κάθε περίπτωση, η «σιγή ασυρμάτου» από την πλευρά της κυβέρνησης και της ηγεσίας των Ενόπλων Δυνάμεων μεγαλώνει και τα ερωτήματα και τις δικαιολογημένες ανησυχίες για την επικινδυνότητα του υλικού.
Μετά και τα παραπάνω, ο «Ριζοσπάστης» επαναφέρει για άλλη μια φορά τα ερωτήματα που είχε θέσει προς την κυβέρνηση με το προηγούμενο δημοσίευμα, προσθέτοντας και νέα:
- Για ποιους λόγους το συγκεκριμένο πολεμικό φορτίο δεν έγινε δεκτό από άλλο ευρωπαϊκό κράτος - μέλος του ΝΑΤΟ, με αποτέλεσμα να καταλήξει στη χώρα μας;
- Τι ακριβώς περιέχεται στα εμπορευματοκιβώτια; Πόσο επικίνδυνο είναι το φορτίο; Πού φυλάσσεται και με ποια μέτρα ασφαλείας; Υπάρχουν πράγματι όπλα λευκού φωσφόρου ανάμεσα στο πολεμικό υλικό;
- Πότε σκοπεύουν να το μετακινήσουν οι Αμερικανοί και προς ποιον προορισμό; Αληθεύει ότι η μεταφορά του επισπεύδεται σε σχέση με τον αρχικό σχεδιασμό και επίκειται τις αμέσως επόμενες μέρες, αντί για δύο μήνες μετά, όπως προγραμματιζόταν όταν «κλείστηκε» η συμφωνία;
- Πόσο ασφαλής για το στρατιωτικό προσωπικό φύλαξης, αλλά και για τους κατοίκους περιοχών που γειτνιάζουν με τις στρατιωτικές εγκαταστάσεις, είναι η «έκτακτη» αποθήκευση ενός τόσο μεγάλου όγκου στρατιωτικού υλικού;
Προκύπτει όμως και ένα ακόμα ερώτημα: Ποιος θα πληρώσει τελικά το κόστος όλης αυτής της «φασαρίας» για λογαριασμό του αμερικανικού στρατού και συγκεκριμένα το υψηλό κόστος της μεταφοράς και της φύλαξης;
Η μεταφορά δεκάδων κοντέινερ από και προς το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης, με μισθωμένα φορτηγά που πρέπει να πληρούν συγκεκριμένες προδιαγραφές, είναι πολυέξοδη, όπως και η διαμόρφωση συγκεκριμένου χώρου που να μπορεί να φιλοξενήσει το στρατιωτικό υλικό με ασφάλεια.
Πηγές αναφέρουν ότι το κόστος μπορεί να αγγίζει και τα 100.000 ευρώ, αφού τέτοιας επικινδυνότητας υλικό χρειάζεται ειδική μεταχείριση, με αναχώματα, σκίαστρα, κάμερες, φωτισμό κ.λπ.
Ποιος πληρώνει αυτόν τον λογαριασμό; Θα φορτωθούν και αυτά τα έξοδα εξυπηρέτησης των Αμερικανών στην καμπούρα του ελληνικού λαού; Οπως φορτώνονται τα 500.000 ευρώ κάθε μέρα για να περιπολεί η φρεγάτα «Υδρα» στην Ερυθρά για λογαριασμό των εφοπλιστών και των ομίλων των Μεταφορών;
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου