Αφορμή
για αυτή τη διαπίστωση, την αφόρητη καταπίεση που υπέστησαν οι
εργαζόμενοι στο σοσιαλισμό, ήταν η ψήφιση του 12ωρου από την βουλή της
Αυστρίας.
Φυσικά θα ακολουθήσουν και πολλά άλλα κράτη. Η επιλογή να
φτωχαίνεις , να εξαθλιώνεσαι, να ρημάζεται η ζωή σου με το καθημερινό
άγχος της επιβίωσης, δε μιλάμε πια για ποιότητα ζωής, είναι αναφέρετο
κατακτημένο δικαίωμα στον καπιταλισμό ή στο δημοκρατικό σύστημα των
ελευθεριών όπως αρέσκονται να το αποκαλούν οι θιασώτες του.
Φυσικά
η 12ωρη εργασία είναι κατακτημένη εδώ και καιρό στα κάθε είδους κάτεργα
της ιδιωτικής, φερέλπιδος, επενδυτικής πρωτοβουλίας.
Από
την άλλη λίγα χρόνια μετά τον Β' παγκόσμιο πόλεμο, αυτός ο "στυγνός
εγκληματίας", καταπιεστής, (προσθέστε κι εσείς ό, τι άλλο θέλετε), ο
Στάλιν ντε, σκέφτεται και προτείνει εβδομάδα 6 ωρών εργασίας με
προοπτική τις 5. Ακούς εκεί ο άθλιος καταπιεστής; Να δουλεύει ο εργάτης 6
ώρες ή και 5 και μετά τι;
Να ασχολείται με την οικογένεια του; Να
ψυχαγωγείται; Να μορφώνεται; Να έχει διαθέσιμο ημερήσιο χρόνο 18 ή και
19 ώρες; Μα αν αυτό δεν είναι καταπίεση, στέρηση ατομικών ελευθεριών τι
είναι; Υπάρχει μεγαλύτερη ελευθερία και ικανοποίηση για τον εργαζόμενο
να δουλεύει ήλιο με ήλιο για να πλουτίζει ο κάθε επιχειρηματίας,
επενδυτής, η κάθε φιλεύσπλαχνη πολυεθνική;
Γι΄αυτό
και η ΓΣΕΕ-ΑΔΕΔΥ βάζει πλάτη να βελτιωθεί το επενδυτικό κλίμα. Μην
ακούτε τους κομμουνιστές και το ΠΑΜΕ. Θέλουν να σας κάνουν τη ζωή
καλύτερη. Εσείς σταθερά στην καπιταλιστική κόλαση. Που να μπλέκετε
τώρα...
Ρίξτε μια ματιά στο παρακάτω κείμενο για να φρίξετε. Μνημείο ανελευθερίας και καταπίεσης
Μετά το Β΄Παγκόσμιο Πόλεμο, στο 19ο Συνέδριο του ΚΚ(μπ) το 1952, μπαίνει
ο στόχος για την επέκταση του δεκάχρονου ενιαίου πολυτεχνικού σχολείου. Ο
Στάλιν στο έργο του «Οικονομικά Προβλήματα του Σοσιαλισμού στην ΕΣΣΔ», ανοίγει εκ νέου τη συζήτηση για τον πολυτεχνισμό και
αναφερόμενος σε τρεις βασικούς προκαταρκτικούς όρους για το πέρασμα στον
κομμουνισμό (ως δυο πρώτους αναφέρει την άνοδο της παραγωγής των μέσων
παραγωγής και την ενίσχυση της συλλογικής ιδιοκτησίας στη γη), τονίζει:
«Είναι απαραίτητο, τρίτο, να πετύχουμε μια τέτοια πολιτιστική άνοδο της
κοινωνίας, που θα εξασφάλιζε σ' όλα τα μέλη της κοινωνίας ολόπλευρη ανάπτυξη
των φυσικών και πνευματικών τους ικανοτήτων, για να έχουν τα μέλη της κοινωνίας
τη δυνατότητα να μορφωθούν αρκετά, να γίνουν δραστήριοι παράγοντες της
κοινωνικής ανάπτυξης, για να έχουν τη δυνατότητα να εκλέγουν ελεύθερα επάγγελμα
και να μην είναι δεμένοι σε όλη τους τη ζωή, εξαιτίας της υπάρχουσας κατανομής
της εργασίας, σε ένα οποιοδήποτε επάγγελμα[...]. Γι' αυτό χρειάζεται, πριν απ' όλα, να
περιοριστεί η εργάσιμη μέρα σε 6 και ύστερα σε 5 ώρες. Αυτό είναι
απαραίτητο για ν' αποκτήσουν τα μέλη της κοινωνίας αρκετό ελεύθερο χρόνο,
απαραίτητο για την απόκτηση ολόπλευρης μόρφωσης. Γι' αυτό χρειάζεται ύστερα να εισαγάγουμε γενική
υποχρεωτική πολυτεχνική μόρφωση, απαραίτητη για να έχουν τη δυνατότητα τα μέλη της
κοινωνίας να διαλέγουν ελεύθερα επάγγελμα και να μην είναι δεμένοι όλη τη ζωή
τους σ' ένα οποιοδήποτε επάγγελμα.»
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου