Σύμφωνα
με το «Ειδικό Πλαίσιο Χωροταξικού Σχεδιασμού και Αειφόρου Ανάπτυξης για
τις Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας», που ισχύει από το 2008 και ορίζει τις
προϋποθέσεις, τις περιοχές προτεραιότητας και τους όρους εγκατάστασης
αιολικών πάρκων στην Ελλάδα, η περιοχή του δήμου Διρφύων - Μεσσαπίων,
που πλήγηκε από την πρόσφατη πυρκαγιά, βρίσκεται ανάμεσα σε εκείνες που
προκρίνονται για την ανάπτυξη ανεμογεννητριών στην Εύβοια. Πρέπει επίσης
να σημειωθεί ότι η ένταξη μιας περιοχής σε καθεστώς NATURA καθόλου δεν
εμποδίζει τις επενδύσεις σε ΑΠΕ, απλά αυστηροποιεί ως ένα σημείο τους
όρους για τα επιχειρηματικά μεγαθήρια της Ενέργειας. Είναι μάλιστα
αποκαλυπτικό ότι όταν συζητιόνταν η αναθεώρηση του Χωροταξικού για τις
ΑΠΕ από την κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ, στη διαβούλευση με τις επιχειρήσεις του
κλάδου εκφραζόταν από την πλευρά τους «ανησυχία» για ενδεχόμενη αλλαγή
του καθεστώτος που ισχύει ειδικά για τις ανεμογεννήτριες σε περιοχές
NATURA. Τελικά ο ΣΥΡΙΖΑ δεν προχώρησε στην αναθεώρηση του Χωροταξικού
και τώρα αναλαμβάνει η ΝΔ να την επιταχύνει, σύμφωνα με τις
προγραμματικές δηλώσεις στη Βουλή, για να «δώσει ώθηση σε επενδύσεις».
Θυμίζουμε ότι η ίδια περιοχή στην Εύβοια έγινε προσπάθεια να καεί και
πέρυσι, ενώ και φέτος ως πιθανότερη αιτία θεωρείται ο εμπρησμός.
Ανεξάρτητα όμως από το ποιες ήταν οι προθέσεις ή οι πραγματικές αιτίες
της φωτιάς, το βέβαιο είναι ότι το θεσμικό πλαίσιο για την
επιχειρηματική αξιοποίηση των κορυφογραμμών της περιοχής υπάρχει και
λειτουργεί σαν μόνιμος κίνδυνος για τα δάση και τους ανθρώπους.
Μια από τα ίδια
Υποσχέσεις
για άμεση αποζημίωση από τον ΕΛΓΑ των αγροτών και κτηνοτρόφων της
Εύβοιας που επλήγησαν από την πυρκαγιά έδωσε ο πρωθυπουργός κατά την
επίσκεψή του στην περιοχή, αλλά η πείρα των κατοίκων της Εύβοιας - και
όχι μόνο - επιβεβαιώνει ότι τέτοιες δηλώσεις γίνονται την ώρα της
καταστροφής μόνο για αποπροσανατολισμό και για τον εφησυχασμό του λαού.
Αρκεί να σκεφτεί κανείς ότι πολλούς μήνες μετά τις καταστροφικές
πλημμύρες στην περιοχή του Μαντουδίου, που άφησαν πίσω τους μεγάλες
ζημιές σε καλλιέργειες και υποδομές, χώρια τις ανθρώπινες απώλειες,
ελάχιστα είχαν γίνει για αποκαταστάσεις και αποζημιώσεις, όπως
κατήγγειλε με ανακοίνωσή της η ΤΕ Εύβοιας του ΚΚΕ τον περασμένο Φλεβάρη.
Συγκεκριμένα, ανέφερε ότι «πέντε μήνες μετά ακόμα δεν έχουν παρθεί
μέτρα προστασίας και πλήρους αποκατάστασης των πληγέντων (...) όσοι
έπαθαν ζημιές σε φυτική παραγωγή και ζωικό κεφάλαιο, έχουν αποζημιωθεί
μόλις στο 70%, και όσοι αδυνατούν να πληρώσουν τον ΕΛΓΑ δεν έχουν πάρει
το παραμικρό (και) παραπέμπονται στις ελληνικές καλένδες των
χρηματοδοτήσεων της Ευρωπαϊκής Ενωσης κάποια στιγμή στο αόριστο μέλλον».
«Τώρα χρειάζεται οργάνωση, αγώνας και διεκδίκηση για την προστασία της
ζωής και της περιουσίας του λαού!», κατέληγε η ανακοίνωση της ΤΕ Εύβοιας
του ΚΚΕ, κάλεσμα που ισχύει στο ακέραιο και σήμερα, μετά την πύρινη
καταστροφή.
Αναχωρήσεις...
Δεν
φτάνει που χιλιάδες άνθρωποι έμειναν αποκλεισμένοι για μέρες στη
Σαμοθράκη, με ευθύνη της ακτοπλοϊκής εταιρείας και της κυβέρνησης, έχουν
να αντιμετωπίσουν από πάνω και τις προκλήσεις των εφοπλιστών, που
παίζουν παιχνίδια εντυπώσεων στην πλάτη τους. Από τον περασμένο Φλεβάρη,
η εταιρεία SAOS, που καλύπτει τη γραμμή Αλεξανδρούπολη - Σαμοθράκη,
είχε ανακοινώσει ότι σκοπεύει να μετακομίσει στη γραμμή των Βόρειων
Σποράδων. Μάλιστα, τις πρώτες μέρες του μπάχαλου που δημιούργησαν οι
απανωτές βλάβες στα καράβια της εταιρείας, αφήνοντας χιλιάδες επισκέπτες
αμανάτι στη Σαμοθράκη, ο ιδιοκτήτης της SAOS ανακοίνωσε ότι η απόφασή
του να αποχωρήσει από την (επιδοτούμενη) γραμμή είναι οριστική,
ρίχνοντας την ευθύνη στο δήμο Αλεξανδρούπολης και σε άλλους φορείς, που
τον καταγγέλλουν για «μονοπώλιο» και ότι εμποδίζει τον ανταγωνισμό! Στο
έδαφος αυτής της αντιπαράθεσης και του θορύβου που προκλήθηκε,
υλοποιείται μια ειλημμένη απόφαση της εταιρείας, που ασφαλώς πάρθηκε με
κριτήριο τα κέρδη της.
... και αφίξεις
Μετά
από πολλές καθυστερήσεις και παλινωδίες, με ευθύνη και της κυβέρνησης, η
«λύση» δόθηκε τελικά με τη δρομολόγηση ενός πλοίου της εταιρείας
«Seajets», που δραστηριοποιείται στις Κυκλάδες. Αναλαμβάνοντας όμως
προσωρινά (;) το δρομολόγιο Αλεξανδρούπολη - Σαμοθράκη, η εταιρεία
δηλώνει ότι το κάνει «στο πλαίσιο της κοινωνικής της προσφοράς, πρώτα
για τους κατοίκους του νησιού, αλλά και για όλους τους ταξιδιώτες,
επισκέπτες και ξένους τουρίστες, χωρίς να υπολογίσει το κόστος» και ότι
«τα έξοδα μεταφοράς του πλοίου από τις νότιες Κυκλάδες στη Σαμοθράκη, σε
συνδυασμό με τα έξοδα των δρομολογίων, της παραμονής του πλοίου και του
πληρώματος, δεν δύναται να καλυφθούν από τα αναμενόμενα έσοδα». Δηλαδή
«και χάρη σας κάνω»! Δεν φτάνει που απολαμβάνουν ένα σωρό επιδοτήσεις
και φοροαπαλλαγές, δεν φτάνει που ταλαιπωρούν όλο το χρόνο ναυτεργάτες,
νησιώτες και ταξιδιώτες, οι εφοπλιστές έρχονται από πάνω να «κλαφτούν»
ότι «μπαίνουν μέσα» από την καλή τους την καρδιά! Λίγο ακόμα και θα
βγάλουν... δίσκο στα καράβια για «ενίσχυση υπέρ των απόρων».
Ριζοσπάστης Σάββατο 17 Αυγούστου 2019 - Κυριακή 18 Αυγούστου 2019
Ριζοσπάστης Σάββατο 17 Αυγούστου 2019 - Κυριακή 18 Αυγούστου 2019
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου