Πέμπτη 30 Δεκεμβρίου 2021

ΕΥΡΩΚΟΙΝΟΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗ ΟΜΑΔΑ ΤΟΥ ΚΚΕ Πολυεργαλείο το ψηφιακό πιστοποιητικό COVID για να λυμαίνονται προσωπικά δεδομένα σε βάρος του λαού

 

  Πηγή: Associated Press

 

Ορθάνοιχτο αφήνει το ενδεχόμενο η Ευρωπαϊκή Επιτροπή για τη χρήση των ψηφιακών πιστοποιητικών COVID όπως και των δεδομένων τους και για άλλους σκοπούς, επιβεβαιώνοντας τις καταγγελίες της Ευρωκοινοβουλευτικής Ομάδας του ΚΚΕ για τον κίνδυνο γενικευμένης συλλογής, επεξεργασίας και εμπορικής εκμετάλλευσης ευαίσθητων προσωπικών δεδομένων, αλλά και για τη διαμόρφωση ενός δαιδαλώδους δικτύου οργάνων της ΕΕ, κυβερνήσεων, φορέων και επιχειρήσεων που θα τα λυμαίνονται.

Ο αρμόδιος επίτροπος Didier Reynders, απαντώντας στην Ερώτηση του ευρωβουλευτή του Κόμματος Λευτέρη Νικολάου - Αλαβάνου, ομολογεί ότι «τα κράτη-μέλη μπορούν να χρησιμοποιούν τα πιστοποιητικά για πρόσθετους σκοπούς, εφόσον παρέχεται νομική βάση για τον σκοπό αυτό στο Εθνικό τους Δίκαιο».

Στην απάντησή του επικαλείται μάλιστα ως δήθεν εγγύηση για την περαιτέρω χρήση των πιστοποιητικών εμβολιασμού τον Γενικό Κανονισμό της Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων όταν στην πραγματικότητα ο συγκεκριμένος κανονισμός νομιμοποιεί τη γενικευμένη επεξεργασία των προσωπικών δεδομένων, με την πρόβλεψη σειράς νόμιμων λόγων επεξεργασίας προσωπικών δεδομένων, με την έκταση και το εύρος των εξαιρέσεων που προβλέπει. Με βάση τον Κανονισμό άλλωστε ακόμη και τα ευαίσθητα προσωπικά δεδομένα, όπως τα δεδομένα υγείας και άλλα, μπορούν να γίνουν αντικείμενο επεξεργασίας με την επίκληση λόγων που αφορούν το «δημόσιο συμφέρον» και τη «δημόσια υγεία».

Είναι χαρακτηριστικό επίσης ότι και οι στοιχειώδεις όροι προστασίας όπως η πρόβλεψη στο άρθρο 9 παρ. 2 στ. α' του εν λόγω Κανονισμού για ρητή συναίνεση στην επεξεργασία ευαίσθητων προσωπικών δεδομένων καταπατούνται δεδομένου ότι η συναίνεση αυτή κάθε άλλο παρά ελεύθερη είναι αφού είναι αναγκαστικός όρος για να έχει κάποιος πρόσβαση σε διάφορους χώρους.

Στη βάση αυτή ότι σε μια σειρά από κράτη-μέλη ήδη γίνεται ή συζητείται η επέκταση της χρήσης του ευρωπαϊκού ψηφιακού πιστοποιητικού που υποτίθεται ότι θεσπίστηκε μόνο για την άρση των περιορισμών στις διασυνοριακές μετακινήσεις και έχει επεκταθεί για την είσοδο σε εστιατόρια, θέατρα, χώρους αθλητισμού κλπ. Το μπαράζ αντιδραστικών μέτρων καταγραφής, παρακολούθησης και επεξεργασίας δεδομένων επιχειρείται να νομιμοποιηθεί τόσο σε επίπεδο ΕΕ όσο και ανάμεσα στα κράτη-μέλη με την επίκληση, όπως αναφέρει η Επιτροπή στην απάντησή της, της λεγόμενης αμοιβαίας εμπιστοσύνης.

Το «Ευρωπαϊκό Ψηφιακό Πιστοποιητικό Covid» πέρα από τους σοβαρούς κινδύνους που ελλοχεύουν για τα προσωπικά δεδομένα συνεχίζει να αξιοποιείται ως άλλοθι για την απουσία μέτρων -πέραν του αναγκαίου εμβολιασμού, ενώ έχει αποδειχτεί ότι και οι εμβολιασμένοι μεταδίδουν τον ιό- για τη θωράκιση και τη στελέχωση του συστήματος Υγείας και για την προστασία σε χώρους δουλειάς, εκπαίδευσης, σε ΜΜΜ κλπ. Αυτό υπηρετεί τη διευκόλυνση των επιχειρηματικών ομίλων στον Τουρισμό, στις Μεταφορές κ.α. προκειμένου να απαλλαγούν από "κόστη και βάρη", γιατί έτσι αντιλαμβάνονται τα δωρεάν επαναλαμβανόμενα τεστ με ευθύνη του κράτους και κάθε άλλη θωράκιση του δημόσιου συστήματος Υγείας, της αναβάθμισης της ΠΦΥ απέναντι στην πανδημία.

Η διαχρονική πολιτική ιδιωτικοποίησης και εμπορευματοποίησης της Υγείας, η λειτουργία της Υγείας και της Ασφάλισης με ανταποδοτικά - ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια, η συνολική επίθεση στα εργασιακά δικαιώματα με περαιτέρω ένταση την περίοδο της πανδημίας, συνοδεύεται από την καταστολή σε βάρος του εργατικού λαϊκού κινήματος, από ακόμη πιο στενή θηλιά στα δικαιώματα και τις λαϊκές ελευθερίες.

Καμιά ανοχή και εμπιστοσύνη λοιπόν σε όλο αυτό το ασφυκτικό πλαίσιο μηχανισμών και μέτρων καταστολής-παρακολούθησης, καταγραφής και επεξεργασίας προσωπικών δεδομένων σε βάρος του λαού που διαμορφώνουν ΕΕ και κυβερνήσεις για λογαριασμό των επιχειρηματικών ομίλων. Μόνο ο ίδιος ο λαός μπορεί να το αποτινάξει με την οργάνωση της πάλης του για τη δική του εξουσία που θα βάλει στο επίκεντρο την ικανοποίηση των σύγχρονων αναγκών του, σηματοδοτώντας την πραγματική προστασία της ζωής, των δικαιωμάτων, των ελευθεριών και των δεδομένων του.

Με πυξίδα τις απαιτήσεις των ομίλων

«Το ψηφιακό πιστοποιητικό COVID υλοποιεί τις απαιτήσεις των ομίλων σε βάρος της υγείας και των δικαιωμάτων των λαών. Από τα ψηφιακά μέχρι τώρα επιστημονικά δεδομένα δεν αποδεικνύεται η μη μετάδοση του ιού από τους εμβολιασμένους, ενώ η ΕΕ παρέχει άλλοθι στις κυβερνήσεις για τη μη τήρηση των απαραίτητων μέτρων προστασίας, τις απαλλάσσει από τις τεράστιες ευθύνες για την άρνηση θωράκισης των δημόσιων συστημάτων Υγείας», αναφέρεται στην Ερώτηση της Ευρωκοινοβουλευτικής Ομάδας του ΚΚΕ. 

Επίσης, σημειώνεται: «Ο Γενικός Κανονισμός για την Προστασία Δεδομένων (ΓΚΠΔ) αξιοποιείται σαν εργαλείο θέσπισης τέτοιας έκτασης εξαιρέσεων που καθιστούν νόμιμη κάθε παραβίαση των προσωπικών δεδομένων από την ΕΕ, κυβερνήσεις, κρατικούς μηχανισμούς και τις επιχειρήσεις.

Η επέκτασή του και σε άλλες χρήσεις αποδεικνύει ότι ο μηχανισμός συλλογής και επεξεργασίας δεδομένων ανοίγει τον δρόμο προκειμένου να μονιμοποιηθεί και να επεκταθεί, επιβεβαιώνοντας τις καταγγελίες για συμφωνίες εμπορικής εκμετάλλευσης εκατομμυρίων ιατρικών δεδομένων, ταυτοποίησης προσώπων από επιχειρηματικούς ομίλους παροχής υπηρεσιών Υγείας και ασφαλιστικές εταιρείες».

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ρωτάται πώς τοποθετείται στο γεγονός ότι η ενεργοποίηση του ψηφιακού πιστοποιητικού:

  • «Συνοδεύεται από τη συρρίκνωση ακόμα κι αυτών των ανεπαρκών μέτρων από κυβερνήσεις και εργοδοσία, που εκθέτει τους λαούς σε μεγάλους κινδύνους που έχουν ήδη επισημάνει παγκόσμιοι και ευρωπαϊκοί επιστημονικοί φορείς της υγείας;
  • Έχει σαν αποτέλεσμα δεδομένα εκατομμυρίων ανθρώπων να παραμένουν εντελώς απροστάτευτα από την ΕΕ, κυβερνήσεις, μηχανισμούς καταστολής και επιχειρήσεις, δεδομένου ότι είναι αδύνατος ο έλεγχος και ανεξέλεγκτη η συλλογή, επεξεργασία, αξιοποίηση και διαβίβασή τους;».

Τα κράτη-μέλη μπορούν να χρησιμοποιούν τα πιστοποιητικά για πρόσθετους σκοπούς...

Η απάντηση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής έχει ως εξής: «Το ψηφιακό πιστοποιητικό COVID της ΕΕ καλύπτει τη συγκεκριμένη ανάγκη να διασφαλίζεται ότι όταν τα κράτη-μέλη απαιτούν τεκμηρίωση διαγνωστικών τεστ/εμβολιασμού/ανάρρωσης για λόγους δημόσιας υγείας, κάθε φορά που οι πολίτες ασκούν τα δικαιώματα ελεύθερης κυκλοφορίας τους, τα κράτη-μέλη αποδέχονται επίσης έγγραφα που εκδίδονται από άλλα κράτη- μέλη σε πλαίσιο αμοιβαίας εμπιστοσύνης. Το ψηφιακό πιστοποιητικό COVID της ΕΕ καλύπτει αυτή την ανάγκη με ελάχιστο σύνολο δεδομένων και με αρχιτεκτονική που ελαχιστοποιεί την επεξεργασία δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα, εξασφαλίζοντας υψηλό επίπεδο ασφάλειας.

Τα κράτη-μέλη μπορούν να χρησιμοποιούν τα πιστοποιητικά για πρόσθετους σκοπούς, εφόσον παρέχεται νομική βάση για τον σκοπό αυτό στο Εθνικό τους Δίκαιο. Το εν λόγω Εθνικό Δίκαιο πρέπει να συνάδει με το Ενωσιακό Δίκαιο για την προστασία των δεδομένων και με τις αρχές της αποτελεσματικότητας, της αναγκαιότητας και της αναλογικότητας. Θα πρέπει να περιλαμβάνει διατάξεις που να προσδιορίζουν σαφώς π.χ. τον συγκεκριμένο σκοπό της επεξεργασίας, τις κατηγορίες οντοτήτων που μπορούν να επαληθεύουν το πιστοποιητικό, καθώς και τις σχετικές εγγυήσεις για την πρόληψη των διακρίσεων και των καταχρήσεων. Ο γενικός κανονισμός για την προστασία των δεδομένων αναθέτει στις εθνικές εποπτικές αρχές και στα δικαστήρια το καθήκον της επιβολής της συμμόρφωσης με την προστασία των δεδομένων.

Εξυπακούεται ότι η θέσπιση του ψηφιακού πιστοποιητικού COVID της ΕΕ δεν απαλλάσσει άλλα μέρη από τις υποχρεώσεις τους, π.χ. για την ασφάλεια στον χώρο εργασίας στην τρέχουσα συγκυρία. Τέλος, η οργάνωση και η χρηματοδότηση των συστημάτων Υγείας και των δημόσιων υπηρεσιών Υγείας των κρατών-μελών εμπίπτει στην αρμοδιότητα των κρατών-μελών, το δε ψηφιακό πιστοποιητικό COVID της ΕΕ δεν επηρεάζει το γεγονός αυτό».

902gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου