Τετάρτη 26 Ιανουαρίου 2022

ΚΥΡ. ΜΗΤΣΟΤΑΚΗΣ Υποκριτική αυτοκριτική και αναζήτηση άλλοθι για την απίστευτη ταλαιπωρία από τον χιονιά

 

  Πηγή: Eurokinissi

 

Με υποκριτικές δόσεις «αυτοκριτικής»,  επίκληση (ως συνήθως) των «πρωτόγνωρων» καιρικών φαινομένων, πινγκ - πονγκ για τις ευθύνες και προαναγγελία (για πολλοστή φορά) αλλαγών στον κρατικό μηχανισμό, επιχείρησε ο πρωθυπουργός, Κυρ. Μητσοτάκης, να διασκεδάσει την οργή και την αγανάκτηση για την απίστευτη ταλαιπωρία που βίωσε ο λαός, ο οποίος έμεινε απροστάτευτος από την κακοκαιρία όχι λόγω «αστοχιών» του κρατικού μηχανισμού, αλλά γιατί το αστικό κράτος αντιμετωπίζει τις λαϊκές ανάγκες ως «κόστος» επειδή έχει άλλες προτεραιότητες. 

Μιλώντας στη συνεδρίαση του υπουργικού συμβουλίου, ο Κυρ. Μητσοτάκης  ζήτησε συγγνώμη σε όσους εγκλωβίστηκαν στην Αττική Οδό και επέρριψε «σαφέστατες ευθύνες στον παραχωρησιούχο» για τον τρόπο με τον οποίο αντιμετώπισε την χιονοθύελλα. «Αυτές θα διερευνηθούν πλήρως με βάση την υφιστάμενη νομοθεσία, αλλά και τους όρους που περιλαμβάνονται στις σχετικές συμβάσεις με το Δημόσιο», είπε, βγάζοντας εκτός κάδρου των ευθυνών όλο εκείνο το νομοθετικό πλαίσιο που έχει διαμορφωθεί διαχρονικά από τις κυβερνήσεις και έχει παραδώσει τους οδικούς άξονες στην κερδοφορία των επιχειρηματικών ομίλων.

Επικαλούμενος  την αποζημίωση των 2.000 ευρώ που θα δοθεί  για κάθε εγκλωβισμένο αυτοκίνητο, ισχυρίστηκε πως  «είναι η πρώτη φορά που η πολιτεία ενεργοποιείται για να ανακουφιστούν με αυτή τη διαδικασία συμπολίτες μας οι οποίοι υπέστησαν βλάβη. Και θυμίζω, επίσης, ότι με νόμο αυτής της κυβέρνησης έχει προστεθεί πλέον στις συμβάσεις παραχώρησης και η πρόβλεψη αποζημίωσης -το τονίζω αυτό- ανεξάρτητα από τις όποιες ιδιωτικές απαιτήσεις μπορεί να εγερθούν ή από τις ενέργειες που θα ακολουθήσει το Δημόσιο στο θέμα αυτό».

Όμως, το πρόβλημα δεν είναι απλά και μόνο αν η εταιρεία αθέτησε τις συμβατικές της υποχρεώσεις. Η υφιστάμενη νομοθεσία και  η σχετική σύμβαση παραχώρησης, στην οποία ομνύει η σημερινή και όλες οι προηγούμενες κυβερνήσεις, είναι που έχει μετατρέψει  τους μεγάλους οδικούς άξονες σε ένα πανάκριβο εμπόρευμα που το πληρώνει ο λαός διπλά και τρίδιπλα μέσω του κρατικού προϋπολογισμού και των διοδίων, ενώ η προστασία των οδηγών λογίζεται κάθε φορά ως «κόστος» από τους ομίλους.

Ο πρωθυπουργός παραδέχθηκε ότι προβλήματα δεν υπήρξαν μόνο στην Αττική Οδό, υπήρξαν και σε κεντρικούς δρόμους του λεκανοπεδίου. «Είναι σαφές ότι και εκεί τα πράγματα δεν πήγαν καλά και πρέπει να εξετάσουμε τις αιτίες που οδήγησαν σε αυτή την κατάσταση και να αναπροσαρμόσουμε τους σχεδιασμούς μας», σημείωσε, αποσιωπώντας πως  η βασική αιτία είναι η επιλεκτική ανικανότητα του κρατισμού μηχανισμού, ο οποίος είναι πολύ γρήγορος και επιτελικός κάθε φορά που είναι να «ξεμπλοκάρει» επενδύσεις και να εξυπηρετήσει επιχειρηματικούς σχεδιασμούς. Άλλωστε, τις ίδιες επιδόσεις δείχνει το αστικό κράτος στις πυρκαγιές, στις πλημμύρες, στους σεισμούς...

Σε αντίθεση δε με την πραγματικότητα που βίωσαν και βιώνουν χιλιάδες νοικοκυριά, που έμειναν  χωρίς  ρεύμα και θέρμανση μέσα στον χιονιά, ισχυρίστηκε πως «στον τομέα αυτό πήραμε τα μαθήματα της ‘’Μήδειας’’ και καταφέραμε και αποκαταστήσαμε την ηλεκτροδότηση σε πολύ πιο σύντομο χρονικό διάστημα». Για τις «ελάχιστες» κατά τον ίδιο περιοχές  που για τρίτο 24ωρο δεν έχουν ηλεκτρικό, ζήτησε «την υπομονή και την κατανόηση των πολιτών».

Μπροστά στην πρόδηλη και επιλεκτική ανικανότητα του κρατικού μηχανισμού,  λίγους μήνες μετά τις αλλαγές που είχαν γίνει στην Πολιτική Προστασία και τότε είχαν εμφανιστεί ως πανάκεια για την αντιμετώπιση των καιρικών φαινομένων,  διακήρυξε: «Είναι αλήθεια πως οι υποδομές μιας μεσογειακής χώρας δεν είναι πάντα προσαρμοσμένες σε συνθήκες έντονων χιονοπτώσεων. Αν και παντού στον κόσμο το πολύ χιόνι φέρνει μεγάλα προβλήματα. Είναι εξίσου, όμως, αλήθεια πως ο κρατικός μηχανισμός δεν είναι ακόμα στο σημείο ετοιμότητας που απαιτούν φαινόμενα τόσο μεγάλης έντασης. Και αυτό αφορά πρωτίστως τον συντονισμό μεταξύ των εμπλεκόμενων: κράτος, Αυτοδιοίκησης, Περιφέρειας, Δήμων και ιδιωτών».

Έτσι, κατά την κυβέρνηση, «αν πρέπει να αντλήσουμε ένα μάθημα από τη μη επιτυχημένη διαχείριση αυτής της χιονοθύελλας είναι το γεγονός ότι σε συνθήκες κρίσεων τα κέντρα, οι προϊστάμενοι όλων αυτών των δομών, πρέπει να βρίσκονται μαζί, να αποφασίζουν και να δρουν αμέσως από κοινού. Και θα ακολουθήσουν άμεσα αλλαγές σε αυτή την κατεύθυνση ώστε να έχουμε επιτροπές διαχείρισης κρίσεων που θα φέρουν όλους τους εμπλεκόμενους με πολύ σαφή και ξεκάθαρα πρωτόκολλα στον ίδιο χώρο, ώστε να μην παρατηρούνται φαινόμενα ασυνεννοησίας, καθυστέρησης στη λήψη αποφάσεων, αλλά και ενίοτε αποποίησης ευθυνών».

Επειδή ακριβώς παρόμοιες αλλαγές είχαν προαναγγελθεί  όταν ιδρύθηκε με πολλές τυμπανοκρουσίες το υπουργείο  Πολιτικής Προστασίας  που τάχα θα έλυνε αυτά ακριβώς τα προβλήματα, βρήκε άλλοθι επειδή «μέσα σε 30 μήνες δύσκολα λύνονται προβλήματα δεκαετιών και πολύ περισσότερο όταν συνδυάζονται με αλλεπάλληλες και ταυτόχρονες προκλήσεις σε πολλά και διαφορετικά μέτωπα»...

902gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου