Το μαζικό κλείσιμο δεκάδων υποκαταστημάτων των ΕΛΤΑ αποκαλύπτει για μία ακόμα φορά στην πράξη ότι το καπιταλιστικό κέρδος είναι «λαιμητόμος» για τις λαϊκές ανάγκες και τα συμφέροντα των εργαζομένων. Ο «αποκεφαλισμός» του δικτύου των ΕΛΤΑ δεν έρχεται ως κεραυνός εν αιθρία. Αντίθετα, σηματοδοτεί την κορύφωση μιας μακρόχρονης πορείας, με «οδικό χάρτη» τη στρατηγική της ΕΕ και όλων των κυβερνήσεων για την «απελευθέρωση» της αγοράς, στο όνομα της ανταγωνιστικότητας και της «αναβάθμισης» τάχα των υπηρεσιών.
Η διαμόρφωση μιας «ενιαίας αγοράς» στον τομέα των ταχυδρομικών υπηρεσιών ξεκινά ήδη από το 1994, όταν με ψήφισμά του το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο αναγορεύει σε «κύριο στόχο της κοινοτικής ταχυδρομικής πολιτικής τον συμβιβασμό της προώθησης της βαθμιαίας ελεγχόμενης απελευθέρωσης της ταχυδρομικής αγοράς με τη διαρκή εξασφάλιση της παροχής της καθολικής υπηρεσίας». Ακολουθεί η Οδηγία 97/67/ΕΚ του Ευρωκοινοβουλίου για την «ανάπτυξη της εσωτερικής αγοράς κοινοτικών ταχυδρομικών υπηρεσιών».
Με ψηφίσματα του Ευρωκοινοβουλίου το 1999 και το 2000 γίνονται τα επόμενα βήματα της «απελευθέρωσης». Την περίοδο εκείνη αρχίζουν να γίνονται αισθητές και οι πρώτες σοβαρές συνέπειες από την ενσωμάτωση των Οδηγιών στους νόμους των κρατών - μελών. Ετσι δικαιολογείται και η προσπάθεια των ευρωπαϊκών ψηφισμάτων να ρίξουν στάχτη στα μάτια για την απώλεια χιλιάδων θέσεων εργασίας, αλλά και για τις κοινωνικές επιπτώσεις από το κλείσιμο υποκαταστημάτων που λειτουργούν κυρίως σε νησιωτικές και αγροτικές περιοχές.