Η κατάρρευση
της γέφυρας στη Γένοβα δεν ήταν μια τυχαία εξέλιξη. Δεν είναι αποτέλεσμα
της δύναμης της φύσης. Κατέρρευσε σα χάρτινος πύργος εξαιτίας των κακοτεχνιών,
του ελλειπούς ελέγχου και συντήρησης.
Πολλά
ερωτήματα εγείρονται για την παλαιότητα της γέφυρας, το είδος της κατασκευής,
τη συντήρηση, την ποιότητα των υλικών κ.λπ. Η γέφυρα είχε κατασκευαστεί το 1967
και υποτίθεται ότι είχε ανακαινιστεί το 2016. Η ιδιωτική ιταλική εταιρεία
«Autostrade per l’ Italia» διαχειρίζεται το συγκεκριμένο οδικό τμήμα, όπως και
πάνω από 3.000 χλμ. του συνολικού οδικού δικτύου.
Οι σαθρές
υποδομές στην Ιταλία ανησυχούν εδώ και καιρό τους ειδικούς του κλάδου. Χωρίς
δεύτερη σκέψη οι προειδοποιήσεις αγνοήθηκαν από πολλές κυβερνήσεις. Αντί να
αναλάβουν τη συντήρηση παμπάλαιων γεφυρών και τούνελ, οι εκάστοτε υπουργοί
Μεταφορών και Συγκοινωνιών έλεγαν ότι τα ταμεία είναι άδεια.
Σύμφωνα με
έρευνα της ιταλικής «Corriere Della Sera», τα τελευταία 5 χρόνια έχουν
καταρρεύσει 10 γέφυρες στη χώρα, προκαλώντας θανάτους στις περισσότερες
περιπτώσεις. Αιτία είναι οι παλιές κατασκευές, οι διαβρώσεις από το χρόνο και
τη χρήση, και τα χαμηλά κονδύλια που διατίθενται για συντήρηση, επισκευές και
αντικατάσταση των παλιών υποδομών.
Τα στοιχεία
μαρτυρούν ότι η κατάρρευση της οδογέφυρας στη Γένοβα, αποτελεί άμεση συνέπεια
του ότι τόσο η κατασκευή, όσο και η συντήρηση των αυτοκινητόδρομων ακολουθούν
το κριτήριο του κέρδους των ομίλων. Είναι ενδεικτικό ότι το συγκεκριμένο
κομμάτι του αυτοκινητόδρομου, με την εν λόγω γέφυρα, είναι από αυτά με τα πιο
ακριβά διόδια, με τα μεγαλύτερα κέρδη.
Είναι
μεγάλες και διαχρονικές οι ευθύνες των αστικών κυβερνήσεων, που παραδίδουν αυτοκινητόδρομους
και κάθε είδους υποδομές στο μεγάλο κεφάλαιο, με αποτέλεσμα ο λαός να πληρώνει
ξανά και ξανά και πάνω από όλα, με ανθρώπινες ζωές.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου