Ενα
εκρηκτικό μείγμα που προειδοποιεί για την προστασία της ανθρώπινης ζωής
στη θάλασσα συνεχίζει να διαμορφώνει στις ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες η
επιθετικότητα του εφοπλιστικού κεφαλαίου, η οποία τροφοδοτείται από την
αντιλαϊκή πολιτική της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ - ΑΝΕΛ. Οι εφοπλιστές για την
ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας και της κερδοφορίας τους, πατώντας στους
αντεργατικούς νόμους και της σημερινής κυβέρνησης, παραβιάζουν τις
Συλλογικές Συμβάσεις Εργασίας, τα ωράρια εργασίας, έχουν αποδρομολογήσει
το μεγαλύτερο μέρος του ακτοπλοϊκού στόλου εξαντλώντας έτσι πληρώματα
και πλοία με ασταμάτητα δρομολόγια για να καλυφθούν τα κενά.
Επιβιβάζουν
εκατοντάδες επιβάτες σε πλοία ηλικίας ακόμα και πάνω από τα 40 έτη, οι
τιμές - φωτιά που έχουν επιβάλει στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια έχουν
μετατρέψει σε «άπιαστο όνειρο» μία μικρή ανάσα στα νησιά για τις
εργατικές, λαϊκές οικογένειες και από πάνω επιδοτούνται με εκατομμύρια
ευρώ!
Τα στοιχεία που έχουν προκύψει από τις περιοδείες
των ταξικών ναυτεργατικών σωματείων στα λιμάνια, όπως της Πάτρας και της
Ραφήνας, είναι αποκαλυπτικά για την ανυπόφορη κατάσταση που έχουν
επιβάλει κυβέρνηση - εφοπλιστές στα καράβια υπονομεύοντας την ανθρώπινη
ζωή, στο όνομα του κέρδους.Ενδεικτικά, στην πορθμειακή γραμμή Κυλλήνη - Ζάκυνθος- Κεφαλονιά, όπως προκύπτει από τα δρομολόγια των πλοίων, οι ναυτεργάτες εργάζονται καθημερινά 17 - 20 ώρες, παραβιάζοντας τη ΔΣ 180, πλοία πραγματοποιούν πετρέλευση (παίρνουν καύσιμα) κατά τη διάρκεια φορτοεκφόρτωσης, με κίνδυνο για την ασφάλεια επιβατών και ναυτεργατών! Εντατικοποίηση της δουλειάς, λόγω των μειωμένων οργανικών συνθέσεων που προσδιόρισαν σε αγαστή συνεργασία Ενωση Ναυτών - εφοπλιστές - υπουργείο Ναυτιλίας, κυριαρχεί στην πορθμειακή γραμμή Ρίο - Αντίρριο. Ενώ σε επιβατηγά πλοία που είναι δρομολογημένα στη γραμμή Ηγουμενίτσα - Ιταλία, όπως το «GALAXY» και το «RIGELI», που φέρουν σημαία Κύπρου, καταγράφηκαν ναυτεργάτες χωρίς ΣΣΕ και Ασφάλιση στο ΝΑΤ.
Την κατάφωρη παραβίαση των ΣΣΕ διαπίστωσαν και στο λιμάνι της Ραφήνας. Τα πληρώματα λόγω και των μειωμένων οργανικών συνθέσεων και των δρομολογίων - «οδύσσεια» είναι στο πόδι έως και 16 ώρες. Παρ' όλα αυτά οι εφοπλιστές δεν καταβάλλουν υπερωρίες, για έξτρα εργασία, εξπρές δρομολόγια και πάει λέγοντας. Χαρακτηριστικό της ζοφερής κατάστασης είναι ότι ναυτεργάτες στα πλοία που καταπλέουν στο λιμάνι της Ραφήνας, όπως «TERA JET», «ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ Π»και«SUPER RUNNER», έχουν προειδοποιήσει με αγωνιστικές κινητοποιήσεις. Παρόμοια είναι η κατάσταση σε όλα τα πλοία της ακτοπλοΐας όπως και σε αυτά που αποπλέουν από τον Πειραιά.
Αποδρομολόγησαν τα μισά επιβατηγά πλοία!
Για παράδειγμα, το πλοίο «Ν. ΡΟΔΟΣ» αποπλέει από Πειραιά για Πάρο, Νάξο, Πάτμο, Αγ. Κήρυκο, Φούρνους, Βαθύ, Χίο, Μυτιλήνη, Λήμνο, Καβάλα. Δηλαδή, «πιάνει» σε 20 λιμάνια «πηγαινέλα», ενώ ο επιβάτης που επιβιβάζεται από Πειραιά για Λήμνο ή Καβάλα κάνει να φτάσει μιάμιση μέρα! Το ίδιο και το πλοίο «Ν. ΜΥΚΟΝΟΣ», που αποπλέει από Πειραιά για Σύρο, Μύκονο, Εύδηλο Ικαρίας, Καρλόβασι, Βαθύ, Χίο, Μυτιλήνη, Λήμνο, Καβάλα κ.α.!
Εν πλω γέρικα και υποσυντήρητα πλοία
Είναι χαρακτηριστικό ότι τις τελευταίες 8 μέρες καταγράφεται τουλάχιστον και μία βλάβη στα μηχανολογικά συστήματα των επιβατηγών πλοίων λαχταρώντας εκατοντάδες επιβάτες. Ενδεικτικά, την περασμένη Τρίτη το «ΠΑΡΟΣ ΤΖΕΤ» έμεινε στη Νάξο από 4η κύρια μηχανή με 112 επιβάτες, την προηγούμενη μέρα «εκτός» βγήκε η μηχανή του «SUPER RUNER» επίσης από Νάξο, με 398 επιβάτες κ.ο.κ.
Πανάκριβα εισιτήρια
Για παράδειγμα, τα εισιτήρια οικονομικής θέσης (αεροπορικού τύπου) με επιστροφή και με ΙΧ, για μια 4μελή οικογένεια, από τον Ιούλη 2011 έως τον Ιούλη του 2017 διαμορφώθηκαν ως εξής:
-- Πειραιάς - Μυτιλήνη: Από 394 ευρώ έφτασαν στα 556 ευρώ (αύξηση 41,1%).
-- Πειραιάς - Σαντορίνη: Από 366 ευρώ πήγαν στα 536 ευρώ (αύξηση 46,4%).
-- Πειραιάς - Νάξος: Από 387 ευρώ πήγαν στα 488 ευρώ (αύξηση 26,09%).
Ψήνονται και επιπλέον επιδοτήσεις
Παρ' όλα αυτά οι εφοπλιστές αξιώνουν και άλλα. Ο πρόεδρος του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας, Μ. Σακέλης, μιλώντας σε ημερίδα του υπουργείου Ναυτιλίας στη Νάξο, τον περασμένο Μάη, έκανε σαφές ότι «μοναδική εγγύηση της απρόσκοπτης και συνεχούς παροχής υπηρεσιών», δηλαδή για να προσεγγίζουν πλοία στα νησιά, θα πρέπει να είναι «οι προϋποθέσεις για την οικονομική βιωσιμότητα του πλοίου». Απαίτησε «να αντιμετωπίσουμε τα νησιά μας ισότιμα με τους χερσαίους προορισμούς, για την εξυπηρέτηση των οποίων διατίθενται πολλά δισ. χωρίς κανένας να το θεωρεί παράλογο, σε αντίθεση με ό,τι συμβαίνει στις ακτοπλοϊκές μας συγκοινωνίες». Ενώ χαρακτήρισε αστεία τα ποσά που δίνονται μέχρι τώρα για τις «άγονες γραμμές»! Ο υφυπουργός Ναυτιλίας, Ν. Σαντορινιός, μιλώντας σε σύσκεψη που έγινε στο υπουργείο Ναυτιλίας στις 7 Ιούλη, αναφέρθηκε στις προσπάθειες της κυβέρνησης σε επίπεδο Ευρωπαϊκής Ενωσης, προκειμένου τα νησιά και οι συγκοινωνίες τους «να τύχουν της απαραίτητης χρηματοδότησης που απαιτεί η κοινωνική και εδαφική συνοχή».
Την ίδια ώρα, όλες οι ακτοπλοϊκές εταιρείες καταγράφουν εκατομμύρια κέρδη.
ΑΝΕΚ: 41,1 εκατ. ευρώ, διατηρώντας την κερδοφορία του 2015.
ΑΤΤΙΚΑ ΓΚΡΟΥΠ (μητρική της ΜΠΛΟΥ ΣΤΑΡ): 70,03 εκατ. ευρώ.
HSW: 18 εκατ. ευρώ.
«Μινωικές Γραμμές»: 20,7 εκατ. ευρώ.
Στην επίθεση κεφαλαίου - κυβέρνησης απαντάμε με οργάνωση της πάλης
Τόνισε δε: «Δεχόμαστε ολομέτωπη επίθεση από την κυβέρνηση που πιστά ακολουθεί τις πολιτικές των προηγούμενων κυβερνήσεων. Πρώτο βιολί είναι η Ενωση Ελλήνων Εφοπλιστών και ο πρόεδρός της, Θόδωρος Βενιάμης, που με λύσσα επιτίθεται στις ταξικές δυνάμεις ΠΕΜΕΝ, "ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ," ΠΕΕΜΑΓΕΝ διότι δεν δεχόμαστε να υπογράψουμε ΣΣΕ με ελαστικές μορφές απασχόλησης, δηλαδή για τζάμπα εργάτες στα καράβια».
Πρόσθεσε πως «εδώ απογυμνώνεται εντελώς ο ρόλος των εργοδοτικών στην ΠΝΟ συνδικαλιστών, οι οποίοι πιστοί στο ιδεολόγημα του κοινωνικού εταιρισμού αρνούνται την πρόταση των ταξικών σωματείων να οργανώσουμε τους ναυτεργάτες και να απαντήσουμε με αγωνιστικές κινητοποιήσεις». Να σημειωθεί ότι ο γενικός γραμματέας της ΠΝΟ, Γ. Χαλάς, με τους υπόλοιπους «εταίρους» στην Εκτελεστική Επιτροπή στην ΠΝΟ, μαζί με την ITF και την ΕΤF (Διεθνής και Ευρωπαϊκή Οργάνωση Μεταφορών) υπογράφουν έναντι αμοιβής (5.000 έως 8.000 δολάρια ανά καράβι), να μην εφαρμόζεται η ελληνική κλαδική ΣΣΕ για τους 120.000 ναυτεργάτες που δουλεύουν στα «ελληνόκτητα» με ξένη σημαία!
Ο Λ. Μπαρμπαρούσης επισήμανε την ανάγκη να απομονωθούν αυτές οι δυνάμεις από τους ναυτεργάτες, τονίζοντας ότι τα ταξικά ναυτεργατικά σωματεία «θα συνεχίσουμε σε κάθε χώρο δουλειάς την οργάνωση προετοιμάζοντας πολύμορφες και απεργιακές αγωνιστικές κινητοποιήσεις ενάντια στην πολιτική του κεφαλαίου και των εκπροσώπων του, για τη διεκδίκηση των σύγχρονων αναγκών μας, για την ένταση της ταξικής πάλης μέχρι την ικανοποίηση των σύγχρονων αναγκών της εργατικής τάξης. Γιατί εμείς παράγουμε τον πλούτο».
Καράβια, λιμάνια - λαϊκή περιουσία
Ριζοσπάστης
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου