Eurokinissi |
ΝΔ και ΣΥΡΙΖΑ, προσπαθώντας να κρύψουν τις πραγματικές αιτίες, που είναι το κριτήριο του καπιταλιστικού κέρδους στη λειτουργία των Μεταφορών, η «απελευθέρωση», η κατάτμηση του αντικειμένου των σιδηροδρόμων, η ιδιωτικοποίηση, αναλώθηκαν σε μια αντιπαράθεση που κατέληγε στο «ανθρώπινο λάθος» και την κακή διαχείριση των συμβάσεων από το κράτος.
Το γάντι πέταξε ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ, Αλ. Τσίπρας, «όχι», όπως είπε, «για να ανταγωνιστώ σε τοξικότητα και διχαστικό λόγο υπουργούς της κυβέρνησης», αλλά «για να μιλήσουμε για μια μεγάλη πληγή που άνοιξε στα Τέμπη». Αντί όμως να δώσει... «χώρο στο φως και την αλήθεια» για τα «γιατί» που οδήγησαν στο δυστύχημα, ο Αλ. Τσίπρας συνέχισε τη συγκάλυψη. Και δεν είπε ούτε μισή λέξη για τη στρατηγική «απελευθέρωσης» των Μεταφορών, που η κυβέρνησή του υπηρέτησε με ευλαβική αφοσίωση ιδιωτικοποιώντας το μεταφορικό έργο, με τις γνωστές πια σε όλους τραγικές συνέπειες.
«Υπάρχουν συγκεκριμένες ευθύνες που πρέπει να αποδοθούν», απεφάνθη ο Αλ. Τσίπρας και «"γιατί" να απαντηθούν», με τον ίδιο να θέτει ...ρηξικέλευθα ερωτήματα, όπως: γιατί το δευτεροβάθμιο κέντρο της Καρόλου αποδιαρθρώθηκε το 2020; Γιατί ο μοιραίος σταθμάρχης ήταν παράνομα διορισμένος; Γιατί όρισε η κυβέρνηση τριμελή επιτροπή πραγματογνωμόνων; κ.λπ. Πετά έτσι όλη την ευθύνη για το δυστύχημα σε επιμέρους πλευρές της διαχείρισης των σιδηροδρομικών μεταφορών, απότοκα μιας πολιτικής που όλα τα βάζει στη ζυγαριά του κόστους - οφέλους, με κριτήριο τα κέρδη του κεφαλαίου, αφήνοντας εκτός κάδρου την πραγματική αιτία.
Ακόμα και το ίδιο το αστικό κράτος, φύσει εχθρικό απέναντι στον λαό και τις ανάγκες του, έβγαλε λάδι, αφού άλλωστε διεκδικεί μια νέα θητεία στη διαχείρισή του. Κατηγόρησε τη ΝΔ για τις «παθογένειες», την «αναποτελεσματικότητα» ενός κράτους επιλεκτικά ανίκανου όταν πρόκειται για την προστασία της ζωής του λαού κ.λπ.
Την ευθύνη και του ΣΥΡΙΖΑ για το έγκλημα στα Τέμπη στον βαθμό που από κοινού με τη ΝΔ και το ΠΑΣΟΚ υλοποίησε μια πολιτική η οποία εκτροχίασε τις ασφαλείς σύγχρονες μεταφορές για τον λαό, ομολόγησε άθελά του εκφράζοντας εμμέσως πλην σαφώς τον φόβο να εισπράξουν όλοι τους τη λαϊκή οργή. Οπως είπε, «δεν κάναμε το δυστύχημα αρένα αντιπαράθεσης, αλλά αναλάβαμε το χρέος που μας αναλογεί στο να κάνουμε ό,τι χρειαστεί ως πολιτεία για να μην ξαναζήσουμε τέτοια φρίκη. Και τώρα παρεμβαίνουμε για να μη γίνει η οργή δύναμη ισοπέδωσης, αλλά να γίνει δύναμη αλήθειας και δικαιοσύνης».
Το «φως και η αλήθεια» απουσίαζαν κι απ' την υπόλοιπη κριτική του Αλ. Τσίπρα σε ένα νομοσχέδιο που έρχεται στο παρά πέντε των εκλογών να διευθετήσει αντιλαϊκές εκκρεμότητες της παρούσας κυβέρνησης. Το μόνο που βρήκε να προσάψει ήταν πως η προσθήκη των επιπλέον διατάξεων, πέραν των μέτρων στήριξης στους συγγενείς των θυμάτων, συνιστά «ασέβεια στους ανθρώπους που χάσαμε και τους συγγενείς τους».
Αναλαμβάνοντας να απαντήσει στον Αλ. Τσίπρα, στη σκιαμαχία πάνω στους δεκάδες νεκρούς των Τεμπών, ο υπουργός Ανάπτυξης και αντιπρόεδρος της ΝΔ, Αδ. Γεωργιάδης, θύμισε, στον κανιβαλικό ανταγωνισμό τους, το Μάτι, κατηγορώντας τον πρόεδρο του ΣΥΡΙΖΑ για «σόου» εκείνο το βράδυ μπροστά στις κάμερες και «έλλειψη ενσυναίσθησης».
Καθώς, εξάλλου, το ίδιο χαρτάκι διαβάζουν και οι δυο τους όποτε είναι να διαχειριστούν «επικοινωνιακά» προδιαγεγραμμένα εγκλήματα σε βάρος του λαού, θύμισε ότι ο ίδιος ο Τσίπρας χρησιμοποίησε τον όρο «θυσία» για τη δολοφονία του Π. Φύσσα από τα στελέχη της Χρυσής Αυγής, όπως και τον όρο «ευκαιρία» από στελέχη του για την τραγωδία στο Μάτι.
Η αθλιότητα συνεχίστηκε, με τον Γεωργιάδη να κατηγορεί τον ΣΥΡΙΖΑ ότι δεν δέχεται να αναλάβει και ο ίδιος ευθύνες για την κατάσταση στον ΟΣΕ, αποσιωπώντας και ο υπουργός της ΝΔ, μέσα από αυτήν την κοκορομαχία, την πολιτική της λεγόμενης απελευθέρωσης.
Αυτήν την πολιτική πάει παραπέρα και το νομοσχέδιο, με τις προσλήψεις στις Μεταφορές να αντιμετωπίζονται ως κόστος και γι' αυτό τις κάνουν με το σταγονόμετρο. Είναι χαρακτηριστικό ότι στο άρθρο 78 αναφέρει ότι οι αυξημένες ανάγκες σε προσωπικό δύναται να καλύπτονται από αυτούς που περιλαμβάνονται στους πίνακες κατάταξης της υπ' αριθμό 1 του 2022 προκήρυξης του υπουργείου Μεταφορών και Υποδομών που έπρεπε να έχουν γίνει μέσα στο 2022. Αφορά 90 προσλήψεις αορίστου χρόνου και οι περισσότεροι απ' αυτούς εργάζονται και τώρα με «μπλοκάκι» στον ΟΣΕ. Επίσης, ότι με απόφαση του υπουργού Μεταφορών μπορεί να προσαυξάνεται ο αριθμός αυτών των προσλήψεων από τις ειδικές κατηγορίες του άρθρου 13 του νόμου 4765/2021.
Κι αυτά όταν, σύμφωνα με το οργανόγραμμα του ΟΣΕ, οι ακάλυπτες θέσεις εργασίας για ασφαλή κυκλοφορία των τρένων και ασφαλή εργασία των εργαζομένων στους χώρους δουλειάς είναι περισσότερες από 1.300. Αντί λοιπόν η κυβέρνηση να φροντίσει να καλυφθούν αυτές οι κενές θέσεις με μόνιμο προσωπικό, με συγκροτημένα δικαιώματα, φέρνει ένα σχέδιο νόμου, στο οποίο δεν υπάρχει καμία δέσμευση, ούτε για τον αριθμό των προσλήψεων ούτε για τον χρόνο που αυτές θα γίνουν.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου