Για τη ΝΔ φταίει ο σταθμάρχης, για τον ΣΥΡΙΖΑ φταίει ο Καραμανλής, ενώ το ΠΑΣΟΚ δεν μπόρεσε καν να βγάλει πόρισμα...
Δεν είναι παράξενο βέβαια που οι βασικοί ένοχοι επιχειρούν να αθωώσουν τους εαυτούς τους, ωστόσο είναι ξεδιάντροπος ο τρόπος με τον οποίο ρίχνουν αποκλειστικά τις ευθύνες στον σταθμάρχη και στους μηχανοδηγούς της επιβατικής αμαξοστοιχίας. Κι αυτό όταν τα συγκλονιστικά στοιχεία που εμφανίστηκαν στην Εξεταστική βοούν για τις ποινικές ευθύνες πρώην υπουργών Μεταφορών, αλλά και για τις πολιτικές ευθύνες του ίδιου του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη, όπως άλλωστε καταγράφονται στο Πόρισμα του ΚΚΕ που παραδόθηκε και στην εισαγγελέα του Αρείου Πάγου.
Σύμφωνα λοιπόν με αυτό το μνημείο συγκάλυψης που το ονομάζουν πόρισμα, οι βουλευτές της ΝΔ θεωρούν: «Το βασικό συμπέρασμα που προκύπτει από το σύνολο των δεδομένων είναι ότι ο Γενικός Κανονισμός Κινήσεως παραβιάστηκε επτά φορές, με αποτέλεσμα να σημειωθεί το τραγικό δυστύχημα». Και προσθέτουν πως «...εάν είχαν τηρηθεί απαρέγκλιτα οι κανόνες του Γενικού Κανονισμού Κινήσεως το δυστύχημα δεν θα είχε συμβεί». Ισχυρισμοί όχι μόνο αβάσιμοι αλλά και ψευδείς, αφού στο πλαίσιο της Εξεταστικής αποκαλύφθηκε ότι τα όποια ανθρώπινα λάθη ήρθαν ως αποτέλεσμα της ανυπαρξίας συστημάτων ασφαλείας, που σε συνδυασμό με τις σοβαρές ελλείψεις προσωπικού μεγιστοποίησαν την πιθανότητα ανθρώπινου λάθους και οδήγησαν στο έγκλημα.
Στη συνέχεια, αναφέρουν ότι «δεν υπήρξε η παραμικρή προσπάθεια συγκάλυψης, ενώ οι επιχειρησιακές παρεμβάσεις στον χώρο της μοιραίας σύγκρουσης έγιναν με απόφαση των αρμόδιων επιχειρησιακών συλλογικών οργάνων με γνώμονα την ανάγκη μετακίνησης των κατεστραμμένων συρμών». Με αυτόν τον τρόπο κάνουν γαργάρα τα όσα ακούστηκαν στο πλαίσιο της Εξεταστικής, αλλά και όσα καταγγέλθηκαν από τους γονείς των νεκρών, ότι η εντολή δόθηκε κατόπιν σύσκεψης κυβερνητικού κλιμακίου στις 2 Μάρτη 2023, στην οποία συμμετείχε ο υφυπουργός παρά τω πρωθυπουργώ Τριαντόπουλος. Μάλιστα, για τον συγκεκριμένο υπάρχει καταγγελία ότι εκείνος έδωσε την εντολή, ενώ επιπλέον τα όσα είπε η κυβέρνηση μετά τις αποκαλύψεις περί απόφασης της Πυροσβεστικής διαψεύδονται κατηγορηματικά.
Η πρόκληση συνεχίζεται, αφού με το πόρισμα της ΝΔ «βγαίνει λάδι» ο υπουργός Μεταφορών Κ. Καραμανλής, καθώς και όσοι τότε είχαν διατελέσει υπουργοί στο παρελθόν, ξεπλένοντας έτσι την πολιτική της ΕΕ για την λεγόμενη «απελευθέρωση» των σιδηροδρόμων. Και φτάνουν μάλιστα στο σημείο να ισχυρίζονται ότι ακόμα κι αν υπήρχαν τα συστήματα ασφαλείας, θα μπορούσε να συμβεί το ατύχημα. Στη συνέχεια παραδέχονται μια σειρά ...δυσλειτουργίες σχετικά με τις συμβάσεις και την εφαρμογή μέτρων ασφαλείας και ομολογούν ότι η εφαρμογή του ERTMS θα είναι υποχρεωτική στις ευρωπαϊκές χώρες από το 2030 και πως αυτή τη στιγμή είναι σε λειτουργία μόνο στο 14% των ευρωπαϊκών σιδηροδρόμων. Στην πραγματικότητα παραδέχονται ότι «τα Τέμπη» είναι προ των πυλών.
Το ρεσιτάλ της υποκρισίας της ΝΔ συνεχίζεται με αναφορές όπως: «Ο ΟΣΕ πρέπει να ενισχυθεί, τόσο χρηματοδοτικά όσο και με ανθρώπινο δυναμικό. Οι δε μνημονιακές πολιτικές από το 2010 και μετά τον αποδυνάμωσαν, αφού έχασε πάνω από τους μισούς του εργαζόμενους». Οταν είναι οι ίδιοι που κυβέρνησαν τόσα χρόνια από το 2010 μέχρι και τώρα, και υλοποίησαν τις πολιτικές της υποχρηματοδότησης, απολύσεων, μετατάξεων και περικοπών. Και προσθέτουν ότι «τα μέτρα που ελήφθησαν από το 2019 και μετά για αύξηση της χρηματοδότησης και των εργαζομένων πρέπει να συνεχιστούν με μεγαλύτερη ένταση». Δηλαδή, ούτε λίγο ούτε πολύ, ζητάνε από τον λαό να τους πει κι ευχαριστώ...
Κυριολεκτικά δεν υπάρχουν λόγια για τα ψεύδη της πλειοψηφίας της Εξεταστικής, όταν ισχυρίζεται στο πόρισμα ότι «η ανάλυση από την Επιτροπή δεν ανέδειξε πράξεις ή παραλείψεις πολιτικών προσώπων που να συνδέονται με το δυστύχημα. Η πολιτική ευθύνη αντικειμενικά αναλήφθηκε από τον τότε υπουργό Κ. Καραμανλή με την άμεση παραίτησή του την ημέρα του τραγικού δυστυχήματος, πράξη που εκτός των άλλων διευκόλυνε τον έλεγχο της υπόθεσης». Ετσι, λοιπόν, «βγάζει λάδι» τον Καραμανλή και επιβεβαιώνει πόσο υποκριτική ήταν η παραίτησή του μετά το έγκλημα.
Ομως, και το πόρισμα του ΣΥΡΙΖΑ, που περιορίζει τις ευθύνες στην τότε πολιτική ηγεσία του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, είναι στη λογική της συγκάλυψης. Λένε δηλαδή ότι το έγκλημα «θα είχε αποφευχθεί εάν η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών είχε καθορίσει και εφαρμόσει τα ελάχιστα επίπεδα ασφάλειας, σύμφωνα με τους επιβεβλημένους Εθνικούς Κανόνες Ασφάλειας και εάν η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών είχε προβεί σε άμεσες διορθωτικές αποφάσεις μετά την καταστροφή του παλαιού συστήματος τηλεδιοίκησης στη Ζάχαρη Λάρισας».
Και το λένε αυτό όταν αποκαλύφθηκε στην Εξεταστική ότι για να φτάσουμε στο έγκλημα της 28ης Φεβρουαρίου 2023, έχει βάθος και ακουμπά και στη διακυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ. Ετσι, καταλήγουν να λένε ότι ευθύνες έχουν ο Καραμανλής και ο Τριαντόπουλος, αφήνοντας στην άκρη άλλα πολιτικά πρόσωπα και υπουργούς που έπαιξαν καθοριστικό αρνητικό ρόλο στην κατάσταση που βρέθηκε ο σιδηρόδρομος το βράδυ της 28ης Φεβρουαρίου 2023.
Οι του ΣΥΡΙΖΑ εμφανίζονται ότι ενεργούν με υπευθυνότητα επειδή έκαναν πρόταση «προς όλα τα κόμματα του δημοκρατικού τόξου να προσυπογράψουμε ένα κοινό πόρισμα, πρόταση η οποία απορρίφθηκε για μικροπολιτικούς και μόνο λόγους από τις κοινοβουλευτικές τους ομάδες». Ουσιαστικά, δηλαδή, ήθελαν με αυτόν τον τρόπο να «κουκουλώσουν» τις ευθύνες της διακυβέρνησής τους, για τις οποίες αποκαλύφθηκε στο πλαίσιο της Εξεταστικής ότι ήταν καθοριστικής σημασίας. Γι' αυτό άλλωστε το ΚΚΕ στο πόρισμά του αναφέρεται σε ποινικές ευθύνες κατά του πρώην υπουργού του ΣΥΡΙΖΑ Χρ. Σπίρτζη.
Το πόρισμα του ΠΑΣΟΚ μοιάζει περισσότερο με έκθεση ιδεών. Για την ακρίβεια, δεν υπάρχει καν πόρισμα παρά μια ανακοίνωση με την οποία ζητούν τη μετατροπή της Εξεταστικής Επιτροπής σε Προανακριτική. Και λένε ότι «θεωρούν αδύνατη την έκδοση ολοκληρωμένου πορίσματος», σε μια τοποθέτηση που δημιουργεί πολλά ερωτήματα... Αλλωστε, το ΠΑΣΟΚ από την πρώτη στιγμή ήθελε να αποφύγει όπως ο διάολος το λιβάνι τη σύσταση Εξεταστικής Επιτροπής, προφανώς για να «κουκουλώσουν» τις δικές τους ευθύνες όπως τις περιέγραψαν αναλυτικά πρώην δικοί τους υπουργοί, όπως ο Χρυσοχοΐδης και ο Ρέππας...
Από εκεί και πέρα, «παπαγαλίζουν» κάποια συμπεράσματα που περιέχονται στο πόρισμα του ΣΥΡΙΖΑ περί της μη ολοκλήρωσης της σύμβασης 717 και πως εάν το σύστημα σηματοδότησης - τηλεδιοίκησης είχε παραδοθεί μέσα στην αποκλειστική προθεσμία, που η σύμβαση είχε προβλέψει, και σε κάθε περίπτωση λειτουργούσε στις 28/2/2023, το δυστύχημα μετά βεβαιότητας δεν θα συνέβαινε... Τι κι αν στην Εξεταστική αποκαλύφθηκε ότι το ECTS, στο οποίο αναφέρεται το ΠΑΣΟΚ, δεν θα μπορούσε να είχε υλοποιηθεί έτσι κι αλλιώς εξαιτίας χρόνιων παραλείψεων, αλλά και εξαιτίας της πολιτικής της ΕΕ που στη λογική του κόστους - οφέλους επιτρέπει να κυκλοφορούν τα τρένα χωρίς τα απαραίτητα συστήματα ασφαλείας...
Το ΠΑΣΟΚ μόνο που δεν αθώωσε εντελώς τον υπουργό της ΝΔ Κ. Καραμανλή, για τον οποίο δηλώνουν οι βουλευτές του ΠΑΣΟΚ ότι υπάρχουν απλά «...αποχρώσες ενδείξεις ενοχής». Σε ό,τι αφορά τον υπουργό του ΣΥΡΙΖΑ Σπίρτζη, απλά αναφέρουν ότι «και εκείνος δεν κήρυξε έκπτωτο τον ανάδοχο της σύμβασης για τις τεράστιες καθυστερήσεις στην εκτέλεση του έργου ως όφειλε και επέλεξε να αγνοήσει τις προειδοποιήσεις για τα υπαρκτά ζητήματα ασφαλείας στον σιδηρόδρομο». Και τελικά ούτε γάτα ούτε ζημιά...
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου