Ολο το λιμενικό δίκτυο της χώρας στην υπηρεσία της διεκπεραίωσης όπλων, συστημάτων και πολεμοφοδίων προς τη συνοριογραμμή με τη Ρωσία | Σε ετοιμότητα 24 ώρες το 24ωρο όλες οι υποδομές που μπορεί να χρησιμοποιηθούν για φορτοεκφόρτωση
Ο ανάδοχος θα εκτελεί όλες τις αναγκαίες εργασίες για προώθηση στρατιωτικών φορτίων των ΗΠΑ και πολεμοφοδίων προς Κεντρική και Ανατολική Ευρώπη. Κι αυτό έχοντας λυμένα τα χέρια μέσα από διαδικασίες όπως ο περιλάλητος Στρατηγικός Διάλογος μεταξύ των κυβερνήσεων των δύο χωρών (ξεκίνησε επί ΣΥΡΙΖΑ το 2018 και συνεχίζεται πλέον επί ΝΔ) και οι δύο «επικαιροποιήσεις» της Συμφωνίας για τις Βάσεις (όπως συζητήθηκαν επί ΣΥΡΙΖΑ, ψηφίστηκαν και εφαρμόζονται επί ΝΔ), μετατρέποντας ολόκληρη τη χώρα σε προμαχώνα των Ευρωατλαντικών.
Οπως αποκάλυψε παλαιότερα ο «Ριζοσπάστης», οι Αμερικανοί ξεκαθάρισαν κατά τη φάση του διαγωνισμού ότι «οι υπηρεσίες S&RTS θα καλύπτουν όλο το φάσμα της διαχείρισης στρατιωτικού φορτίου των ΗΠΑ (π.χ. εμπορευματοκιβώτια, οχήματα, φορτηγά και αεροσκάφη περιστροφικών ή σταθερών πτερυγίων) που διεκπεραιώνονται μέσω των καθορισμένων λιμένων».
«Επιχειρησιακά καθήκοντα θα περιλαμβάνουν - αλλά δεν θα περιορίζονται σε - όλες τις υπηρεσίες φορτοεκφόρτωσης που απαιτούνται για τη φόρτωση και εκφόρτωση πλοίων, φορτηγών και σιδηροδρομικών συρμών», διευκρίνιζαν παραπέρα, κάνοντας καθαρό ότι εκτός των λιμανιών βάζουν πόδι και στο οδικό και σιδηροδρομικό δίκτυο, όπου αυτό τους χρειάζεται.Οπως γίνεται ήδη π.χ. στην Αλεξανδρούπολη, όποτε ξεφορτώνει εκεί πλοίο τους, και ακολούθως σε συντονισμό με το Λιμενικό, την Αστυνομία και τον Στρατό Ξηράς ξεκινά η διεκπεραίωση φορτίων προς Βουλγαρία και βορειότερα μέσω του οδικού και σιδηροδρομικού δικτύου του Εβρου.
Σε άλλο σημείο των εγγράφων τους αναφερόταν ότι όποτε ζητηθεί, «ο ανάδοχος θα φροντίσει για την εσωτερική μεταφορά στρατιωτικού φορτίου από/προς τις υποστηριζόμενες από την παρούσα σύμβαση πόλεις - λιμάνια (Πειραιάς, Θεσσαλονίκη, Αλεξανδρούπολη, Βόλος και Καβάλα) προς/από διάφορες τοποθεσίες με βάση τις απαιτήσεις της αποστολής», π.χ. από τον Βόλο στο Στεφανοβίκειο, όπου παλιότερα ανέπτυσσαν ελικόπτερά τους, πριν πλημμυρίσει η εκεί βάση.
Οι «υπηρεσίες» για τις οποίες δεσμεύτηκε επιπλέον ο πάροχος «περιλαμβάνουν την ικανότητα να εξυπηρετεί ταυτόχρονα πολλαπλά σκάφη και καταστρώματα, σε οποιονδήποτε από τους κύριους θαλάσσιους λιμένες, π.χ. Πειραιάς, Θεσσαλονίκη, Αλεξανδρούπολη, Βόλος και Καβάλα. Ο ανάδοχος θα είναι επίσης υπεύθυνος για την παροχή άλλων υπηρεσιών σε κάθε λιμάνι/τερματικό σταθμό στην Περιοχή Ευθύνης» (Ελλάδα), ενώ «θα χειρίζεται όλες τις κατηγορίες εφοδίων που περιλαμβάνουν στρατιωτικά οχήματα έως 150.000 λίβρες, όπλα, πυρομαχικά και εκρηκτικά (AA&E) και επικίνδυνα υλικά (hazardous materials)» κ.λπ.
Το βαρύ πρόγραμμα αποτυπώνεται και στις βάρδιες που περιγράφει η σύμβαση, με την επισήμανση μάλιστα ότι «όταν το υπαγορεύσουν οι επιχειρησιακές απαιτήσεις, οι ώρες βάρδιας ανά ημέρα εργασίας θα είναι ευέλικτες έως και 12 ώρες» (δηλαδή από τις 07.00 έως τις 19.00, ενώ οι ώρες της νυχτερινής βάρδιας θα είναι από τις 19.00 έως τις 07.00).
Και επειδή όλα αυτά είναι πολύ «ευαίσθητα» ζητήματα, παίρνουν τα μέτρα τους. Σε ειδική ενότητα για την «ασφάλεια» ξεχωρίζουν τον κίνδυνο «βανδαλισμών και τρομοκρατίας» (έννοιες - λάστιχο στα χέρια τους, που περιλαμβάνουν και την πάλη του λαϊκού κινήματος απέναντι στους σχεδιασμούς τους), ενώ προσδιόρισαν ως μέτρα κατά τη μεταφορά τη «χρήση κοντέινερ για στήσιμο περιμετρικού τείχους, τσιμεντένια φράγματα, περιφράξεις, κλειδαριές ή συμβεβλημένο προσωπικό ασφαλείας».
Αυτό έχει γίνει άλλωστε σε τουλάχιστον δύο περιπτώσεις, όταν ξεφόρτωσαν πέρυσι και φέτος υλικό τους σε Θεσσαλονίκη και Αλεξανδρούπολη. Χαρακτηριστικά, στο τελευταίο τους «δρομολόγιο» τον Μάρτη στην Αλεξανδρούπολη υπολογίζεται ότι απομόνωσαν ένα τεράστιο κομμάτι του λιμένα, έκτασης περίπου 100.000 τ.μ., όπου ξεφόρτωσαν, στοίβαξαν και παρέταξαν το υλικό τους πριν το προωθήσουν βορειότερα, οδικώς και σιδηροδρομικώς.
Αλλωστε, προβλέπεται ρητώς ολοκληρωμένο σχέδιο απομόνωσης των χώρων που θα καταλαμβάνουν στα λιμάνια. Διαβάζουμε: «Ο ανάδοχος κατόπιν αιτήματος (σ.σ. των Αμερικανών) θα παράσχει κοντέινερ ύψους τουλάχιστον 20 ποδών για την κατασκευή περιμετρικού τείχους ασφαλείας για χρήση σε κάθε κύρια/δευτερεύουσα πύλη όταν παραγγελθεί/χρειαστεί. Τα εμπορευματοκιβώτια τοποθετούνται απ' άκρη σ' άκρη και με τέτοιον τρόπο ώστε να παρέχεται 100% αδιάσπαστος χώρος μεταξύ κάθε εμπορευματοκιβωτίου, με μία μόνο είσοδο και έξοδο, που να καλύπτει ολόκληρη την ακτίνα της καθορισμένης περιοχής εργασίας».
Επιπρόσθετα, κατ' απαίτηση των Αμερικανών «ο ανάδοχος θα παρέχει περίφραξη ασφαλείας» με φράχτη ύψους τουλάχιστον 3 μέτρων «και επιστρωμένο με συρματόπλεγμα (αν χρειάζεται)», τονίζοντας ότι θα πρέπει να αντέχει και σε απόπειρες «εισβολής» και οπωσδήποτε «να ασφαλίζει ολόκληρη την καθορισμένη περιοχή».
Σε κάθε περίπτωση «η περίφραξη θα χρησιμοποιείται για να διαχωρίζεται όλο το φορτίο της USG (σ.σ. της κυβέρνησης των ΗΠΑ) από οποιοδήποτε άλλο εμπορικό φορτίο που τοποθετείται σε καθορισμένη εγκατάσταση ή περιοχή λιμένα», κάνοντας και σε αυτήν την περίπτωση καθαρό ότι οι Αμερικανοί - με λυμένα τα χέρια από τις συμφωνίες με ΝΔ και ΣΥΡΙΖΑ - βλέπουν τα λιμάνια της χώρας ως έδαφός τους, όπου θα απομονώνουν ζώνες και θα κάνουν ό,τι θέλουν.
Εξάλλου υπάρχει και ειδική ρήτρα για την «Ασφάλεια Στρατιωτικών Αεροσκαφών ή Εξειδικευμένου Φορτίου», όπου «ο ανάδοχος, κατόπιν αιτήματος της USG, μπορεί να κληθεί να παράσχει πρόσθετη ασφάλεια», οπότε «θα πρέπει να τίθενται αεροσκάφη ή εξειδικευμένα οχήματα υπό συνεχή επιτήρηση». Αλλωστε, ήδη π.χ. από την Αλεξανδρούπολη έχουν περάσει εκατοντάδες ελικόπτερα και ερπυστριοφόρα ή τροχοφόρα τεθωρακισμένα οχήματα, μεγάλης γι' αυτούς αξίας.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου