Είναι ολοφάνερο ότι κάθε τέτοια εταιρεία μπορεί να κάνει ολόπλευρα την κρίση καταχρηστική ευκαιρία και οι φιλελεύθεροι ορισμοί της οικονομίας εξανεμίζονται με τον ίδιο στόμφο που ξεστομίζονται.
Η πιο δικτυωμένη “πολιτικά” (βλέπε παρακάτω) και σε μέγεθος εταιρεία courier αυτήν την περίοδο του 2ου lockdown, αφαίρεσε την επιλογή παράδοσης δεμάτων σε επόμενη μέρα αν δεν τα παραλάβεις με την 1η τους επίσκεψη. Δηλαδή, σε υποχρεώνει να κάνεις τον «courier του εαυτού σου», με διορία 7 ημερών σχηματίζοντας ουρές σε υποκαταστήματα τρύπες. Υποκατέστησε το ούτως ή άλλως δυσλειτουργικό τηλεφωνικό της κέντρο με αυτόματο μήνυμα, που απλά επαναλαμβάνει τα στοιχεία αποστολής και την υποχρέωση να επισκεφτείς το υποκατάστημα όπου βρίσκεται πλέον το δέμα. Ταυτόχρονα ανέστειλε πλήθος υπηρεσιών, όπως αναγράφεται στο επίσημο mail νέας πολιτικής προς τους υπαλλήλους, οι οποίοι αναγκάζονται να δικαιολογούν τα αδικαιολόγητα, πέραν του φόρτου. Επίσης, από συγκεκριμένες ημερολογιακές παραδόσεις προκύπτει ότι διατηρούνται διανομείς ακόμα και Κυριακές (ναι ήρθε Κυριακή ο «καθημερινός» courier), κάτι που αφήνει σοβαρές ενδείξεις σε κάθε καταναλωτή, ότι δεν έχει κάνει σημαντικές προσλήψεις υπαλλήλων και υπερφορτώνει τους υπάρχοντες, αλλά και δεν τηρεί τα πρωτόκολλα πολιτικής προστασίας της περιόδου «καραντίνας», συνωστίζοντας καταναλωτές την περίοδο που υπάρχει απαγόρευση κυκλοφορίας.
Ακόμα πιο κραυγαλέα γίνεται η μελέτη περίπτωσης του ελληνικού φιλελεύθερου πλαισίου της παρούσας κυβέρνησης, όταν θυμόμαστε ότι από το 1ο lockdown η ACS υπάγεται στις πληττόμενες επιχειρήσεις (όπως όλα τα courier). Ένας κλάδος που φαίνεται ο πλέον οικονομικά κερδισμένος από τα lockdown επιλέγεται να χαρακτηριστεί και να ενισχυθεί ως πληττόμενος. Το «σασπένς» ξεθυμαίνει όταν θυμόμαστε ότι η ACS ανήκει στο Θεόδωρο Φέσσα (Όμιλος Quest), πρόεδρο του ΣΕΒ, ο οποίος ανακοίνωσε έκτακτη χρέωση τιμολογιακής πολιτικής αρχές Απρίλη (1ο lockdown) «γιατί θα υπήρχε φόρτος εργασίας»!!! Απόφαση που αμέσως ανέστειλε, όταν ελέγχθηκε από κλιμάκιο της γενικής γραμματείας Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή και της οικονομικής αστυνομίας στα κεντρικά γραφεία της εταιρείας ταχυμεταφορών, μετά από καταιγισμό καταγγελιών (ενδεικτικά είχε προηγηθεί η καταγγελία της Ένωσης Ελληνικού Βιβλίου για ξαφνική αύξηση 22,5% στα τιμολόγια!). Ωστόσο, η κυβέρνηση έδωσε τη «σολομώντεια» λύση και 2 εβδομάδες μετά ενέταξε τις εταιρείες courier στις πληττόμενες επιχειρήσεις, δηλαδή τους δίνεται η δυνατότητα να θέσουν τους εργαζόμενους σε αναστολή (800/534 € κλπ..), να έχουν αναστολή φορολογικών και ασφαλιστικών υποχρεώσεων αλλά και να μειώσουν τα ενοίκια που καταβάλλουν κατά 40% και άλλες διευκολύνσεις.
Σύμφωνα με τα δημοσιευμένα οικονομικά στοιχεία του Α’ εξαμήνου του Ομίλου Quest, «όσον αφορά στις Ταχυδρομικές Υπηρεσίες (ACS – Courier) λόγω ανάπτυξης του ηλεκτρονικού εμπορίου (φρενήρης ζήτηση) υπήρξε βελτίωση στις πωλήσεις (+11%), η οποία όμως συνοδεύτηκε από κάποια μείωση της προ φόρων κερδοφορίας (-6%). Η εν λόγω μείωση οφείλεται σε έκτακτες δαπάνες άνω του 1 εκατ.€ για την αντιμετώπιση των έκτακτων συνθηκών και αναβάθμισης λογισμικού που προέκυψαν από την πανδημία Covid-19 κατά τη διάρκεια του Β’ τριμήνου.» Ωστόσο, όπως παρατηρήσαμε, μέσα στο 2ο Lockdown δεν υπήρχε καμία σημαντική αναβάθμιση υπηρεσιών, που να βοήθησε τους καταναλωτές. Αντιθέτως, παρά την κρατική υποστήριξη ως «πληττόμενης» επιχείρησης, περίσσια αναδείχτηκε η ευρηματικότητα (ή «επιχειρηματικότητα»;) του διοικητικού συμβουλίου που κατασκεύασε κι άλλες αυτοαναφορικές διευκολύνσεις, εκμεταλλευόμενη τον κοινωνικό αποκλεισμό και την κυβερνητική καταστολή σε κάθε τομέα και την μιντιακή παραπληροφόρηση. Έτσι, κάποιοι κάνουν την κρίση πολλών, ευκαιρία λίγων, κόβουν και ράβουν την υγειονομική και οικονομική κρίση στο μέγεθος των υπερκερδών τους και τους ανοίγει όλο και περισσότερο η όρεξη.
Για την «τιμή» του νομικού πλαισίου του συνηγόρου του πολίτη, χρησιμοποιήσαμε τη διαφημισμένη (από στελέχη της κυβέρνησης με εμπειρία στον χώρο της «προβολής-πώλησης», το Μάρτιο) τηλ. γραμμή «1110» περί αισχροκέρδειας, για να διαπιστώσουμε ότι είναι πλέον μόνο γραμμή για τεστ-covid ή ψυχολογική στήριξη. Από την άλλη, ο συνήγορος του καταναλωτή μέσα από τη γραμματεία του (οι νομικοί σύμβουλοι τελειώνουν στη 13:00) μας περιέγραψε τη λίστα με τα πολλά δικαιολογητικά καταγγελίας και πλαγίως συμβούλευσε ότι: «..ίσως να έχει πέσει το σύστημά τους διότι το ίδιο συνέβη στο 1ο Lockdown (!!;)…», ενώ το θέμα σαφώς δεν ήταν κάποια καθυστέρηση, αλλά η πλήρης αλλαγή πλαισίου υπηρεσιών.
Τελικά, ο συνωστισμός παραμένει ευθύνη του συνωστισμένου και δικαιολογείται κατά περίπτωση, διαχωρίζοντας την ελληνική κοινωνία ελιτιστικά σε διαρκώς εξαιρούμενους προνομιούχους και σε διαρκώς καταπιεζόμενους υποχρεωμένους.
Την ίδια στιγμή η εύλογη αύξηση τζίρου και παραγγελιών χρησιμοποιείται τελικά αντίστροφα, δηλαδή ως δικαιολογία της νέας πολιτικής-μη παράδοσης. Αντί να βοηθήσει την κοινωνία επενδύοντας ουσιαστικά στον εαυτό της σε μια περίοδο μοναδικής εξασφάλισης υπερκερδών, αποφασίζει συνοπτικά να μειώσει το κόστος της, αντιστρόφως ανάλογα με την αύξηση του αγοραστικού κοινού. Έτσι, είναι ολοφάνερο ότι κάθε τέτοια εταιρεία μπορεί να κάνει ολόπλευρα την κρίση καταχρηστική ευκαιρία και οι φιλελεύθεροι ορισμοί της οικονομίας εξανεμίζονται με τον ίδιο στόμφο που ξεστομίζονται.
DennisK (Διόνυσος)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου