Στη μακροχρόνια καπιταλιστική κρίση υπερσυσσώρευσης και... καψίματος του κεφαλαίου, η πανδημία έφερε στον αφρό τους συστημικούς βαρβάρους, με έναν τρόπο δυσώδη και άθλιο σαν τις θανατηφόρες αναθυμιάσεις από άτσαλη εκκένωση βόθρου. Ηταν το τέλειο άλλοθι, και αφορμή και αιτία και σημαίνον και σημαινόμενο για να καταπατηθούν αιωνόβια δικαιώματα, κατακτήσεις λαϊκών κινημάτων, επιστημονικά επιτεύγματα εξανθρωπισμού και βελτίωσης της ανθρώπινης εργασίας, αλλά και ιδεολογικές μάχες κερδισμένες στην πράξη. Αυτές οι τελευταίες που δόθηκαν πάνω από έναν αιώνα τώρα, για να μην είναι η εργασία δικαίωμα, αλλά εργαλείο και μέθοδος βίας ικανής να μετατρέψει τον άνθρωπο σε δούλο, κτήνος ή και απλώς res - αντικείμενο.
Η αναμονή της επιβολής μιας βάρβαρης λύσης διευκόλυνε σε τέτοιο βαθμό την εξάρθρωση των κοινωνικών κατακτήσεων, απ' την υγεία και την περίθαλψη κι από την παιδεία ως τη σύνταξη, μέχρι την υπερσυγκέντρωση της ισχύος των τεχνολογικών «θαυμάτων», σε ελάχιστα πολυεθνικά κέντρα, και την εξοντωτική διεύρυνση της φτώχειας των μαζών.
Ηδη ανοίγουν συζητήσεις, φιλοσοφικές και ψευτοδιανοουμενίστικες, για το πώς αυξάνεται η παραγωγικότητα με τετραήμερη βδομάδα εργασίας. Στη θεωρία. Στην πράξη, θεόρατες μάζες λυγίζουν στην αποδοχή δεκάωρης εργασίας, εφτά μέρες τη βδομάδα και μισθούς των 200 ευρώ, σε ατέρμονη ακροβατική τηλεργασία, στο Φαρ Ουέστ, ή καλύτερα τον μεσαίωνα της ψηφιοποιημένης εποχής. Ηδη οι ελάχιστες φωνές επιστημόνων, που ωρύονται ότι η πανδημία και τα κεφαλαιοβόρα εμβόλια δεν εξαφάνισαν όλες τις υπόλοιπες αρρώστιες από τον πλανήτη, πνίγονται από τους αλαλαγμούς ενός πλήθους που εκπαιδεύεται ταχύρυθμα να τσαλαπατιέται αύριο στο Κολοσσαίο της υπερκατανάλωσης αγαθών και να συγχέει τον πολιτισμό και την κοινωνικότητα με το πάστωμα σε κερκίδες, αρένες και μπιτσόμπαρα.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου