Θέλοντας να αμαυρώσει τη δημοφιλία που έχουν αποκτήσει φιλοπαλαιστίνιοι καλλιτέχνες και άλλοι στην Βρετανία, η βρετανική «The Telegraph» δημοσίευσε τον προηγούμενο μήνα ένα άρθρο με τίτλο «Η Ρωσία και η Κίνα χειραγωγούν τη βρετανική κοινή γνώμη προωθώντας φιλοπαλαιστινιακούς παράγοντες επιρροής». Στο άρθρο αναφέρεται μεταξύ άλλων ότι το προφίλ του δημοφιλούς ράπερ και ακτιβιστή Lowkey στο «Χ» (πρώην Twitter) έχει προωθηθεί από ψεύτικα προφίλ (bots), στο πλαίσιο μιας εκστρατείας των χωρών αυτών.
Η βρετανική κυβέρνηση έχει δημιουργήσει μια ειδική ομάδα από πέρυσι, με στόχο την «προστασία της δημοκρατικής ακεραιότητας του Ηνωμένου Βασιλείου από απειλές παρέμβασης». Η έρευνα στοχοποιεί κράτη όπως η Ρωσία και η Κίνα και «εξετάζει τρόπους αντιμετώπισης της εξάπλωσης της διαδικτυακής παραπληροφόρησης και των θεωριών συνωμοσίας».
Σχολιάζοντας το δημοσίευμα, ο υπουργός Διασποράς του Ισραήλ δήλωσε στην εφημερίδα: «Υπάρχει μια άμεση απειλή για τη Βρετανία από οργανώσεις υπέρ της Χαμάς που δραστηριοποιούνται σε όλη τη Βρετανία, με σαφή σκοπό να επιβάλουν τον νόμο της Σαρία και να κάνουν τη Βρετανία ένα μουσουλμανικό νησί - αυτή είναι η πραγματικότητα και αυτό είναι το όραμά τους». Πρόσθεσε δε ότι οι βρετανικές αρχές «πρέπει να είναι πολύ πιο ενεργές, πολύ πιο επιθετικές απέναντι σε αυτούς τους εχθρούς, οι οποίοι απειλούν όχι μόνο την εβραϊκή κοινότητα, αλλά τον τρόπο ζωής και τις βασικές αξίες της Βρετανίας ως δημοκρατικού κράτους».
Με άλλα λόγια: Οποιος δεν αναγνωρίζει το «δικαίωμα» του Ισραήλ στη σφαγή των Παλαιστινίων είναι ταυτόχρονα οπαδός της Χαμάς και της Σαρία, επομένως και απειλή για τις «δυτικές αξίες». Ο,τι ακριβώς λέει και η ευρωατλαντική προπαγάνδα, προσπαθώντας να επιβάλει τη μονοφωνία της και να καταπνίξει κάθε φωνή υπεράσπισης των Παλαιστινίων, ενάντια στην κατοχή και στη γενοκτονία, υπέρ του δικαιώματός τους να έχουν τη δική τους ελεύθερη πατρίδα.
Το άρθρο της «Telegraph» βασίζεται στα ευρήματα έρευνας της «Cyabra», μιας εταιρείας που ειδικεύεται στην «αντιμετώπιση της παραπληροφόρησης στο διαδίκτυο», η οποία διαπίστωσε ότι ορισμένοι από τους πιο δημοφιλείς φιλοπαλαιστίνιους στα Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης στηρίζονταν από σημαντικό αριθμό ψεύτικων λογαριασμών, που αύξαναν τεχνητά τους οπαδούς τους. Είναι γνωστό όμως ότι «ο διάβολος κρύβεται στις λεπτομέρειες»...
Προσπερνώντας το «εύρημα» ότι το 11% των προφίλ στο «Χ» που ακολουθούν τον Lowkey είναι bots - ενώ ο ίδιος ο ιδιοκτήτης της πλατφόρμας έχει παραδεχτεί δημόσια ότι τουλάχιστον 1 στους 5 λογαριασμούς της είναι bots - το ενδιαφέρον βρίσκεται αλλού. Η «Telegraph» παρέλειψε να αναφέρει πως η «Cyabra», που πρόσφατα ανακοίνωσε τον διορισμό του Αμερικανού πρώην ΥΠΕΞ και διευθυντή της CIA Μάικ Πομπέο στο Διοικητικό της Συμβούλιο, είναι ισραηλινή εταιρεία, η οποία δημιουργήθηκε από πρώην υψηλόβαθμα στελέχη του ισραηλινού στρατού!
Δεν είναι όμως μόνο η «Telegraph» που «προσπερνάει» τις λεπτομέρειες σε αυτήν την ιστορία. Ενώ ο υπουργός Διασποράς του Ισραήλ εμφανιζόταν να ανησυχεί για τις απειλές της παραπληροφόρησης και της χειραγώγησης μέσω του διαδικτύου, το υπουργείο του κάνει ακριβώς το ίδιο. Συγκεκριμένα: Μέσα στον Οκτώβρη του 2023, σύμφωνα με τους «New York Times» το υπουργείο Διασποράς οργάνωσε επείγουσες συναντήσεις με δεκάδες ισραηλινές start-ups τεχνολογίας για να τις μετατρέψει σε «ψηφιακούς στρατιώτες» του ισραηλινού κράτους - δολοφόνου. Ζητήθηκε δηλαδή από τους συμμετέχοντες να γίνουν «πολεμιστές για το Ισραήλ» και να συμμετάσχουν σε «ψηφιακές εκστρατείες».
Το υπουργείο Διασποράς οργάνωσε μια τέτοια εκστρατεία, που απευθυνόταν ειδικά στον πληθυσμό των ΗΠΑ, με προϋπολογισμό 2 εκατ. δολαρίων. Σύμφωνα με όσα επικαλούνται οι «New York Times», η εκστρατεία επικέντρωσε σε μέλη της αμερικανικής Βουλής των Αντιπροσώπων, αλλά και στο αμερικανικό κοινό, με στόχο να ενισχύσει την υποστήριξη στις πολεμικές επιχειρήσεις του Ισραήλ. Η εκστρατεία ξεκίνησε τον Οκτώβρη και παραμένει ενεργή στην πλατφόρμα «X». Στην κορύφωσή της, χρησιμοποιούσε εκατοντάδες ψεύτικους λογαριασμούς που εμφανίζονταν ως πραγματικοί Αμερικανοί στο «X», στο Facebook και στο Instagram, για να δημοσιεύουν σχόλια υπέρ του Ισραήλ και να παροτρύνουν τους Αμερικανούς εκλεγμένους να χρηματοδοτήσουν τον ισραηλινό στρατό.
Για τη δημιουργία των αναρτήσεων αξιοποιήθηκε η πλατφόρμα τεχνητής νοημοσύνης ChatGPT, ενώ στο πλαίσιο της εκστρατείας δημιουργήθηκαν 3 ψεύτικοι αγγλόφωνοι ειδησεογραφικοί ιστότοποι. Πολλοί από τους ψεύτικους λογαριασμούς της εκστρατείας στο «X», στο Instagram και στο Facebook εμφανίζονταν ως Αμερικανοί φοιτητές, «ανήσυχοι πολίτες» και ψηφοφόροι. Οι λογαριασμοί μοιράζονταν άρθρα και στατιστικά στοιχεία που υποστήριζαν την προπαγάνδα του Ισραήλ.
Η προσπάθεια χαρακτηρίστηκε πρόχειρη, καθώς οι φωτογραφίες προφίλ που χρησιμοποιήθηκαν σε ορισμένους λογαριασμούς μερικές φορές δεν ταίριαζαν με τις φανταστικές προσωπικότητες που υποδύονταν και η γλώσσα που χρησιμοποιούνταν στις αναρτήσεις ήταν καχεκτική. Πρόκειται για την πρώτη καταγεγραμμένη περίπτωση οργανωμένης εκστρατείας από την ισραηλινή κυβέρνηση για να επηρεάσει την κοινή γνώμη και κρατικούς αξιωματούχους των ΗΠΑ, η οποία επαληθεύτηκε από τους «Times» μέσω 4 νυν και πρώην μελών του υπουργείου Διασποράς, με όλα τα σχετικά πειστήρια.
Η «Meta», στην οποία ανήκουν το Facebook και το Instagram, όπως και η «OpenAI», η οποία αναπτύσσει το ChatGPT, δήλωσαν ότι εντόπισαν και διέκοψαν την επιχείρηση, προσθέτοντας βέβαια πως εντόπισαν και σταμάτησαν ανάλογες επιχειρήσεις της Κίνας, της Ρωσίας και του Ιράν.
Οι ειδικοί της «Cyabra», λοιπόν, που ειδικεύονται στο να ανακαλύπτουν «κακόβουλες ενέργειες» στο διαδίκτυο, δεν πήραν χαμπάρι για το οργανωμένο σχέδιο παραπληροφόρησης του υπουργείου Διασποράς, το οποίο ανέλαβε να εκτελέσει η «Stoic», μια εταιρεία «πολιτικού μάρκετινγκ» και «επιχειρηματικής πληροφόρησης». Και να σκεφτεί κανείς ότι τα γραφεία της «Cyabra» και της «Stoic» στο Τελ Αβίβ δεν απέχουν ούτε 800 μέτρα...
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου