Ξεπέρασε τα 27 δισ. το πρώτο εξάμηνο, 2,2 δισ. πάνω και από τους στόχους
INTIME NEWS |
Σύμφωνα με αυτά, μόνο το πρώτο εξάμηνο της χρονιάς, τα έσοδα από φόρους ανήλθαν σε 27,301 δισ. ευρώ, αυξημένα κατά 2,241 δισ. ευρώ ή 8,9% έναντι του στόχου που έχει περιληφθεί στην εισηγητική έκθεση του προϋπολογισμού 2023.
Η «υπεραπόδοση» της φοροληστείας για έναν ακόμα μήνα αφορά την καλύτερη «εισροή» των φόρων εισοδήματος φυσικών και νομικών προσώπων του προηγούμενου έτους που εισπράχθηκαν σε δόσεις μέχρι και το τέλος Φλεβάρη 2023, όσο και την «απογείωση» των άδικων έμμεσων φόρων που η κυβέρνηση αρνείται να καταργήσει και πάνε χέρι χέρι με την ακρίβεια η οποία καίει τα λαϊκά νοικοκυριά, εξανεμίζοντας το κό εισόδημά τους.
Το πλεόνασμα, κατά την ίδια περίοδο, έφτασε τα 2,116 δισ. ευρώ, ξεπερνώντας κατά πολύ τον στόχο στον προϋπολογισμό για πρωτογενές έλλειμμα 415 εκατ. ευρώ, ενώ την αντίστοιχη περίοδο πέρυσι το πρωτογενές έλλειμμα ήταν 3,425 δισ. ευρώ.
Σε τροποποιημένη ταμειακή βάση, για το πρώτο 6μηνο παρουσιάζεται έλλειμμα στο ισοζύγιο του κρατικού προϋπολογισμού ύψους 2,467 δισ. ευρώ, έναντι στόχου για έλλειμμα 4,265 δισ. ευρώ στον προϋπολογισμό του 2023 και ελλείμματος 6,548 δισ. ευρώ το αντίστοιχο διάστημα του 2022.
Το ύψος των καθαρών εσόδων του κρατικού προϋπολογισμού ανήλθε σε 30,870 δισ. ευρώ, παρουσιάζοντας αύξηση κατά 1,202 δισ. ευρώ ή 4,1% έναντι του στόχου που έχει περιληφθεί για το αντίστοιχο διάστημα στην εισηγητική έκθεση του προϋπολογισμού 2023.
Κι αυτό μάλιστα ενώ δεν εισπράχθηκε το τίμημα, ύψους 1,496 δισ. ευρώ, για την παραχώρηση του δικαιώματος χρήσης και εκμετάλλευσης του αυτοκινητοδρόμου της Εγνατίας Οδού και τριών κάθετων οδικών αξόνων της, για περίοδο 35 ετών, που είχε προβλεφθεί ότι θα εισπραχθεί τον Ιούνη, αφού συνεχίζεται ο διαγωνισμός.
Σε ό,τι αφορά τα έσοδα του Προϋπολογισμού Δημοσίων Επενδύσεων (ΠΔΕ), ανήλθαν σε 231 εκατ. ευρώ, μειωμένα κατά 744 εκατ. ευρώ από τον στόχο (975 εκατ. ευρώ).
Ενώ οι δαπάνες του Κρατικού Προϋπολογισμού για την περίοδο Γενάρη - Ιούνη 2023 ανήλθαν στα 33,337 δισ. ευρώ και παρουσιάζονται μειωμένες κατά 596 εκατ. ευρώ έναντι του στόχου.
Την ίδια ώρα που η φοροληστεία τσακίζει κόκαλα, η ΑΑΔΕ προαναγγέλλει κι άλλο «σφίξιμο» της θηλιάς αναζητώντας τη φοροδιαφυγή όχι στους επιχειρηματικούς ομίλους που φοροαπαλλάσσονται και με τη «βούλα του νόμου», αλλά στα 3,8 εκατομμύρια φορολογούμενους που το 2021 δήλωσαν οικογενειακά εισοδήματα έως 10.000 ευρώ. Η Αρχή, που φωτογραφίζει αυτοαπασχολούμενους και ελεύθερους επαγγελματίες, προαναγγέλλει ηλεκτρονικές διασταυρώσεις των αρχείων του taxisnet, με τόκους, καταθέσεις, δαπάνες κ.ο.κ., με επαναφορά από το φθινόπωρο και με νέους ελέγχους.
Ολα αυτά κι ενώ από του χρόνου επιστρέφουν και επισήμως τα «πρωτογενή πλεονάσματα» της τάξης των 4 δισ. ευρώ, με βάση το νέο Σύμφωνο Σταθερότητας της ΕΕ, τα παζάρια για το οποίο βρίσκονται σε πλήρη εξέλιξη.
Σε κάθε περίπτωση η «κοινή συνισταμένη» είναι η επιστροφή στη σφιχτότερη δημοσιονομική πολιτική, με τον λαό να πληρώνει τώρα και τον «λογαριασμό» της προηγούμενης «επεκτατικής» πολιτικής για να θωρακιστούν τα κέρδη του κεφαλαίου, αφού, όπως σημείωνε στο ανακοινωθέν του το Γιούρογκρουπ της προηγούμενης βδομάδας:
«Την περίοδο 2020 - 2022 ο δημοσιονομικός προσανατολισμός στην Ευρωζώνη ήταν επεκτατικός για την αντιμετώπιση των εξωτερικών κραδασμών (...) Αυτές οι πολιτικές έχουν επιβαρύνει επιπλέον τα δημόσια οικονομικά. Ενώ η εξυγίανση έχει ήδη ξεκινήσει, η επίδραση του επίμονου πληθωρισμού και του υψηλότερου κόστους δανεισμού θα πρέπει να αντιμετωπιστεί για τη μείωση των δεικτών ελλείμματος και χρέους με την πάροδο του χρόνου.
Υπό το πρίσμα αυτό, δικαιολογείται μια στρατηγική αποφασιστικής, σταδιακής και ρεαλιστικής δημοσιονομικής εξυγίανσης, για την ενίσχυση της δημοσιονομικής βιωσιμότητας, για την ανοικοδόμηση δημοσιονομικών αποθεμάτων ασφαλείας, για την επίτευξη υψηλότερης βιώσιμης ανάπτυξης, για την ενίσχυση της ανθεκτικότητας της Ευρωζώνης στις μελλοντικές προκλήσεις (...) Ταυτόχρονα, η εφαρμογή διαρθρωτικών μεταρρυθμίσεων καθώς και η διασφάλιση και η αύξηση των επενδύσεων, τόσο μέσω δημόσιων όσο και ιδιωτικών πηγών και του Ταμείου Ανάκαμψης και άλλων μηχανισμών της ΕΕ παραμένει βασικός στόχος, ιδίως με δεδομένες κοινές προτεραιότητες όπως η πράσινη και η ψηφιακή μετάβαση και οι αμυντικές δυνατότητες».
Οι λαοί δηλαδή θα συνεχίσουν να ματώνουν για τα επόμενα πολλά χρόνια για το «κομπόδεμα» των επιχειρηματικών ομίλων, για τις «πράσινες» και ψηφιακές μπίζνες.
Η κυβέρνηση άλλωστε, σύμφωνα με δημοσιεύματα, «πατάει γκάζι», ώστε μέχρι τα τέλη του μήνα να καταθέσει και την τελική αναθεώρηση του ελληνικού σχεδίου για την «αξιοποίηση» του Ταμείου Ανάκαμψης, με τα δάνεια και τις επιδοτήσεις που θα ξεκοκαλίσουν οι όμιλοι και θα πληρώσει ο λαός να φτάνουν τα 36 δισ. Γύρω από την «πίτα» αυτή έχουν ξεσπάσει έντονες επιχειρηματικές κόντρες και ενώ αναμένεται να γίνουν «απεντάξεις» προγραμμάτων και προσθήκες άλλων...
Στο μεταξύ, χτες, κατατέθηκαν και οι δεσμευτικές προσφορές για τη νέα 25ετή παραχώρηση της Αττικής Οδού, που θα ξεκινά από το φθινόπωρο το 2024, με τον διαγωνισμό να εισέρχεται στο τελικό του στάδιο. Σύμφωνα με όσα ανακοίνωσε το ΤΑΙΠΕΔ, τα σχήματα που υπέβαλαν προσφορές είναι: ABERTIS INFRAESTRUCTURAS S.A. ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ Α.Ε. BRISA - AUTO ESTRADAS de PORTUGAL S.A. - RUBICONE MIDCO, B.V. - INTRAKAT A.E. MACQUARIE ASSET MANAGEMENT MOTORWAY HOLDINGS S.ar.l. - FINCOP INFRASTRUCTURE LTD VINCI HIGHWAYS S.A.S. - VINCI CONCESSIONS S.A.S. - ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ Α.Ε. - MOBILITY PARTNER S.A.S. ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ Α.Ε. - ΑΒΑΞ Α.Ε. - MERIDIAM EASTERN EUROPE INVESTMENTS 4 S.A.S.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου