Σε ανέκδοτο εξελίσσεται η αλληλογραφία Μητσοτάκη - Φον ντερ Λάιεν για τις τιμές του φυσικού αερίου και της ηλεκτρικής ενέργειας. Στην τελευταία του επιστολή, ο πρωθυπουργός ζητάει περισσότερες ευρωπαϊκές δράσεις για να μειωθεί το κόστος της Ενέργειας. Μία παρόμοια είχε στείλει τον Σεπτέμβρη του 2024, κοροϊδεύοντας τον λαό ότι κάτι μπορεί να αλλάξει σε όφελός του, όταν η «πράσινη μετάβαση», το Χρηματιστήριο Ενέργειας και η «απελευθέρωση», που υλοποίησαν όλες διαδοχικά οι κυβερνήσεις, έχουν εκτοξεύσει τις τιμές της Ενέργειας - εμπόρευμα. Πάντως, η πρεμούρα του πρωθυπουργού αποκαλύπτεται εκεί που ζητάει από την ΕΕ «να διευκολύνει τις ευρωπαϊκές εταιρείες να επενδύσουν σε έργα φυσικού αερίου και υποδομών», όπως και «να υπογράψουν συμβόλαια που θα εξασφαλίζουν πρόσβαση σε παγκόσμιες προμήθειες». Εκεί είναι το ψητό. Στο πώς θα ανοίξουν ακόμα περισσότερο οι δουλειές για τους ομίλους της Ενέργειας, την ώρα που ο λαός θα συνεχίσει να βυθίζεται στην ενεργειακή φτώχεια.
Για τα λαϊκά νοικοκυριά, η επιστολή Μητσοτάκη έχει την ίδια αξία με τις δεσμεύσεις όλα τα προηγούμενα χρόνια ότι με την «πράσινη μετάβαση» θα μειωθεί η τιμή του ρεύματος και θα προστατευθεί το περιβάλλον... Είναι δηλαδή για τα σκουπίδια. Το επιβεβαιώνει ο ίδιος ο πρωθυπουργός, που γράφει στην πρόεδρο της Κομισιόν: «Χρειαζόμαστε μια νέα προσέγγιση για να φέρουμε φυσικό αέριο στην Ευρώπη σε ανταγωνιστική τιμή», όχι προφανώς για τα νοικοκυριά, που ζουν έναν μόνιμο εφιάλτη, αλλά για τα ευρωπαϊκά μονοπώλια, που πληρώνουν την Ενέργεια ακριβότερα από τους ανταγωνιστές τους. Για κατακλείδα, γράφει ο πρωθυπουργός: «Οι αλλαγές στο γεωπολιτικό τοπίο καθιστούν το έργο αυτό ακόμη πιο επιτακτικό. Ορθώς επικεντρωνόμαστε σε έναν κόσμο όπου το φυσικό αέριο θα παίζει μικρότερο ρόλο. Αλλά θα βασιζόμαστε στο φυσικό αέριο για τουλάχιστον δύο δεκαετίες»... Τώρα, λοιπόν, που η «πράσινη μετάβαση» και οι λεγόμενες «καθαρές» πηγές Ενέργειας υπολείπονται των προσδοκιών για την απορρόφηση κεφαλαίων που λιμνάζουν, ανεβαίνουν στις προτεραιότητες οι μεγάλες επενδύσεις στο φυσικό αέριο, το οποίο η ΕΕ έχει βαφτίσει «μεταβατικό καύσιμο», φανερώνοντας πόσο «πέτσινο» είναι το ενδιαφέρον της για το περιβάλλον.
Αυξήσεις έρχονται ξανά από 1η Μάη στα ήδη πανάκριβα ακτοπλοϊκά εισιτήρια. Το νέο «τσίμπημα» αγγίζει το 12%, όπως αναφέρουν οι ακτοπλόοι, και αποδίδεται στη χρήση ακριβότερων καυσίμων «νέας τεχνολογίας», με βάση κανονισμούς της ΕΕ. Ως γνωστόν, ο λογαριασμός της «πράσινης μετάβασης» καταλήγει στους εργαζόμενους και στις λαϊκές οικογένειες, όπως συμβαίνει και σε αυτήν την περίπτωση. Και μπορεί ο υπουργός Ναυτιλίας να ρίχνει στάχτη στα μάτια, προαναγγέλλοντας συσκέψεις με τις ακτοπλοϊκές για «να προλάβουμε το καλοκαίρι», το σίγουρο όμως είναι ότι την επιβάρυνση θα τη δούμε, είτε ως ταξιδιώτες είτε ως φορολογούμενοι, για να επιδοτηθούν εκ νέου οι ακτοπλοϊκές εταιρείες. Αξέχαστα είναι άλλωστε τα μέτρα - κοροϊδία της κυβέρνησης και σε προηγούμενες τουριστικές περιόδους, με τις τιμές να αυξάνονται από χρόνο σε χρόνο. Από την «πράσινη» πίτα οι ακτοπλόοι ετοιμάζονται να μασουλήσουν τουλάχιστον 265 εκατ. ευρώ για την ανανέωση του στόλου τους και την ίδια ώρα φορτώνουν στους επιβάτες το αυξημένο κόστος των καυσίμων, που λειτουργεί τάχα ως «αντικίνητρο» για να «τρέξει» πιο γρήγορα η «πράσινη μετάβαση». Οπως και να το δει κανείς, μονά - ζυγά χαμένος ο λαός από τη στρατηγική του κεφαλαίου και όλων των κομμάτων του.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου