Με την αποστολή τεθωρακισμένων οχημάτων | Επικίνδυνη συγκέντρωση δυνάμεων και πρόβες πολέμου και στο Ιόνιο
Συγκεκριμένα, την Παρασκευή 26/8, σε συνέχεια της συνεκπαίδευσης που έγινε στις 22/8 και στο πλαίσιο του σχεδιασμού του ΓΕΕΘΑ για τις «διεθνείς συνεργασίες των Ελληνικών Ενόπλων Δυνάμεων», διεξήχθη συνεκπαίδευση μαχητικών της Πολεμικής Αεροπορίας με το αεροπλανοφόρο «USS Harry S. Truman» στην ευρύτερη περιοχή δυτικά της Πελοποννήσου. Συμμετείχαν δύο F-16 της Πολεμικής Αεροπορίας και δύο F-18 από το αεροπλανοφόρο, σε αντικείμενα εκπαίδευσης μάχης μεταξύ διαφορετικών τύπων αεροσκαφών (Dissimilar Air Combat Training - DACT).
Θυμίζουμε ένα στοιχείο ενδεικτικό των σεναρίων πολέμου στα οποία μετέχουν οι ελληνικές Ενοπλες Δυνάμεις: Μόλις τον περασμένο Ιούλη ο ρωσικός στόλος πραγματοποίησε «ελιγμό αποκλεισμού» του αμερικανικού αεροπλανοφόρου στην Αδριατική, με τη ΝΑΤΟική δύναμη SMG2 - με τη συμμετοχή και ελληνικών μαχητικών και φρεγατών - να αναλαμβάνει ρόλο συνοδείας του. Αλλη μια απόδειξη των κινδύνων ανάφλεξης που ενέχουν τέτοια σχέδια και ανταγωνισμοί.
Σε μια παράλληλη εξέλιξη, επίσης την Παρασκευή 26/8 και μετά από αίτημα της NATO Air Command (διοίκησης αεροπορικών δυνάμεων της λυκοσυμμαχίας) ένα στρατηγικό βομβαρδιστικό Β-52 της Bomber Task Force των ΗΠΑ, κατά την πτήση του στο πλαίσιο της Διασυμμαχικής Επιχείρησης «Onyx Swing», πραγματοποίησε μαζί με τις ελληνικές Ενοπλες Δυνάμεις συνεκπαιδεύσεις αναχαίτισης, εγγύς αεροπορικής υποστήριξης και συνοδείας στο FIR Αθηνών. Συγκεκριμένα, ζεύγος ελληνικών F-16 συνόδευσε στο FIR Αθηνών, πραγματοποιώντας κατά τη διάρκεια της πτήσης στην περιοχή δυτικά της Πελοποννήσου επιχειρησιακή εκπαίδευση σε αντικείμενα προστασίας Μονάδος Υψηλής Αξίας (High Value Asset - HVA), με ταυτόχρονη συμμετοχή ενός ζεύγους ιταλικών αεροσκαφών Eurofighter Typhoon.
Με το πέρας της παραπάνω επιχειρησιακής εκπαίδευσης και με τη συνοδεία έτερου ζεύγους ελληνικών F-16, εκτελέστηκε άσκηση εγγύς αεροπορικής υποστήριξης (Close Air Support - CAS), με τη συμμετοχή προσωπικού και μέσων της Διοίκησης Ειδικού Πολέμου (ΔΕΠ) του ΓΕΕΘΑ (τα στελέχη «κατέδειξαν» επίγειους στόχους με καταδείκτες λέιζερ, «φωτίζοντάς» τους στο αμερικανικό βομβαρδιστικό, που τους «προσέβαλε» εικονικώς, σε άλλη μια πρόβα πολέμου).
Η εν λόγω συμμαχική δραστηριότητα, την οποία σχεδίασαν από κοινού το ΓΕΕΘΑ, η NATO AIRCOM και οι Ενοπλες Δυνάμεις της Ιταλίας, πραγματοποιείται για τρίτη φορά σε σύντομο χρονικό διάστημα (είχαν προηγηθεί αντίστοιχες κινήσεις στις 7/3 και 5/4).
Στο μεταξύ, καθώς τα αμερικανοΝΑΤΟικά σχέδια απλώνονται σε ολόκληρη τη χώρα, αριθμός τεθωρακισμένων οχημάτων μάχης BMP-1 φέρεται να έχει συγκεντρωθεί στη Θεσσαλονίκη προς αποστολή στην Ουκρανία, στο πλαίσιο του ΝΑΤΟικού καταμερισμού για τη στήριξη της κυβέρνησης Ζελένσκι.
Η ηγεσία των Ενόπλων Δυνάμεων φέρεται να ξεκίνησε ήδη από τον Ιούλη την απόσυρση από μονάδες στη Ζώνη Ευθύνης της ΑΣΔΕΝ (Ανώτερη Στρατιωτική Διοίκηση Εσωτερικού και Νήσων, σχηματισμός επιπέδου Σώματος Στρατού με αποστολή την άμυνα των νησιών του Αιγαίου) των οχημάτων αυτών. Π.χ. BMP-1 λέγεται ότι έχουν ήδη αποσυρθεί από τη Χίο.
Υποτίθεται ωστόσο ότι - όπως διέχεαν στις αρχές του καλοκαιριού αρμόδια στελέχη - η κυβέρνηση θα απέσυρε και θα έστελνε στο Κίεβο καταρχάς 30 τέτοια οχήματα από την ενδοχώρα και όχι από τα νησιά, αναγνωρίζοντας και η ίδια ότι απομάκρυνσή τους από τις μονάδες αυτήν τη στιγμή θα έχει συνέπειες και στην άμυνά τους, ειδικά σε μια περίοδο που η τουρκική αστική τάξη, ενθαρρυμένη εντός ΝΑΤΟικού πλαισίου, βάζει όλο και πιο προκλητικά τις απαιτήσεις της για αποστρατιωτικοποίησή τους.
Ελεγαν επίσης ότι τα BMP-1 δεν θα έφευγαν αν πρώτα δεν έφτανε εδώ αντίστοιχος αριθμός από οχήματα Marder 1A3, που υποτίθεται θα στείλει η γερμανική κυβέρνηση σε αντιστάθμιση του κενού στο ελληνικό οπλοστάσιο. Για την παράδοση των Marder, ωστόσο, ακόμα δεν έχει ανακοινωθεί κανένα χρονοδιάγραμμα. Πηγές μάλιστα αναφέρουν ότι τα Marder που έχει προς διάθεση η γερμανική πλευρά είναι πολύ λίγα, βρίσκονταν σε κατάσταση «απόθεσης» στις αποθήκες της «Rheinmetall» και χρειάζονται εκτεταμένες εργασίες και παρεμβάσεις για να ξαναγίνουν λειτουργικά.
Στο ίδιο πλαίσιο, ερωτήματα προκαλούν πληροφορίες ότι προς «αντικατάσταση» των BMP-1 πήγαν στα νησιά τεθωρακισμένα οχήματα Μ113Α1, τα οποία ωστόσο δεν είναι Μάχης αλλά Μεταφοράς Προσωπικού.
Ισχυρίζονται επίσης ότι τα Μ113Α1 προέρχονται από μονάδες της ενδοχώρας που χαρακτηρίζονται εφεδρείες και ότι θα επανέλθουν εκεί Μ113Α1, από αυτά που θα πλεονάζουν από τους Σχηματισμούς του Δ' Σώματος Στρατού, όταν και αν αυτοί ξεκινήσουν να παραλαμβάνουν τα Marder 1A3 από τους Γερμανούς. Τα οποία Marder, βέβαια, τον Ιούνη διέχεαν ότι θα τα πάνε στα νησιά, επιμένοντας ότι είναι καλύτερα από τα BMP1 και ότι έτσι θα αναβάθμιζαν την άμυνά τους έναντι της τουρκικής απειλής...
Στην πράξη, όμως, φαίνεται ότι στον σχεδιασμό τους βγάζουν Οχήματα Μάχης από τα νησιά, όπου αρματικό δυναμικό μεταπίπτει σε Μεταφοράς Προσωπικού, με ό,τι συνέπειες έχει αυτό στη θωράκισή τους, και με την κυβέρνηση να αναλαμβάνει βαριές ευθύνες απέναντι στον ελληνικό λαό.
Στα απλά ΕΛΛΗΝΙΚΑ: ΕΑΝ ΞΕΚΙΝΗΣΗ Η "ΜΑΝΙΤΑΡΟΣΟΥΠΑ" Η ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥΠΟΛΗ/ΘΡΑΚΗ ΚΑΙ Η ΣΟΥΔΑ/ΚΡΗΤΗ..... ΕΣΒΗΣΑΝ ΓΙΑ ΤΑ ΕΠΟΜΕΝΑ 200.000 με 300.000 ΧΡΟΝΙΑ!!!! ΞΕΧΑΣΤΕ ΤΗΝ ΧΙΡΟΣΙΜΑ ΚΑΙ ΝΑΓΚΑΣΑΚΙ που εκεί ακόμα γεννιούνται ΑΜΕΑ!!!
ΑπάντησηΔιαγραφή