Αυτή είναι και η πολιτική τόσο της κυβέρνησης της ΝΔ όσο και των προηγούμενων, που παραδίδει το συγκοινωνιακό δίκτυο στους επιχειρηματικούς ομίλους. Είναι η πολιτική της ιδιωτικοποίησης για να αυξάνουν τα κέρδη τους οι όμιλοι από την εκμετάλλευση των διοδίων κι όχι μόνο. Αποτελούν δε "βέλτιστη πρακτική" της ΕΕ οι συμβάσεις μεταξύ των κυβερνήσεων και παραχωρησιούχων ομίλων, που πέραν του ότι χαρατσώνουν τον λαό με διόδια, απολαμβάνουν και τα λεγόμενα "σκιώδη διόδια", δηλαδή κρατική επιδότηση με την επίκληση κινδύνου χαμηλής απόδοσης από την εκμετάλλευση, την απαγόρευση κατασκευής και τη λειτουργία "ανταγωνιστικών έργων". Πρόκειται για εγγυημένη κερδοφορία των ομίλων, με τον λαό να πληρώνει πολλαπλά για την κατασκευή του έργου μέσω: α) Προγραμμάτων δημοσίων επενδύσεων, β) ευρωενωσιακών κονδυλίων, γ) δανείων με εγγύηση Δημοσίου που παραχωρούν οι κυβερνήσεις στους κατασκευαστικούς ομίλους, δ) διοδίων, ε) "σκιωδών διοδίων" όπως και με τα τέλη κυκλοφορίας. Αυτό προκλητικά ονομάζει η ΕΕ "δίκαιο σύστημα επιβολής τελών".
Η Ευρωκοινοβουλευτική Ομάδα του ΚΚΕ καλεί «τους εργαζόμενους και τα φτωχά λαϊκά στρώματα να οργανώσουν την πάλη τους ενάντια στην πολιτική που υπηρετεί η κυβέρνηση της ΝΔ και συμπλέουν όλα τα αστικά κόμματα και συνηγορεί στο ότι οι αυτοκινητόδρομοι θα βρίσκονται στα χέρια των μεγαλοεργολάβων που θα τους εκμεταλλεύονται για δεκαετίες, στήνοντας όλο και περισσότερα διόδια με δυσβάσταχτα χαράτσια. Ενώ στο όνομα του κόστους - οφέλους γίνονται εγκληματικές εκπτώσεις στην ασφάλεια και στις απαιτούμενες προδιαγραφές που κατά τ' άλλα θα πρέπει οι αυτοκινητόδρομοι να έχουν. Ο λαός οργανωμένα είναι ανάγκη να διεκδικήσει το δικαίωμά του για δημόσιες, σύγχρονες, φθηνές συγκοινωνίες και δωρεάν σύγχρονους και ασφαλείς αυτοκινητόδρομους, καθώς υπάρχουν όλες οι επιστημονικές και τεχνολογικές δυνατότητες για την ικανοποίησή του αν απαλλαγεί από το κριτήριο της κερδοφορίας του κεφαλαίου».
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου