Σάββατο, 10 Μαΐου 2014

ΕΧΕ ΤΟ ΝΟΥ ΣΟΥ ΣΤΟ ΠΑΙΔΙ, ΓΙΑΤΙ ΑΝ ΓΛΥΤΩΣΕΙ ΤΟ ΠΑΙΔΙ, ΥΠΑΡΧΕΙ ΕΛΠΙΔΑ



ΕΧΕ ΤΟ ΝΟΥ ΣΟΥ ΣΤΟ ΠΑΙΔΙ, ΓΙΑΤΙ ΑΝ ΓΛΥΤΩΣΕΙ ΤΟ ΠΑΙΔΙ, ΥΠΑΡΧΕΙ ΕΛΠΙΔΑ

ΣΥΝΕΠΕΙΕΣ ΤΗΣ ΑΝΤΙΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΣΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ ΤΗΣ ΝΕΑΣ ΙΩΝΙΑΣ

Η μείωση κατά 60% της κρατικής  χρηματοδότησης προς τις σχολικές επιτροπές δια μέσου των επιτροπών παιδείας των δήμων την τελευταία τριετία μπορούμε να αντιληφθούμε τις ελλείψεις που δημιουργεί στα λειτουργικά έξοδα των σχολικών μονάδων και την περαιτέρω συρρίκνωση  της δημόσιας δωρεάν εκπαίδευσης.
Το ήδη υποβαθμισμένο ΕΠΑΛ διαλύθηκε με την κατάργηση των βασικών ειδικοτήτων του  που παραχωρήθηκαν στα ιδιωτικά ΙΕΚ οδηγώντας τους μαθητές στην ιδιωτική εκπαίδευση και τους καθηγητές στη διαθεσιμότητα. Στη Νέα Ιωνία σε μια νύχτα  152 μαθητές του 1ου ΕΠΑΛ βρέθηκαν  εκτός σχολείου και 22 καθηγητές σε διαθεσιμότητα
Στην ιδιωτική εκπαίδευση αναγκάζονται να στραφούν  και οι γονείς παιδιών με ειδικές ανάγκες αφού δεν υπάρχουν σχολεία ειδικής αγωγής.
Οι συγχωνεύσεις των συστεγαζόμενων δημοτικών σχολείων 2-12, 6-13, 7-20, αλλά και οι συμπτύξεις τμημάτων επέφεραν μείωση των οργανικών θέσεων, άρα και μείωση των εκπαιδευτικών που εργάζονται στις σχολικές μονάδες με παράλληλη αύξηση των μαθητών ανά τμήμα. Οι κινητοποιήσεις των συλλόγων γονέων σε πολλές περιπτώσεις στάθηκαν εμπόδιο στα σχέδιά τους και αποφεύχθηκαν και άλλες οι συμπτύξεις.
Στους εκπαιδευτικούς η μόνιμη και σταθερή εργασία έχει αντικατασταθεί με ανασφαλείς και πολύμορφες εργασιακές σχέσεις. Έχουμε εκπαιδευτικούς στη διάθεση του ΠΥΣΠΕ, που δεν καλύπτουν οργανική θέση και περιφέρονται όπου χρειαστεί, έχουμε ωρομίσθιους και αναπληρωτές που έχουν προσληφθεί με κονδύλια ΕΣΠΑ, όπως γυμναστές, θεατρολόγους, εικαστικούς, καθηγητές πληροφορικής.  Με κονδύλια ΕΣΠΑ έχουν προσληφθεί  και οι εκπαιδευτικοί παράλληλης  στήριξης, όπου υπολειτουργούν ακόμα τέτοια τμήματα.  Από φέτος μέσω του ΟΑΕΔ εμφανίστηκαν με συμβάσεις πεντάμηνες και οι «ωφελούμενοι», εργαζόμενοι στα σχολεία χωρίς κανένα εργασιακό δικαίωμα.
Οι καθαρίστριες για μήνες παραμένουν απλήρωτες, οι σχολικοί φύλακες έχουν καταργηθεί ,τα κυλικεία φυτοζωούν γιατί τα παιδιά δεν έχουν χρήματα να αγοράσουν ενώ εντείνεται η συζήτηση για πέρασμα των κυλικείων σε μεγάλες ιδιωτικές επιχειρήσεις εστίασης.
Σήμερα είναι περισσότερο από αναγκαίο ένα μέτωπο αγώνα εκπαιδευτικών, γονιών και μαθητών, που θα θέσει και θα επιβάλλει το δικαίωμα για δημόσια, δωρεάν ουσιαστική μόρφωση για κάθε μαθητή.
Η εκπαιδευτική πολιτική της κυβέρνησης στη μνημονιακή εποχή κάτω από τις οδηγίες Ε.Ε , ΟΟΣΑ και ΔΝΤ στα πλαίσια της λιτότητας και της δημοσιοοικονομικής εξυγίανσης  επιβάλλει ένα αδιάκοπο μπαράζ περικοπών,  ιδιωτικοποιήσεων  μεγάλου μέρους της εκπαίδευσης,  απολύσεων, περιστολής των δημοκρατικών ελευθεριών, έντασης των ταξικών φραγμών και αποστέρησης  των μορφωτικών δικαιωμάτων της μεγάλης πλειοψηφίας  των λαϊκών στρωμάτων. Στόχος το φτηνό ευέλικτο σχολείο το συνδεδεμένο με την όσο το δυνατόν  μεγαλύτερη κερδοφορία των επιχειρήσεων, το σχολείο-έρμαιο των χορηγών και της φιλανθρωπίας προς τους εξαθλιωμένους από αυτούς που δημιούργησαν την εξαθλίωση. Μάλιστα γι’ αυτό εισάγεται και ο  θεσμός  της φθηνής ανασφάλιστης και μαύρης εργασίας μέσω της μαθητείας την ίδια στιγμή που το «Ιδρυμα Νιάρχος», κι άλλοι «ευαίσθητοι» επιχειρηματίες, μοιράζουν συσσίτια σε μαθητές φτωχών και υποβαθμισμένων περιοχών.
Ως Εκτός Σχεδίου στηρίξαμε τους απεργιακούς αγώνες των εκπαιδευτικών και τις καταλήψεις των μαθητών, για να μην περάσουν  όλα αυτά τα μέτρα και θα συνεχίσουμε να βρισκόμαστε υπερασπιστές της  δημόσιας δωρεάν παιδείας για όλους, Έλληνες και μετανάστες, απαλλαγμένης από σοβινιστικές, ρατσιστικές και φασιστικές ιδέες.
Αντιπαλεύουμε το ‘’σχολείο της αγοράς’’ που στοχεύει στην αναπαραγωγή του καπιταλιστικού συστήματος μέσα από τη δομή, τη λειτουργία του, τα προγράμματά του και το περιεχόμενο της γνώσης που παρέχει. Αγωνιζόμαστε για ένα δημοκρατικό σχολείο παροχής γνώσεων στην υπηρεσία των αναγκών του λαού που  οι φτωχοί μαθητές δεν θα ονειρεύονται μόνο «να βιδώνουν βίδες», όπως τους προτρέπει η γνωστή διαφήμιση του Υπουργείου Παιδείας.
Είμαστε ενάντια στις απολύσεις και διαθεσιμότητες των εκπαιδευτικών που οδηγεί η πολιτική συγχώνευσης  σχολείων, σύμπτυξης  τμημάτων και αύξησης μαθητών ανά τάξη και ζητάμε μαζικούς διορισμούς για την κάλυψη των πραγματικών αναγκών των σχολείων με σταθερές και μόνιμες εργασιακές σχέσεις, χωρίς εργαζόμενους-λάστιχο μέσω ΕΣΠΑ ή μέσω ΜΚΟ.
Είμαστε ενάντια στην αξιολόγηση – χειραγώγηση που προσπαθεί  με το ζόρι να περάσει η κυβέρνηση προβάλλοντας, δήθεν, την  «ποιοτική αναβάθμιση» της εκπαίδευσης και την απαλλαγή της από τους «ανίκανους εκπαιδευτικούς». όπως  και ενάντια στην αξιολόγηση – κατηγοριοποίηση των σχολείων, που δημιουργεί άλλα σχολεία για την ελίτ και άλλα για τις λαϊκές γειτονιές, με διαφορετική χρηματοδότηση. Πιστεύουμε ότι η  «υποβάθμιση»  προέρχεται από την συνεχή μείωση της κρατικής επιχορήγησης, τις ελλείψεις σε προσωπικό, στα προγράμματα, στην επιλεγμένη ύλη,  στα βιβλία, στους υποσιτισμένους μαθητές, στα ακατάλληλα κτήρια.
Είμαστε ενάντια στα σχολεία – εξεταστικά κάτεργα που οδηγούν στην άνθηση της παραπαιδείας, στην παιδεία για λίγους και εκλεκτούς και αναγκάζουν τους γονείς να βάζουν βαθύτερα το χέρι στην τσέπη. Αντιστεκόμαστε στο «Νέο Λύκειο» και την «τράπεζα θεμάτων» που θα στείλει, με μαθηματική ακρίβεια, ένα 30% των μαθητών εκτός Λυκείου, κατευθείαν στην αγκαλιά των ιδιωτικών ΙΕΚ ή των περίφημων «Σχολών Μαθητείας» της φτηνής ανασφάλιστης εργασίας για ανηλίκους. Θεωρούμε ότι η μόρφωση είναι δικαίωμα όλων και ότι όλοι πρέπει να έχουν ελεύθερη πρόσβαση σε όλες τις βαθμίδες της. 
Παλεύουμε για πλήρεις πολιτικές ελευθερίες  και συνδικαλιστικά δικαιώματα μαθητών και εκπαιδευτικών. Θέλουμε την αστυνομία έξω από τα σχολεία. Είμαστε ενάντια στην ποινικοποίηση των αγώνων και τη στοχοποίηση των αγωνιστών και των οραματιστών ενός άλλου σχολείου και μιας άλλης  κοινωνίας που δεν θα υπάρχει εκμετάλλευση ανθρώπου από άνθρωπο.
απο:kyrgiakischristos

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου