Αποκαλυπτικές οι σχετικές Οδηγίες που ψηφίστηκαν στη Βουλή υπό τις επευφημίες και των ΝΔ, ΠΑΣΟΚ, Ποταμιού, Ενωσς Κεντρώων
Τρελό
φαγοπότι» για τους ευρωενωσιακούς μονοπωλιακούς ομίλους μέσω των
δημοσίων συμβάσεων και των συμβάσεων παραχώρησης προετοιμάζει η
κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ - ΑΝΕΛ, με διαδοχικές νομοθετικές παρεμβάσεις που
«περνάει» αυτές τις μέρες από τη Βουλή, ενσωματώνοντας τη μία μετά την
άλλη τις σχετικές κοινοτικές Οδηγίες που απελευθερώνουν τη δράση των
μονοπωλιακών ομίλων στα «δημόσια έργα».
Χτες, η πλειοψηφία της Βουλής ψήφισε νομοσχέδιο για την εναρμόνιση της ελληνικής νομοθεσίας με την Οδηγία 23/2014 της ΕΕ, η οποία προβλέπει την πλήρη απελευθέρωση του καθεστώτος των συμβάσεων παραχώρησης. Ενα 24ωρο πριν, την Τρίτη, είχαν ψηφιστεί άλλες δύο Οδηγίες, οι οποίες εξασφαλίζουν την ανεμπόδιστη πρόσβαση των μονοπωλιακών ομίλων στις δημόσιες συμβάσεις σε όλα τα κράτη - μέλη.
Ενδεικτικά, η Οδηγία 23/2014 της ΕΕ προβλέπει, όπως και οι δύο προηγούμενες, την ενημέρωση των μονοπωλίων για κάθε προκήρυξη διαγωνισμού και σύμβαση παραχώρησης που διενεργείται σε κάθε κράτος - μέλος, με ηλεκτρονικό τρόπο, που θα διαχειρίζεται η Υπηρεσία Εκδόσεων της ΕΕ. Τα κράτη - μέλη απαγορεύεται να δημοσιοποιήσουν στο εσωτερικό τους προκήρυξη διαγωνισμού αν αυτή πρώτα δεν δημοσιοποιηθεί μέσω της Υπηρεσίας Εκδόσεων.
Καθιερώνεται το Ευρωπαϊκό Ενιαίο Εγγραφο Προμήθειας, ώστε γρήγορα και χωρίς γραφειοκρατικές διαδικασίες οι μονοπωλιακοί όμιλοι να μπορούν να συμμετέχουν σε κάθε διαγωνισμό, οπουδήποτε. Προβλέπεται η ταχύτατη επίλυση των διαφορών των ομίλων με το Δημόσιο, είτε εξωδικαστικά είτε δικαστικά, με μικρά και ευέλικτα δικαστικά σχήματα κ.λπ.
Αρωγό σε αυτήν την προσπάθεια έχει η κυβέρνηση τα άλλα αστικά κόμματα καθώς οι σχετικές Οδηγίες υπερψηφίστηκαν με επευφημίες από ΝΔ, Δημοκρατική Συμπαράταξη (ΠΑΣΟΚ - ΔΗΜΑΡ), Ποτάμι και Ενωση Κεντρώων. Η ναζιστική Χρυσή Αυγή καταψήφισε με το σκεπτικό ότι «αν θέλουμε, μέσω ενός νέου νομοθετικού πλαισίου, να διορθώσουμε τις στρεβλώσεις που υπάρχουν στον τομέα των συμβάσεων παραχώρησης, τότε αυτό μπορεί να γίνει με νέους εθνικούς κανόνες και όχι με ευρωπαϊκούς», δείχνοντας ότι αγωνιά για εγχώρια τμήματα του κεφαλαίου.
Στην απέναντι όχθη οι βουλευτές του ΚΚΕ
Απέναντι από αυτό το «μονομπλόκ», ο ειδικός αγορητής του ΚΚΕ, Σάκης Βαρδαλής, επισήμανε ότι το νομοσχέδιο, το οποίο το ΚΚΕ καταψηφίζει, αποτελεί δέσμευση του μνημονίου, δηλαδή αφορά την ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας και κερδοφορίας του μεγάλου κεφαλαίου, μέσω και των συμβάσεων παραχώρησης, λογαριασμό που καλείται να πληρώσει ο λαός με τα αντιλαϊκά μέτρα και τη φορολεηλασία. Εξάλλου, όπως τόνισε, η στάση της κυβέρνησης του ΣΥΡΙΖΑ απέναντι στους επιχειρηματικούς ομίλους, όσον αφορά τις δημόσιες συμβάσεις και τις συμβάσεις παραχώρησης, που κάποτε αποκαλούσε σκάνδαλα, φάνηκε με τις διαπραγματεύσεις για τους μεγάλους οδικούς άξονες. «Απάλλαξε τους ομίλους από τις συμβατικές υποχρεώσεις τους, μεταξύ των οποίων η κύρια υποχρέωσή τους ήταν αυτή της εξασφάλισης της χρηματοδότησης των νέων έργων. Ανέλαβε πλήρως την ευθύνη για τις όποιες καθυστερήσεις, αλλά και το κόστος επιπρόσθετης αποζημίωσης των ομίλων για "παραλείψεις" του Δημοσίου στην κατασκευή αυτών των έργων. Ετσι, έδωσε διάφορα πακέτα κρατικής στήριξης, τα γνωστά "πανωπροίκια" που λέει ο λαός μας, για την επανέναρξη των έργων. Αυτό έγινε και πριν, με την κυβέρνηση ΝΔ - ΠΑΣΟΚ», ανέφερε.
Ειδική αναφορά έκανε στην πρόταση του ΚΚΕ και την υπεροχή της όσον αφορά τα δημόσια έργα, η οποία βέβαια προϋποθέτει οργάνωση της οικονομίας με γνώμονα τη λαϊκή ευημερία και έργα με γνώμονα τις λαϊκές ανάγκες.
Τέλος, παρουσίασε δύο τροπολογίες του ΚΚΕ. Η μία προβλέπει τη διευθέτηση προβλημάτων των σπουδαστών στο Τμήμα Ηλεκτρολογίας του ΤΕΙ Στερεάς Ελλάδας στη Χαλκίδα, η οποία και έγινε δεκτή. Η δεύτερη αφορούσε την αποκατάσταση όλων των συμβασιούχων αορίστου χρόνου του πρώην ΟΣΚ, καθώς ορισμένοι είχαν μείνει «εκτός» από νομοθετική ρύθμιση που προέβλεπε τη μεταφορά τους στο νέο σχήμα (Κτιριακές Υποδομές ΑΕ) του οργανισμού.
Ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος του ΚΚΕ Νίκος Καραθανασόπουλος επισήμανε ότι η απελευθέρωση του καθεστώτος των μεγάλων κατασκευαστικών έργων, που είναι και το στίγμα των Οδηγιών, θα οδηγήσει στη μονοπώληση της αγοράς από μερικούς μεγάλους μονοπωλιακούς ομίλους, όπως έγινε στις αερομεταφορές, στην Ενέργεια κ.λπ. με ό,τι σημαίνει αυτό για τα εργατικά - λαϊκά νοικοκυριά, τους αυτοαπασχολούμενους, συνολικά τις λαϊκές ανάγκες.
Οπως τόνισε, ο λαός έχει εμπειρία από τα ...«μεγάλα έργα» των οδικών αξόνων, που τους πλήρωσε για να κατασκευαστούν και τους πληρώνει για τη χρήση τους.
Ριζοσπάστης
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου