Δευτέρα, 19 Ιανουαρίου 2015

Πάμε με το νικητήηη!...



To 1848 κάποιος δημοφιλής κλόουν ενός τσίρκου στις ΗΠΑ, ο Νταν Ράις, χρησιμοποίησε το στολισμένο όχημα του τσίρκου για την προεκλογική του προβολή. Στόχος του ήταν με τα χρώματα και τις μουσικές του οχήματος να προσελκύσει ψηφοφόρους. Άλλοι υποψήφιοι βλέποντας την επιτυχία του προσπάθησαν να εξασφαλίσουν κι αυτοί μια θέση στο όχημα. Από τότε το πήδημα στο βαγόνι (jump on the bandwagon), συνδέθηκε με την προσπάθεια της επιτυχημένης επιλογής και σταδιακά εξελίχθηκε σε μια από τις σημαντικότερες τεχνικές της προπαγάνδας. Είναι με άλλα λόγια η πρόταση “έλα με τους πολλούς, με τους αυριανούς νικητές, αυτό είναι το συμφέρον σου”. Ακολούθησε τους πολλούς, το “ρεύμα”, αυτό που έχει σήμερα πέραση, αυτό που κάνουν όλοι.

Η Ψυχολογική πίεση
Είναι φυσικό όταν βρίσκεται ένας άνθρωπος ανάμεσα σε πολλούς να αισθάνεται ένα αίσθημα ασφάλειας. Θεωρεί πως... οι πολλοί δεν μπορεί να κάνουν λάθος. Αισθάνεται τη σιγουριά, πως όλοι έχουν την ίδια άποψη και πως οι πολλοί μπορούν να αντιμετωπίσουν τα προβλήματα καλύτερα από τους λίγους. Αυτή η άποψη τον απομακρύνει από την ουσία του προβλήματος και τους λόγους που το δημιούργησαν. Τον κάνουν να ενεργεί μηχανικά με τη λογική μιας ένταξης στην ομάδα κάποιων “πολλών”, ή τις περισσότερες φορές κάποιων που με τεχνητό τρόπο θεωρεί ότι είναι οι πολλοί ή που με κατάλληλα σκηνοθετικά κόλπα εμφανίζονται σαν πολλοί.
Η χρήση αυτής της τεχνικής στην πολιτική εξασφαλίζει την αποδοχή από το λαό επώδυνων και αντιδραστικών μέτρων. Κορυφώνεται κατά τη διεξαγωγή των προεκλογικών αναμετρήσεων, που φέρνουν στην κυβερνητική εξουσία την ασήμαντη αριθμητικά αστική τάξη καμουφλαρισμένη μέσα στη μεγάλη μάζα των πολλών. Το αποτέλεσμα της εμφάνισης της άποψης της αστικής τάξης σαν άποψης της πλειοψηφίας του λαού είναι η νομιμοποίησή της και το δυνάμωμά της εις βάρος των συμφερόντων του λαού.

Δημοσκοπήσεις και χειραγώγηση των ψηφοφόρων
Πίσω από τον καιροσκοπισμό να εξασφαλισθεί με κάθε μέσο η νίκη, κρύβεται και η αέναη προσπάθεια της αστικής τάξης να παραμερίζεται ο ταξικός προσανατολισμός των εργαζομένων, η ιδεολογία, οι πεποιθήσεις, οι αρχές, το πιστεύω,. Να πείθονται οι εργαζόμενοι να επιλέγουν στημένες “ευκαιρίες” ελπίζοντας να ανακουφιστούν έστω και προσωρινά από τα βάσανά τους. Τα προγνωστικά, οι δημοσκοπήσεις, τα γκάλοπ, είναι ένας τρόπος επηρεασμού των ψηφοφόρων την τελευταία στιγμή. Το πρακτορείο NBC News το 1980 με βάση τα exiτ polls ανήγγειλε ότι ο Ρόναλντ Ρέιγκαν θα ήταν ο νικητής των εκλογών επτά ώρες πριν κλείσουν οι κάλπες στο δυτικό τμήμα της χώρας. Με αυτό τον τρόπο επηρέασε τους ψηφοφόρους να “πάνε με το νικητή”, εξασφαλίζοντας μια σίγουρη νίκη στον Ρόναλντ Ρέιγκαν.

Εφαρμογή της Προπαγάνδας στην Ελλάδα
Τελικά η αντίληψη “πάμε με τους πολλούς” μετατρέπει τους σκεπτόμενους ανθρώπους σε πρόβατα, που έχουν ανάγκη να ενταχθούν στη μεγάλη ομάδα, που διαθέτει ένα “χαρισματικό” ηγέτη και που μέσα της αισθάνονται οι ίδιοι σπουδαίοι και δυνατοί. Η ομάδα αυτή στην πραγματικότητα μετατρέπεται σε μια αγέλη, που σέρνεται με τον ένα ή τον άλλο τρόπο εξυπηρετώντας τα συμφέροντα της αστικής τάξης.
Στις προσεχείς εκλογές την τεχνική “πάμε με τους πολλούς” χρησιμοποιεί το δίπολο ΝΔ -ΣΥΡΙΖΑ. Τα ΜΜΕ καθημερινά προσπαθούν να αυξήσουν τον όγκο των “πολλών”, αποκρύπτοντας ότι και οι δύο πόλοι όσο διαφορετικοί και αν εμφανίζονται είναι τα “εξουσιοδοτημένα Κέντρα Εξυπηρέτησης” του ίδιου αφεντικού, του κεφαλαίου.
Μοιάζουν με δύο συνεργεία της ίδιας εταιρίας, που διαφημίζουν με διαφορετικό τρόπο το ίδιο σέρβις. Και οι δύο πόλοι των “πολλών”, διαθέτουν τεχνογνωσία και εργαλεία ελεγμένα και πιστοποιημένα από το κεφάλαιο. Έχουν δώσει εξετάσεις στο ΣΕΒ, στη Μέρκελ, στον Ομπάμα, στο ΔΝΤ, στην ΕΚΤ για την απόκτηση των πιστοποιητικών τους. Μιλάνε την ίδια ακριβώς “γλώσσα” με διαφορετική προφορά. Ανταγωνίζονται μεταξύ τους για το ποιος προσφέρει το καλύτερο σέρβις. Πουλώντας εξυπηρέτηση στους “πολλούς” αποκρύπτουν την αλήθεια ότι το αφεντικό τους είναι η ασήμαντη μειοψηφία των “λίγων”, των κεφαλαιοκρατών.

Αντίσταση και αντιμετώπιση
Ο μοναδικός δρόμος για να ξεφύγει ο λαός από αυτή την προπαγανδιστική παγίδα είναι να αντιληφθεί την ουσία των προβλημάτων και να απορρίψει τη σκηνοθετημένη εμφάνισή τους. Να αντισταθεί στην ψυχολογική πίεση που εξασκείται πάνω του ώστε να ακολουθήσει τους “πολλούς” Να καταλάβει ότι τα βαγόνια του τσίρκου δεν οδηγούν στη λύση των προβλημάτων του. Η πορεία τους έχει την ακριβώς αντίθετη κατεύθυνση.
Ο Ελληνικός λαός, ακολουθώντας εδώ και έναν αιώνα πότε το όχημα του ενός σωτήρα και πότε του άλλου απέκτησε πικρή πείρα. Πρέπει να απορρίψει τους εκβιασμούς της ΝΔ και να πετάξει στο καλάθι των αχρήστων τις κάλπικες ελπίδες του ΣΥΡΙΖΑ. Θα βγει κερδισμένος τη δεύτερη μέρα των εκλογών μόνο αν συνειδητοποιήσει, ότι δεν πρέπει να ψηφίσει για μια ισχυρή κυβέρνηση αλλά για μια ισχυρή λαϊκή αντιπολίτευση. Να συνειδητοποιήσει ότι ο μόνος δρόμος, για να βγει από τα αδιέξοδα είναι ο οργανωμένος αγώνας, που προτείνει το ΚΚΕ.

απο το dioti.gr μέσω Λαϊκή Εξουσία

2 σχόλια:

  1. Το πρόγραμμα του ΣΥΡΙΖΑ για την πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση που θα υλοποιηθεί άμεσα

    http://picasonidis.blogspot.gr/2015/01/sos.html

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Νίκος Σοφιανός: Το ΠΑΜΕ ήταν το μόνο που ήταν αντίθετο με απεργία των καθηγητών στις Πανελλαδικές εξετάσεις

    http://kerasiakrinoi.blogspot.gr/2015/01/blog-post_1.html

    ΑπάντησηΔιαγραφή