Πέμπτη 24 Απριλίου 2014

Το μάθημα όχι ως απόλαυση αλλά ως τιμωρία...

 

Βλέποντας την έκφραση στα πρόσωπα των μαθητών μου, σήμερα στην τάξη, σκέφτομαι ότι για ακόμη μία φορά το εκπαιδευτικό μας σύστημα κατάφερε αυτό που με τόση αποτελεσματικότητα επιτυγχάνει όλα αυτά τα χρόνια: να ταυτίσει (στις συνειδήσεις των μαθητών) το μάθημα με "τιμωρία".

Γιατί αυτό ακριβώς είναι η επιστροφή στα θρανία κατά τη διάρκεια των διακοπών: τιμωρία (με μάθημα) για τους μαθητές που κάναν καταλήψεις.

Και ας βάζω τα δυνατά μου (όπως και τόσοι άλλοι συν-άδελφοι που γνωρίζω) να κάνουν το μάθημα απόλαυση και διασκέδαση. Με μία κίνηση (τιμωρώντας τους μαθητές με μάθημα), αυτοί που έκαναν αυτή την αντι-εκπαιδευτική επιλογή, με έχουν ακυρώσει!!!

Όλα τα άλλα, ότι δηλαδή όλη η ιστορία γίνεται για να μη χαθούν ώρες μπλα-μπλα-μπλα είναι για να χουμε να λέμε. Το παραπάνω αποδεικνύεται περίτρανα από τις εκατοντάδες (μόνο στο δικό μου σχολείο) χαμένες ώρες για τους μαθητές του Τομέα Υγείας και Πρόνοιας. Οι ώρες αυτές χάθηκαν και εξακολουθούν να χάνονται (εννέα κάθε εβδομάδα στο σχολείο μου λόγω έλλειψης καθηγητών του τομέα) με υπαιτιότητα ποιανού;

Για αυτές τις ώρες ούτε κουβέντα, ούτε για το γεγονός ότι οι μαθητές αυτοί θα κληθούν να δώσουν πανελλήνιες με ελάχιστη προετοιμασία ή θα πάρουν απολυτήριο και πτυχίο έχοντας φοιτήσει ελλιπώς (εννοείτε χωρίς δική τους υπαιτιότητα).

Τι θα κάνω εγώ; Χμ, καταρχήν θα διώξω αυτή την αίσθηση που μου έχουν δημιουργήσει τα ΜΜΕ (και κερατάς και δαρμένος, και στο σχολείο σε περίοδο διακοπών και τεμπέλης), θα μπω στην τάξη, θα γράψω στον πίνακα:

"Το μάθημα δεν είναι τιμωρία αλλά απόλαυση" 

και θα κάνω τα πιο απολαυστικό μάθημα της ζωής μου ;-)

Καλή δύναμη, θα μας χρειαστεί για αυτά που έρχονται...

ΥΓ: Αύριο θα υπολογίσω ακριβώς τις χαμένες ώρες από την αρχή της χρονιάς του τομέα υγείας και πρόνοιας του σχολείου μου και θα ετοιμάσω ένα δελτίο τύπου το οποίο θα ζητήσω από την τοπική ΕΛΜΕ να προωθήσει στα τοπικά ΜΜΕ. Επίσης θα πετάξω την ιδέα της κατοχύρωσης του www.xameneswres.gr ώστε να ανέβουν εκεί οι χαμένες ώρες (με μορφή μεγάλου counter). Και κάθε εβδομάδα θα τις ενημερώνουμε...

Αναρτήθηκε απο: http://okiriostonipologiston.blogspot.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου