Eurokinissi Sports |
Η πρόσφατη πυρκαγιά στο Νοσοκομείο της Νίκαιας φανερώνει τους κίνδυνους που παραμονεύουν στις γερασμένες υποδομές, απειλώντας υγειονομικούς και ασθενείς. Εκτός από τον κίνδυνο πυρκαγιάς, θυμίζουμε ότι τα νοσοκομεία, μαζί με την πλειοψηφία των σχολείων, είναι ανάμεσα στα 20.000 δημόσια κτίρια που δεν έχουν ελεγχθεί ποτέ για την αντισεισμική τους αντοχή. Η εικόνα αυτή είναι αντιπροσωπευτική για το χάλι στην Υγεία, με ευθύνη όλων διαχρονικά των κυβερνήσεων, που υπηρετούν την υποχρηματοδότηση, την εμπορευματοποίηση και ιδιωτικοποίηση της Υγείας, για τα συμφέροντα συνολικά του κεφαλαίου και ειδικότερα των ομίλων που επενδύουν εκεί. Δεν είναι τυχαίο, για παράδειγμα, ότι οι τεχνικές υπηρεσίες των νοσοκομείων είναι εγκληματικά υποστελεχωμένες, παρά τις μεγάλες ανάγκες των γηρασμένων κτιρίων, ενώ αλλού οι ιδιώτες κάνουν πάρτι.
Το ζήτημα των υποδομών της Υγείας είναι «ωρολογιακή βόμβα» και αυτό το ξέρουν καλά οι εργαζόμενοι στα νοσοκομεία. Γι' αυτό αντιμετωπίζουν σαν ...ανέκδοτο και κοροϊδία τις εξαγγελίες της κυβέρνησης, ότι με κονδύλια του Ταμείου Ανάκαμψης θα βελτιωθούν τάχα τα νοσοκομεία και τα Κέντρα Υγείας. Θυμίζουμε ότι από τα 31 δισ. ευρώ του Ταμείου Ανάκαμψης, μόλις 1,4 δισ. προβλέπεται για την Υγεία και μόλις το 1/5 απ' αυτά, δηλαδή 317 εκατ. ευρώ, προορίζονται για «ένα δείγμα» ανακαινίσεων και υποδομών σε ορισμένες μόνο πτέρυγες νοσοκομείων και Κέντρων Υγείας! Ακόμα κι αυτά τα «μερεμέτια» αφορούν κυρίως ενεργειακές αναβαθμίσεις και «πρασίνισμα» των κτιρίων, χωρίς καμιά ουσιαστική ενίσχυση της στατικότητας των κτιρίων, της αντιπυρικής και αντισεισμικής προστασίας, που είναι ευθύνη του κράτους. Με άλλα λόγια, «παρηγοριά στον άρρωστο», με «εργαλεία» της ίδιας αντιλαϊκής πολιτικής που ευθύνεται για το πρόβλημα.
Οσοι τσουρουφλίστηκαν φέτος από τις τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων, από 1η Γενάρη 2024 τους περιμένουν ακόμα μεγαλύτερες ...εκπλήξεις «εν πλω». Την ημερομηνία αυτή ξεκινάει να εφαρμόζεται και στην ακτοπλοΐα η υποχρεωτική συμμετοχή των εταιρειών στην «αγορά δικαιωμάτων ρύπων», όπως προβλέπεται από τον κανονισμό της ΕΕ «Fit for 55», που ψήφισαν όλα τα κόμματα στην Ευρωβουλή, με φερετζέ την προστασία του περιβάλλοντος. Οπως γίνεται και στην παραγωγή ρεύματος, η αγορά δικαιωμάτων ρύπων από τις ακτοπλοϊκές εταιρείες, για να καίνε το (αφορολόγητο) μαζούτ στα καράβια τους, θα προσθέσει ένα 10% στο κόστος των εισιτηρίων, μετακυλίοντας στους επιβάτες το κόστος της προσαρμογής στις ευρωπαϊκές κατευθύνσεις. Την ψυχρολουσία θα τη «φάνε» πρώτοι όσοι ταξιδεύουν σε προορισμούς με 200.000 κατοίκους και πάνω, δηλαδή στην Κρήτη και στις γραμμές της Αδριατικής, ενώ οι επιβαρύνσεις για τους υπόλοιπους νησιώτες και επιβάτες με άλλοθι την «αντιρρυπαντική» νομοθεσία της ΕΕ, θα ξεκινήσουν από το 2029. Αλλο ένα «επίτευγμα» λοιπόν της ΕΕ, της κυβέρνησης και της «συμπολιτευόμενης αντιπολίτευσης» σε Ευρωκοινοβούλιο και Βουλή: Για να μην χάσουν ούτε ένα ευρώ από τα κέρδη τους οι ακτοπλόοι εφοπλιστές - οι οποίοι σπάνε το ένα ρεκόρ μετά το άλλο - οι εργαζόμενοι και τα λαϊκά στρώματα θα πληρώσουν ακόμα πιο ακριβά τα ...ναύλα της «πράσινης μετάβασης», σε βάρος της ανάγκης για φτηνές, ασφαλείς και σύγχρονες ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες, λόγω και των πολλών νησιών που έχει η χώρα.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου