Ταυτόχρονα, ο ίδιος ο υπουργός έχει δηλώσει ότι βρίσκεται σε συζητήσεις με ιδιωτικές ασφαλιστικές εταιρείες, προκειμένου να διαμορφώσουν «πακέτα» που θα περιλαμβάνουν και επί πληρωμή χειρουργεία στα δημόσια νοσοκομεία. Αυτό είναι το δεύτερο μήνυμα: Οι εργαζόμενοι θα πληρώνουν εισφορές Υγείας, θα πληρώνουν φόρους για τα νοσοκομεία, αλλά θα πρέπει να αγοράζουν και κανένα ιδιωτικό ασφαλιστικό πρόγραμμα, για να εξασφαλίσουν καμιά προτεραιότητα, αν χρειαστεί να χειρουργηθούν σε κρατικά νοσοκομεία. Ολο αυτό το αίσχος πλασάρεται ως «εκσυγχρονισμός». Το μόνο που ...εκσυγχρονίζεται, όμως, είναι οι «βούτες» που κάνουν τα κάθε λογής κοράκια στην τσέπη του λαού και στην ίδια του τη ζωή.
Δεν είναι μόνο το «κόψε - ράψε» των απομαγνητοφωνημένων συνομιλιών από την κυβέρνηση, για να συγκαλύψει τις πολιτικές και ποινικές ευθύνες της. Είναι και η ...κοπτοραπτική των στοιχείων για το τι κουβαλούσε τελικά η εμπορική αμαξοστοιχία, ή για το ποιος έδωσε την εντολή για το μπάζωμα, που επιβεβαιώνουν ότι η συγκάλυψη μεθοδεύτηκε από το πρώτο λεπτό της σύγκρουσης. Ελεγε για παράδειγμα ο πρωθυπουργός στις 21 Μάρτη 2023 στη συνέντευξη - πλυντήριο που είχε δώσει στον (πρώην αρχηγό του Ποταμιού) Στ. Θεοδωράκη: «Το γνωρίζουμε αυτό πια με βεβαιότητα. Γνωρίζουμε ακριβώς τι μετέφερε το εμπορικό τρένο. Δεν υπήρχε τίποτα εύφλεκτο. Η σύγκρουση ήταν τόσο βίαιη και τόσο σφοδρή που προκάλεσε, αυτό μας λένε οι ειδικοί, μία πρώτη ανάφλεξη και προφανώς στη συνέχεια υπήρχαν εύφλεκτα υλικά - λάδια - τα οποία πήρανε φωτιά όταν έγινε η σύγκρουση. Αρα, σε αυτό θέλω να απαντήσω κατηγορηματικά, γιατί ξέρετε - όχι μόνο στη χώρα μας - πια παντού ευδοκιμούν οι θεωρίες συνωμοσίες. Δεν υπήρχε τίποτα ύποπτο στην εμπορική αμαξοστοιχία». Στη συνέχεια, βέβαια, από τους πραγματογνώμονες των συγγενών και τη μετέπειτα έρευνα, προέκυψαν σοβαρά στοιχεία για το φορτίο της αμαξοστοιχίας, όπως ενδείξεις για εύφλεκτα υλικά (π.χ. ξυλόλιο) που προκάλεσαν την έκρηξη και την πυρκαγιά. Οσο κι αν προσπαθεί η κυβέρνηση να «μπαζώσει» τις αποδείξεις και τα βάσιμα ερωτήματα, δεν πρόκειται να ξελασπώσει την πολιτική που μετατρέπει τον σιδηρόδρομο σε αρένα θανάτου, στις ράγες της «απελευθέρωσης» και της ιδιωτικοποίησης.
Σε ενημέρωση που έκανε την περασμένη βδομάδα η διοίκηση της «Energean» προς τα χρηματιστήρια του Λονδίνου και του Τελ Αβίβ για τα οικονομικά αποτελέσματα του 2023, ανακοίνωσε πως τα συνολικά της έσοδα ξεπέρασαν τα 1,4 δισ. δολάρια, αυξημένα κατά 93% σε σχέση με το 2022. Ανακοίνωσε ακόμα ότι εξασφάλισε ένα νέο συμβόλαιο πώλησης φυσικού αερίου στο Ισραήλ, που προσθέτει συνολικά έσοδα 2 δισ. δολαρίων και πως μέσα στο 2024 αναμένονται η έναρξη παραγωγής σε κοίτασμα φυσικού αερίου στην Ιταλία και η είσοδος στο Μαρόκο. Η άλλη πλευρά αυτού του «success story», της εταιρείας που ξεκίνησε από τα κοιτάσματα του Πρίνου, είναι οι 151 απολυμένοι στα «Πετρέλαια Καβάλας». Εδώ και τρία χρόνια οι εργαζόμενοι με το σωματείο τους δίνουν αγώνα ενάντια στις αντεργατικές και παράνομες μεθοδεύσεις των εργοδοτών, που υλοποιούνται με την ανοχή της κυβέρνησης. Η ίδια εταιρεία που κομπάζει για το «πρασίνισμα» της παραγωγής, δεν δίστασε να πετσοκόψει τα μέτρα ασφαλείας, να θέσει σε κίνδυνο την ασφάλεια των κατοίκων και του περιβάλλοντος στη Νέα Καρβάλη, προκειμένου να κλιμακώσει με απολύσεις και συνδικαλιστικές διώξεις την ολομέτωπη επίθεση στα δικαιώματα των εργαζομένων. Οπως και να το κάνουμε, έχει και η κερδοφορία τα «προαπαιτούμενά» της...
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου