Έτσι από την Παρασκευή το απόγευμα οι υπεύθυνοι της Coca Cola ξεκίνησαν
μια «εκστρατεία ενημέρωσης» που στόχο είχε να μην μεταδοθεί η είδηση της
ήττας της στα δικαστήρια από τα περισσότερα ΜΜΕ της χώρας. Φυσικά αυτό
ήταν πολύ εύκολο για τους τηλεοπτικούς σταθμούς, οι οποίοι μέχρι σήμερα
έχουν κλείσει τις κάμερες στους απεργούς, ωστόσο αυτό που έκανε τη
διαφορά αυτή τη φορά ήταν ότι οι πιέσεις ασκήθηκαν και στα διαδικτυακά
ΜΜΕ.
Θέλετε να μάθετε αν η επιχείρηση τους ήταν επιτυχημένη; Αρκεί να πληκτρολογήσετε στο google news «coca cola μποϊκοτάζ» και θα ανακαλύψετε ότι μόνο η Αυγή, η Ελευθεροτυπία και η Εφημερίδα των Συντακτών έχουν σχετικά άρθρα. (Μην ψάξετε για το TPP, η Google μας ενημέρωσε ότι παρόλο που τεχνικά το site μας είναι συμβατό δεν θα εντάξει τις ειδήσεις μας στο σύστημά τους «για λόγους που δεν μπορούμε να σας ανακοινώσουμε»).
Οι εργαζόμενοι βρίσκονται εδώ και 336 ημέρες σε απεργία μετά την ανακοίνωση της εταιρίας για το κλείσιμο του εργοστασίου στη Θεσσαλονίκη. Αυτή δεν ήταν η πρώτη μονάδα που έκλεινε η εταιρία στην περίοδο της κρίσης. Οι εργαζόμενοι κάλεσαν τον κόσμο να προχωρήσει σε μποϊκοτάζ των προϊόντων προκειμένου να πιεστεί η εταιρία που κερδοφορούσε επί δεκαετίες να παραμείνει στη χώρα στην δύσκολη αυτή περίοδο και να μην χαθούν θέσεις εργασίας.
Η εταιρία αντέδρασε στο μποϊκοτάζ με τρεις τρόπους: α) προχώρησε σε μεγάλες εκπτώσεις των αναψυκτικών προσπαθώντας να δελεάσει τους καταναλωτές, β) αύξησε πολύ τη διαφημιστική της δαπάνη με μια καμπάνια που είχε ως τίτλο «εδώ, μαζί», υπονοώντας ότι η εταιρία στηρίζει την ελληνική οικονομία και γ) ξεκίνησε νομικό αγώνα εναντίων των εργαζομένων της με στόχο να μην έχει επιτυχία το μποϊκοτάζ. Η 3Ε δεν θέλει να βρεθεί στην θέση που βρέθηκε η Coca Cola στην Ισπανία, όπου το μποϊκοτάζ εκεί προκάλεσε τεράστια πτώση των πωλήσεών της.
Το Πρωτοδικείο όμως με την υπ΄ αριθμ. 8839/2014 απόφασή του έκρινε ότι η προσφυγή της Coca Cola θα πρέπει «να απορριφθεί ως νόμω αβάσιμη δεδομένου ότι το μποϋκοτάζ, το οποίο γίνεται για ιδεολογικούς, πολιτικούς, θρησκευτικούς λόγους, κείται εκτός του νόμου 146/1914 που αφορά τον αθέμιτο ανταγωνισμό, επειδή στερείται ανταγωνιστικού σκοπού και γίνεται από πρόσωπα που δεν μετέχουν στην ανταγωνιστική διαδικασία».
Το δικαστήριο αποφάνθηκε ότι η αντίδραση αυτή των εργαζομένων στην εν λόγω εταιρεία θεωρείται «ως νόμιμη απόρροια του ατομικού δικαιώματος της ελεύθερης έκφρασης (άρθρο 14 του Συντάγματος)». Χαρακτηριστικά αναφέρει ότι «το μποϋκοτάζ στο οποίο προτρέπουν το καταναλωτικό κοινό, δεν έχει ως σκοπό τον ανταγωνισμό, αλλά την επαναλειτουργία του εργοστασίου της Θεσσαλονίκης και την επαναπρόσληψη των απολυθέντων εργαζομένων, ήτοι αποτελεί μέσο πίεσης για την επίτευξη ενός συνδικαλιστικής, κοινωνικής φύσεως σκοπού».
Την ώρα λοιπόν που τα sites γεμίζουν με διαφημίσεις της Coca Cola και περιέργως ξεχνάνε να δημοσιεύσουν τα στοιχεία του ρεπορτάζ είναι και πάλι στην «πλάτη των αναγνωστών» η ευθύνη να διαδοθεί η είδηση μέσω των κοινωνικών δικτύων και των blog.
Το κείμενο αυτό δεν έχει κανένα πνευματικό δικαίωμα και μπορεί να αναδημοσιευτεί ακόμα και χωρίς αναφορά πηγής οπουδήποτε.
Θέλετε να μάθετε αν η επιχείρηση τους ήταν επιτυχημένη; Αρκεί να πληκτρολογήσετε στο google news «coca cola μποϊκοτάζ» και θα ανακαλύψετε ότι μόνο η Αυγή, η Ελευθεροτυπία και η Εφημερίδα των Συντακτών έχουν σχετικά άρθρα. (Μην ψάξετε για το TPP, η Google μας ενημέρωσε ότι παρόλο που τεχνικά το site μας είναι συμβατό δεν θα εντάξει τις ειδήσεις μας στο σύστημά τους «για λόγους που δεν μπορούμε να σας ανακοινώσουμε»).
Οι εργαζόμενοι βρίσκονται εδώ και 336 ημέρες σε απεργία μετά την ανακοίνωση της εταιρίας για το κλείσιμο του εργοστασίου στη Θεσσαλονίκη. Αυτή δεν ήταν η πρώτη μονάδα που έκλεινε η εταιρία στην περίοδο της κρίσης. Οι εργαζόμενοι κάλεσαν τον κόσμο να προχωρήσει σε μποϊκοτάζ των προϊόντων προκειμένου να πιεστεί η εταιρία που κερδοφορούσε επί δεκαετίες να παραμείνει στη χώρα στην δύσκολη αυτή περίοδο και να μην χαθούν θέσεις εργασίας.
Η εταιρία αντέδρασε στο μποϊκοτάζ με τρεις τρόπους: α) προχώρησε σε μεγάλες εκπτώσεις των αναψυκτικών προσπαθώντας να δελεάσει τους καταναλωτές, β) αύξησε πολύ τη διαφημιστική της δαπάνη με μια καμπάνια που είχε ως τίτλο «εδώ, μαζί», υπονοώντας ότι η εταιρία στηρίζει την ελληνική οικονομία και γ) ξεκίνησε νομικό αγώνα εναντίων των εργαζομένων της με στόχο να μην έχει επιτυχία το μποϊκοτάζ. Η 3Ε δεν θέλει να βρεθεί στην θέση που βρέθηκε η Coca Cola στην Ισπανία, όπου το μποϊκοτάζ εκεί προκάλεσε τεράστια πτώση των πωλήσεών της.
Το Πρωτοδικείο όμως με την υπ΄ αριθμ. 8839/2014 απόφασή του έκρινε ότι η προσφυγή της Coca Cola θα πρέπει «να απορριφθεί ως νόμω αβάσιμη δεδομένου ότι το μποϋκοτάζ, το οποίο γίνεται για ιδεολογικούς, πολιτικούς, θρησκευτικούς λόγους, κείται εκτός του νόμου 146/1914 που αφορά τον αθέμιτο ανταγωνισμό, επειδή στερείται ανταγωνιστικού σκοπού και γίνεται από πρόσωπα που δεν μετέχουν στην ανταγωνιστική διαδικασία».
Το δικαστήριο αποφάνθηκε ότι η αντίδραση αυτή των εργαζομένων στην εν λόγω εταιρεία θεωρείται «ως νόμιμη απόρροια του ατομικού δικαιώματος της ελεύθερης έκφρασης (άρθρο 14 του Συντάγματος)». Χαρακτηριστικά αναφέρει ότι «το μποϋκοτάζ στο οποίο προτρέπουν το καταναλωτικό κοινό, δεν έχει ως σκοπό τον ανταγωνισμό, αλλά την επαναλειτουργία του εργοστασίου της Θεσσαλονίκης και την επαναπρόσληψη των απολυθέντων εργαζομένων, ήτοι αποτελεί μέσο πίεσης για την επίτευξη ενός συνδικαλιστικής, κοινωνικής φύσεως σκοπού».
Την ώρα λοιπόν που τα sites γεμίζουν με διαφημίσεις της Coca Cola και περιέργως ξεχνάνε να δημοσιεύσουν τα στοιχεία του ρεπορτάζ είναι και πάλι στην «πλάτη των αναγνωστών» η ευθύνη να διαδοθεί η είδηση μέσω των κοινωνικών δικτύων και των blog.
Το κείμενο αυτό δεν έχει κανένα πνευματικό δικαίωμα και μπορεί να αναδημοσιευτεί ακόμα και χωρίς αναφορά πηγής οπουδήποτε.
πηγή: thepressproject
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου