Ερώτηση προς τους υπουργούς Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών σχετικά με το κλείσιμο του υποκαταστήματος των ΕΛΤΑ στον Πλαταμώνα της ΠΕ Πιερίας κατέθεσε στη Βουλή το ΚΚΕ.
Το κείμενο της Ερώτησης, που υπογράφεται από τους βουλευτές του Κόμματος Γιάννη Δελή και Λεωνίδα Στολτίδη, έχει ως εξής:
«Σε μπαράζ κλεισίματος καταστημάτων των ΕΛΤΑ, σε όλες τις περιοχές, έχει προχωρήσει η Διοίκηση των ΕΛΤΑ το τελευταίο διάστημα. Σύμφωνα με πληροφορίες, τα ΕΛΤΑ προχώρησαν στην αναδιοργάνωση του δικτύου τους και τη μείωση του λειτουργικού του κόστους, με την ενοποίηση υποστελεχωμένων και μη κερδοφόρων καταστημάτων σε όλη την Ελλάδα, που θα ολοκληρωθεί μέχρι το τέλος του Οκτωβρίου, πρόκειται, όπως τονίζεται, για ένα "φιλόδοξο πλάνο μετασχηματισμού", το οποίο στόχο έχει να ξεκλειδώσει περαιτέρω την αξία των ΕΛΤΑ και τα ανταγωνιστικά τους πλεονεκτήματα.
Ανάμεσα στα καταστήματα είναι και το υποκατάστημα των ΕΛΤΑ στον Πλαταμώνα, το οποίο είχε υποστεί υποβάθμιση ήδη από το 2021. Εκείνη τη χρονιά είχαν πραγματοποιηθεί πανελλαδικά 2.000 απολύσεις, που είχαν βαφτιστεί εθελούσιες έξοδοι, ώστε να "εξυγιανθούν τα ΕΛΤΑ". Έτσι για να μειωθεί το κόστος παρεχόμενων υπηρεσιών στον Πλαταμώνα, ο ένας και μοναδικός εργαζόμενους εκτελούσε χρέη υπαλλήλου γραφείου και ταχυδρόμου ταυτόχρονα.
Όπως είναι φυσικό, η απόφαση του ολοκληρωτικού κλεισίματος λήφθηκε δίχως να υπολογίζονται οι ανάγκες των κατοίκων που εξυπηρετεί το συγκεκριμένο, αλλά και όλα τα υπόλοιπα καταστήματα που έχουν την ίδια τύχη. Πρόκειται για καταστήματα που παρέχουν υπηρεσίες ταχυδρομικές, χρηματοοικονομικές και ταχυμεταφορών, που περιλαμβάνουν, ανάμεσα σε άλλα, πληρωμές συντάξεων, πληρωμές λογαριασμών υπηρεσιών κοινής ωφέλειας κλπ.
Όπως είναι φυσικό, οι κάτοικοι της περιοχής είναι ανάστατοι καθώς βλέπουν την περιοχή τους να υποβαθμίζεται και την καθημερινότητά τους να δυσκολεύει καθώς το κλείσιμο του υποκαταστήματος θα σημαίνει γι' αυτούς μεγαλύτερες αποστάσεις σε ένα δύσκολο οδικό δίκτυο, με αραιή ή ανύπαρκτη συγκοινωνία και αυτό αφορά όσους μπορούν να μετακινηθούν.
Φυσικά αρνητικές είναι και οι συνέπειες για όλους τους εργαζόμενους στα ΕΛΤΑ, καθώς το εργασιακό μέλλον τους είναι ρευστό και έρχονται αντιμέτωποι με αλλαγές που επηρεάζουν αρνητικά τόσο την επαγγελματική όσο και την προσωπική τους ζωή, ενώ με απόλυση κινδυνεύουν οι συμβασιούχοι και οι "ενοικιαζόμενοι" εργαζόμενοι.
Στο επίκεντρο των αναδιαρθρώσεων στα ΕΛΤΑ βρίσκεται η αντιδραστική λογική του κόστους - οφέλους για τη διασφάλιση της κερδοφορίας τους, για να καταστούν ελκυστικά είτε για την είσοδο Στρατηγικού Επενδυτή, είτε για την ιδιωτικοποίησή τους.
Αποδεικνύεται, για άλλη μια φορά, ότι η στρατηγική της Ευρωπαϊκής Ένωσης για την "απελευθέρωση" - ιδιωτικοποίηση κρίσιμων υπηρεσιών, όπως είναι οι ταχυδρομικές και τραπεζικές υπηρεσίες, οι τηλεπικοινωνίες, μεταφορές, Ενέργεια κλπ., που διαδοχικά εφαρμόζουν οι κυβερνήσεις της ΝΔ, του ΣΥΡΙΖΑ και του ΠΑΣΟΚ, υπηρετεί μόνο τα συμφέροντα των επιχειρηματικών ομίλων σε βάρος των λαϊκών αναγκών.
Σύμφωνα με τα παραπάνω ΕΡΩΤΩΝΤΑΙ οι κ. Υπουργοί, ποια άμεσα μέτρα θα λάβει η κυβέρνηση για:
- Να επαναλειτουργήσει το υποκατάστημα των ΕΛΤΑ Πλαταμώνα καθώς και όλων όσα έχουν ήδη κλείσει.
- Να αναβαθμιστούν και να στελεχωθούν με επαρκές μόνιμο προσωπικό όλα τα υποκαταστήματα της ΠΕ Πιερίας, έτσι ώστε να καλύπτονται οι ανάγκες των κατοίκων για ταχυδρομικές υπηρεσίες φθηνές και αξιόπιστες, προσβάσιμες από όλους.
- Να μη γίνει καμιά απόλυση».
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου