INTIME NEWS |
Τι μάθαμε λοιπόν - με δυο λόγια - από τον Στυλιανίδη; Οτι υπεράνω όλων είναι η κερδοφορία και η ανταγωνιστικότητα των ομίλων, θεματοφύλακας των οποίων είναι το «θεσμικό πλαίσιο» της ΕΕ. Οτι το κεφάλαιο επενδύει μόνο εκεί που εξασφαλίζει το προσδοκώμενο μέγιστο κέρδος και γι' αυτό κινδυνεύουν τα νησιά να μείνουν χωρίς ακτοπλοϊκή σύνδεση αν οι ...πατριώτες εφοπλιστές δεν βγάλουν αυτά που περιμένουν από εισιτήρια, ναύλα και κρατικές επιδοτήσεις. Εξ ου και τα 130 εκατ. που πληρώνει από την τσέπη του ο λαός για τις λεγόμενες «άγονες γραμμές», πρόσθετα στο κόστος των εισιτηρίων. Τέλος, δεν ξέρουμε σε ποια χρονοκάψουλα ανέβηκε ο Στυλιανίδης, αλλά κάποιος πρέπει να του πει ότι το επίπεδο που είχε φτάσει στην εποχή του ο κοινωνικοποιημένος τομέας των συγκοινωνιών και των μεταφορών στην αχανή Σοβιετική Ενωση, στην υπηρεσία των λαϊκών αναγκών, ούτε στα πιο τρελά του όνειρα δεν πρόκειται να το δει ο υπουργός, που έχει το θράσος να κουνάει το δάχτυλο στον λαό και να του υποδεικνύει να μη διαμαρτύρεται, για να μην τσατιστούν οι ακτοπλοϊκές εταιρείες και αφήσουν αμανάτι τα νησιά! Νισάφι πια με τις χυδαίες προκλήσεις και τον αντικομμουνισμό του κάθε μπιστικού των εφοπλιστών και της κυβέρνησής του.
Σύμφωνα με έρευνα που έγινε στην ΕΕ, το 2022 εκτιμάται ότι 39,7 εργαζόμενοι (15% επί του συνόλου) δεν μπορούσαν να αντεπεξέλθουν στο κόστος μιας βδομάδας διακοπών μακριά από το σπίτι τους, στη χώρα τους ή στο εξωτερικό. Ο αριθμός αυτός αυξήθηκε σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά κατά περισσότερο από δύο εκατομμύρια. Η Ελλάδα βρίσκεται στις πρώτες θέσεις της λίστας με 25% επί του συνόλου των εργαζομένων, μετά τη Ρουμανία (36%) και μαζί με την Κύπρο. Οι μεγαλύτερες ποσοστιαίες αλλαγές σε σχέση με το 2021 σημειώθηκαν στην Ιρλανδία (+3,8%) και στη Γαλλία (+2,5%). Η Ιταλία εξακολουθεί να έχει τον υψηλότερο αριθμό εργαζομένων που δεν μπορούν να αντέξουν οικονομικά τις διακοπές ούτε μιας βδομάδας (6.074.387). Κι όλα αυτά σε περίοδο ανάπτυξης της ευρωπαϊκής οικονομίας, που «έτρεχε» με 5,2% το 2021 και 3,4% το 2022. Τι κέρδισαν απ' αυτήν την ανάπτυξη οι εργαζόμενοι; Ούτε μια βδομάδα διακοπές για εκείνους με τα χαμηλότερα εισοδήματα! Την ίδια περίοδο βέβαια ανέκαμψε και ο τουρισμός από την κρίση και την πανδημία, ανοίγοντας τον δρόμο για νέα ρεκόρ αφίξεων, εσόδων και κερδών για το κράτος και τους ομίλους. Αλλά και για νέο κύκλο βαθύτερης εκμετάλλευσης των εργαζομένων στη λεγόμενη «βαριά βιομηχανία», στις πλάτες των οποίων στηρίζεται το «τουριστικό θαύμα».
Νερό στον μύλο των σχεδιασμών για παραπέρα ΝΑΤΟποίηση των ελληνικών θαλασσών ρίχνει η Ελληνική Λύση. Με αφορμή τις τουρκικές αντιδράσεις στις έρευνες για την πόντιση καλωδίου νότια της Κάσου, το κόμμα του Βελόπουλου, που πουλάει «πατριωτισμό» με την οκά, αναγνωρίζει, από τη μια, ότι οι ΗΠΑ έχουν το ...πρόσταγμα για τη διατήρηση των δήθεν «ήρεμων νερών» με την Τουρκία στην περιοχή και, από την άλλη, καλεί την ΕΕ να ενεργοποιήσει τη «ρήτρα αμοιβαίας άμυνας» και να συνδράμει με στρατιωτικές δυνάμεις την ασφαλή πόντιση καλωδίου στο Αιγαίο και στην Ανατολική Μεσόγειο, επειδή είναι έργο «ευρωπαϊκού ενδιαφέροντος»! Αυτά ακριβώς προκύπτουν από Ερώτηση του ευρωβουλευτή της Ελληνικής Λύσης Εμ. Φράγκου προς την Κομισιόν, στην οποία αναφέρει επί λέξει: «Φαίνεται πως η απουσία ηγεσίας στις ΗΠΑ από τώρα μέχρι τον Ιανουάριο 2025 αυξάνει επικίνδυνα τον κίνδυνο επεισοδίου, λόγω τουρκικών προκλήσεων προς Ελλάδα - Κύπρο. Μπορεί η Κομισιόν να υποστηρίξει την παρουσία στρατιωτικών από άλλα κράτη - μέλη της ΕΕ πάνω στα ελληνικά στρατιωτικά πλοία που υπερασπίζονται το PCI (σ.σ. "έργο κοινού ενδιαφέροντος"), μέχρι την ολοκλήρωσή του, στα πλαίσια της ρήτρας αμοιβαίας άμυνας (άρθρο 42 παράγραφος 7 της Συνθήκης για την Ευρωπαϊκή Ενωση);». «Χρήσιμος ηλίθιος» το κόμμα του Βελόπουλου ή απλά ...«λαγουδάκι» στα σχέδια που προωθούν επικίνδυνες διευθετήσεις στην περιοχή, σε βάρος των ελληνικών κυριαρχικών δικαιωμάτων, με την «εποπτεία» ΝΑΤΟ και ΕΕ;
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου