Κυριάκος Μητσοτάκης στη Δ.Ε.Θ.:
«Η Παιδεία μας έχει ανάγκη από πιο αυτόνομα και δημιουργικά σχολεία. Με πολύ μεγαλύτερη ελευθερία στην οργάνωση, τη διαχείριση πόρων, την επιλογή διδακτικού προσωπικού, την κατάρτιση προγράμματος σπουδών.
Να ξεφύγουμε επιτέλους από την τυραννία του ωρολόγιου προγράμματος. Με αξιολόγηση παντού, αλλά κυρίως με νέα αντικείμενα που θα διδάσκουν προγραμματισμό, τη γλώσσα του μέλλοντος, ήδη από το δημοτικό».
Ας δούμε τη σημαίνουν στην πράξη τα όσα είπε ο κ. Μητσοτάκης.
Με απλά λόγια τα σχολεία θα είναι αυτόνομα να ψάχνουν να βρουν πόρους –χρηματοδότηση από χορηγούς αλλά κυρίως από τους γονείς, που θα πρέπει να βάλουν βαθιά το χέρι στην τσέπη για να έχουν τα στοιχειώδη τα παιδιά τους στο δημόσιο σχολείο.
– «Την επιλογή διδακτικού προσωπικού»!!
Αυτό προϋποθέτει κατάργηση της οργανική θέσης και άρση της μονιμότητας. Ο μάνατζερ κάθε σχολείου θα επιλέγει τους «άριστους» για το σχολείου του.
Γλείψιμο, ρουσφέτι, κομματικές επιλογές θα γίνουν καθημερινότητα, ενώ ο ανταγωνισμός μεταξύ σχολείων και εκπαιδευτικών για το ποιος είναι ο καλύτερος θα δημιουργήσει ένα ζοφερό περιβάλλον.
– «Να ξεφύγουμε επιτέλους από την τυραννία του ωρολόγιου προγράμματος».
Αυτό θα είναι το αποτέλεσμα των παραπάνω. Κατηγοριοποίηση των σχολείων, άλλο αναλυτικό πρόγραμμα.
Τα παιδιά που μένουν σε φτωχογειτονιές ή στην επαρχία και δεν «παίρνουν» τα γράμματα, δεν βρίσκουν χορηγούς, δεν έχουν τους «άριστους» εκπαιδευτικούς θα μαθαίνουν πολύ λιγότερα από τα παιδιά που θα φοιτούν στα «καλά» σχολεία!!
– «Με αξιολόγηση παντού…»
Η αξιολόγηση θα είναι το «εργαλείο» που θα χρησιμοποιήσουν για να επιβάλουν όλα τα παραπάνω!
Κρατικός έλεγχος και εξαναγκασμός για την υλοποίηση αυτών αλλά και άλλων αντιδραστικών μεταρρυθμίσεων. Αυτό είναι η αξιολόγηση.
Είναι μεγάλη πρόκληση ο Κ. Μητσοτάκης που απέλυσε σε μια μέρα 2.500 εκπαιδευτικούς
καταργώντας κλάδους των ΕΠΑΛ, οδηγώντας χιλιάδες μαθητές στην ιδιωτική
παιδεία να μιλάει για αξιολόγηση, διαφάνεια και αξιοκρατία.
Όλα αυτά τα οποία περιγράφονται στο παραπάνω κείμενο δεν είναι προβλέψεις.
Περιγράφονται λεπτομερώς στο τρίτο μνημόνιο που ψήφισαν: ΣΥΡΙΖΑ, ΑΝΕΛ, ΝΔ, ΠΑΣΟΚ και ΠΟΤΑΜΙ.
Για όλα τα παραπάνω έχει βάλει την υπογραφή του και ο ΣΥΡΙΖΑ, που όμως προσπαθεί να περάσει αυτές τις πολιτικές με έξυπνο τρόπο ξεγελώντας την εκπαιδευτική κοινότητα,
βαπτίζοντας πχ. την αξιολόγηση «αποτίμηση» και πασάροντας την «αυτονομία» με διάφορες παιδαγωγικές μεταμφιέσεις.
Πολιτικές του ΟΟΣΑ και της ΕΕ είναι όλα αυτά και θα κάνουν τα σχολεία ακόμα πιο ταξικά.
Εκπαιδευτικό και γονικό κίνημα θα πρέπει να βάλουν φρένο σε αυτές τις πολιτικές.
Το έκαναν τα προηγούμενα χρόνια προασπίζοντας τα μορφωτικά δικαιώματα των παιδιών και τα εργασιακά εκπαιδευτικών, θα το κάνουν και τώρα.
Στέλιος Παλαρμάς
Γραμματέας Συλλόγου Δασκάλων και Νηπιαγωγών Πάτρας,
εκλεγμένος με την Αγωνιστική Συσπείρωση Εκπαιδευτικών
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου