Πέμπτη 1 Αυγούστου 2019

Με αθλιότητες και «κοινωνικό αυτοματισμό» για το νέο γύρο επίθεσης


Eurokinissi
Σε μια απαράδεκτη και άκρως προκλητική δήλωση - χαρακτηρίζοντας «αποβράσματα» όσους χρησιμοποιούν τα ΜΜΜ δίχως εισιτήριο - προέβη προχτές ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κ. Καραμανλής, επιστρατεύοντας τις γνωστές αθλιότητες του «κοινωνικού αυτοματισμού» που παρουσιάζουν ως αιτία της κατάστασης των αστικών συγκοινωνιών τους «λαθρεπιβάτες» και ενεργοποιούνται κάθε φορά που ετοιμάζεται ο επόμενος γύρος της αντιλαϊκής επίθεσης, στο πλαίσιο πάντα της πολιτικής της «απελευθέρωσης» που ακολουθούν όλες οι κυβερνήσεις και σε ό,τι αφορά τις μεταφορές.
 Συγκεκριμένα ο υπουργός Υποδομών, ερωτηθείς για το πώς σκέφτεται η πολιτική ηγεσία του υπουργείου να αντιμετωπίσει τη λαθρεπιβίβαση, δήλωσε: «Αυτό που σκεφτόμαστε να κάνουμε είναι κάτι το οποίο έχει συμβεί στη Γαλλία και την Αμερική, είναι να υπάρξει μια πολύ μεγάλη διαφημιστική καμπάνια για τους λεγόμενους τζαμπατζήδες. Το ζήτημα δεν είναι να έρθω εγώ να σε πιάσω, το ζήτημα είναι ότι ο ίδιος ο άνθρωπος που κάνει αυτή την πράξη πρέπει να νιώθει ως απόβρασμα της κοινωνίας. Δεν είναι δυνατόν να μπαίνουμε τσάμπα στο Μετρό».


Με την παραπάνω δήλωση ο Κ. Καραμανλής προετοιμάζει το έδαφος για τη νέα αντιλαϊκή επίθεση που έχει στα σκαριά η κυβέρνηση, αφού μετά τη «μεγάλη διαφημιστική καμπάνια» με την οποία αποσκοπεί να ...εμπεδωθεί ο χαρακτηρισμός του «αποβράσματος» σε όσους ασκούν «λαθρεπιβίβαση», επέρχονται σημαντικές αλλαγές στον τρόπο τιμολόγησης των εισιτηρίων.

Ηδη άλλωστε η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ και η προηγούμενη πολιτική ηγεσία του υπουργείου Υποδομών, που αξιοποιούσε ανάλογα «επιχειρήματα» περί λαθρεπιβατών, όπως π.χ. στην περίπτωση του ΟΑΣΘ, είχε ετοιμάσει το σύστημα της λεγόμενης χιλιομετρικής χρέωσης, με την πρόφαση ότι έτσι θα δημιουργηθεί ένα πιο «δίκαιο» σύστημα τιμολόγησης των διαδρομών, με την αξία των εισιτηρίων να αυξάνεται ανάλογα με την απόσταση που θα διανύει ο επιβάτης.

Με δεδομένη τη «φιλολογία» που αναπτύσσεται τον τελευταίο καιρό σχετικά με τα οικονομικά του ΟΑΣΑ - κάτι ανάλογο με την προπαγάνδα περί «οικονομικής κατάρρευσης της ΔΕΗ» - δεν θα πρέπει να αποκλείεται η επιβολή αυξήσεων στα εισιτήρια στο εγγύς μέλλον, με πιθανότερο ενδεχόμενο αρχικά να καταργηθούν ορισμένες από τις ισχύουσες σήμερα ατέλειες, όπως η δωρεάν επιβίβαση ανέργων, ενώ δεδομένο θα πρέπει να θεωρείται και το «κυνηγητό» και η μαζικοποίηση των προστίμων σε όσους αδυνατούν να πληρώσουν το ήδη τσουχτερό κόστος των μεταφορών.

Να υπενθυμίσουμε τις πρόσφατες δηλώσεις του υφυπουργού, αρμόδιου για θέματα Μεταφορών, Γ. Κεφαλογιάννη, ο οποίος κατά τη διάρκεια των προγραμματικών δηλώσεων της κυβέρνησης στη Βουλή είχε κάνει λόγο για χρέη του υπουργείου Εργασίας προς τον ΟΑΣΑ ύψους 137 εκατ. ευρώ, χρήματα που οφείλονται από τη δωρεάν μετακίνηση των ανέργων, σημειώνοντας ότι «δεν προβλέφθηκε η εγγραφή των σχετικών δαπανών στις πιστώσεις του προϋπολογισμού του υπουργείου Εργασίας με αποτέλεσμα ο ΟΑΣΑ να μην εισπράττει νομίμως διεκδικούμενες οφειλές και να επιβαρύνεται με το πλήρες κόστος άσκησης της σχετικής κοινωνικής πολιτικής. Θα έλθουμε άμεσα σε συνεννόηση με το συναρμόδιο υπουργείο Εργασίας προκειμένου αυτό να μην επαναληφθεί». Ακόμη, για το ζήτημα των ελέγχων στα ΜΜΜ, είχε προαναγγείλει ότι «θα ενισχυθεί ο έλεγχος των εισιτηρίων με τους ελεγκτές των συγκοινωνιακών φορέων και, επιπλέον, θα εξετάσουμε τη δυνατότητα συνδρομής της Αστυνομίας στο πλαίσιο του σχετικού μνημονίου συνεργασίας που υπάρχει με το υπουργείο Προστασίας του Πολίτη»...

Κι όλα αυτά προετοιμάζονται τη στιγμή που τα μέσα μαζικής μεταφοράς της πρωτεύουσας είναι σε άθλια κατάσταση, εξαιτίας της υποχρηματοδότησης από τον κρατικό προϋπολογισμό που έχει οδηγήσει σε τεράστια μείωση προσωπικού και σε απαξίωση του στόλου οχημάτων του ΟΑΣΑ. Ενδεικτικά αναφέρουμε ότι στην ΟΣΥ από τα 2.000 περίπου οχήματα, μπορούν να κινηθούν σήμερα λίγα περισσότερα από τα μισά, εξαιτίας της έλλειψης ανταλλακτικών, που πρακτικά σημαίνει ότι καθημερινά εκτελούνται τα μισά δρομολόγια στις γειτονιές της πρωτεύουσας. Αντίστοιχα τραγική είναι η κατάσταση και στον αριθμό των εργαζομένων, οι οποίοι εκτός από τις διαρκείς μειώσεις μισθών που έχουν υποστεί τα τελευταία χρόνια, ελέω μνημονίων, έχουν μειωθεί περίπου κατά το 1/3 από το 2009 με ό,τι αυτό συνεπάγεται για την εντατικοποίηση των ρυθμών εκτέλεσης του έργου τους.

Ριζοσπάστης   Πέμπτη 1 Αυγούστου 2019

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου