Δευτέρα 4 Δεκεμβρίου 2023

Αποχή

 

Αν ήθελαν η κυβέρνηση και τα άλλα αστικά κόμματα να διευκολύνουν πραγματικά τη συμμετοχή στις εκλογές, θα έκαναν πράξη τα αιτήματα και τις προτάσεις που καταθέτει κάθε φορά το ΚΚΕ για δωρεάν μετακινήσεις με όλα τα μέσα συγκοινωνίας, για ελεύθερη διέλευση από τα διόδια, για μεγαλύτερες και περισσότερες άδειες σε αυτούς που πρέπει να διανύσουν αποστάσεις. Αντίθετα με όλα αυτά, στις εκλογές του περασμένου Μάη και Ιούνη, η κυβέρνηση δεν δέχτηκε να ψηφίζουν στον τόπο εργασίας τους με ειδικούς εκλογικούς καταλόγους οι εργαζόμενοι στον Τουρισμό, καθώς η σεζόν είχε ήδη αρχίσει και χιλιάδες, κυρίως νέοι, είχαν φύγει από τον τόπο κατοικίας τους. Τώρα ο πρωθυπουργός φέρνει αυτήν ακριβώς την κατηγορία των εργαζομένων ως παράδειγμα για την «ανάγκη» να θεσπιστεί επιστολική ψήφος. Κοροϊδία στο τετράγωνο το κάλπικο ενδιαφέρον τους για τη μεγαλύτερη συμμετοχή στις εκλογές, όταν η αποχή παραμένει σταθερά πάνω από 35% τα τελευταία 14 χρόνια, ενώ τον περασμένο Ιούνη έφτασε το 47,17%, ξεπερνώντας το προηγούμενο ρεκόρ των εκλογών του Σεπτέμβρη 2015, που ήταν 43,84%. Τι γίνεται όμως σε εκείνες τις χώρες που έχουν μεγαλύτερη παράδοση στην επιστολική ή και στην ηλεκτρονική ψήφο; Παίρνοντας το παράδειγμα της Ισπανίας, η αποχή έφτασε κι εκεί στο 47% στις εκλογές του περασμένου Ιούλη, παρά το γεγονός ότι σχεδόν 2,5 εκατομμύρια ψηφοφόροι από τους 37,5 εκατ. εγγεγραμμένους συμμετείχαν με επιστολική ψήφο, αριθμός ρεκόρ για τα δεδομένα της χώρας. Οσο για την κορωνίδα του αστικού κοινοβουλευτισμού, τις ΗΠΑ, όπου η επιστολική και ηλεκτρονική ψήφος «πάει σύννεφο», η συμμετοχή σε οποιαδήποτε εκλογική διαδικασία κυμαίνεται μεταξύ 40% και 65%, με αποκορύφωμα τις προεδρικές του 2016 (Κλίντον - Τραμπ), όπου μόλις ένας στους δύο πήγε στην κάλπη.

Συγκατοίκηση

Την ώρα που η κυβέρνηση φέρνει στη Βουλή ένα ακόμη νομοσχέδιο που επιταχύνει εκβιασμούς και πλειστηριασμούς λαϊκών σπιτιών για το «ξεκαθάρισμα» των «κόκκινων» δανείων, τα στοιχεία της Γιούροστατ καταγράφουν μια επιπλέον ευρωπαϊκή «πρωτιά» για την Ελλάδα: Πάνω από το 1/3 του λαϊκού εισοδήματος «φεύγει» κάθε μήνα για το κόστος της στέγασης, ενώ το 45,5% των σπιτιών στην Ελλάδα έχουν καθυστερήσεις σε λογαριασμούς στεγαστικών δανείων, ενοικίων ή υπηρεσιών κοινής ωφέλειας. Στα «καλά» νέα; Οι Αμεσες Ξένες Επενδύσεις σε real estate τριπλασιάστηκαν μέσα σε μια χρονιά, ξεπερνώντας στο πρώτο δεκάμηνο του 2023 τα 1,7 δισ. ή το 40% των συνολικών ξένων επενδύσεων! Και βέβαια, οι εργαζόμενοι μπορεί να μην έχουν να πληρώσουν τα στεγαστικά δάνεια, αλλά οι τράπεζες έχουν 6 δισ. εισπράξεις σε ένα 9μηνο μόνο από τόκους, 60% αύξηση σε σχέση με πέρυσι, δίνοντας ώθηση σε ένα ακόμη ρεκόρ κερδοφορίας που έφτασε σχεδόν τα 3 δισ. Γιατί σημασία έχει πώς κοιτάς το σπίτι: Μισοάδειο από λαϊκές οικογένειες ή μισογεμάτο από κέρδη. Και τα κέρδη τους και οι ζωές των εργαζομένων δεν χωράνε στο ίδιο σπίτι.


Εισπράκτορες...

Ποδαρικό με νέες αυξήσεις στο χαράτσι των διοδίων θα κάνουμε το 2024, καθώς, όπως όλα δείχνουν, «κλειδώνουν» οι ανατιμήσεις και μάλιστα ως «προεόρτια» άλλων που θα ακολουθήσουν τα επόμενα χρόνια. Σύμφωνα με διαρροές της κυβέρνησης, το αποτέλεσμα της ...σκληρής διαπραγμάτευσης που έκανε με τους παραχωρησιούχους των δρόμων καταλήγει σε αυξήσεις μεγαλύτερες από 7,5%, αν και τα ποσοστά αλλάζουν από μέρα σε μέρα, για να δημιουργείται η εντύπωση ότι οι οδηγοί θα είναι στο τέλος οι κερδισμένοι και χαμένες οι εταιρείες! Με το «καλό» σενάριο που διακινεί η κυβέρνηση, το κόστος των διοδίων για ένα ΙΧ στη διαδρομή Αθήνα - Θεσσαλονίκη θα ανέβει στα 33,75 ευρώ από 31,35 σήμερα, το ταξίδι Αθήνα - Γιάννενα (μέσω γέφυρας Ρίου - Αντίρριου) θα κοστίζει 41,15 ευρώ από 38,25 σήμερα, η διαδρομή Αθήνα - Πάτρα 12,70 ευρώ, από 11,80 ευρώ σήμερα και Αθήνα - Καλαμάτα 15 ευρώ, από 13,95 σήμερα.


... παντός καιρού

Οι ανάδοχοι των Εθνικών οδών, που φτιάχτηκαν με τα λεφτά του λαού, απολαμβάνουν τεράστια κέρδη με το πρόσχημα ότι προσφέρουν υπηρεσίες συντήρησης και ασφάλειας. Σαν αυτές δηλαδή που βλέπουμε όταν πέφτουν μερικές νιφάδες χιονιού ή γίνεται κάποιο μεγάλο ατύχημα, με αποτέλεσμα οι δρόμοι να κλείνουν και να παραλύει η συγκοινωνία. Ποιος δεν θυμάται πριν από δυο χειμώνες το φιάσκο στην Εθνική Αθηνών - Λαμίας που έκλεισε, εγκλωβίζοντας στο χιόνι χιλιάδες οδηγούς, ή τη 10ωρη σχεδόν ταλαιπωρία των οδηγών στην Αθηνών - Κορίνθου, όταν το περασμένο καλοκαίρι «παγιδεύτηκαν» στον δρόμο εξαιτίας του ατυχήματος με το βυτιοφόρο; Οπως κατήγγειλαν μάλιστα τότε πολλοί οδηγοί, η εταιρεία εισέπραττε κανονικά τα διόδια για πολλή ώρα μετά το ατύχημα, αν και γνώριζε ότι μερικά χιλιόμετρα παρακάτω ξεκινούσε το μαρτύριο της απόλυτης ακινησίας.

 

Ριζοσπάστης 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου