Μια αποκαλυπτική όσο και ενδιαφέρουσα πλευρά των εξελίξεων στην Ερυθρά Θάλασσα, που εξηγεί και το μεγάλο ενδιαφέρον των ΑμερικανοΝΑΤΟικών να στείλουν πολεμικά πλοία στην περιοχή, δίνει ο οικονομικός Τύπος.
Οπως σημειώνεται σε διάφορα δημοσιεύματα, από τις επιθέσεις σε εμπορικά πλοία ζημιώνονται κατά βάση οι «δυτικές» χώρες, ενώ ωφελημένη βγαίνει η Ρωσία, τα πλοία της οποίας ακολουθούν την αντίστροφη πορεία (από τη Μεσόγειο προς την Ερυθρά Θάλασσα) μεταφέροντας εκατομμύρια τόνους πετρελαίου προς την Ασία.
Από την Ερυθρά Θάλασσα διέρχονται καθημερινά 8,2 εκατομμύρια βαρέλια πετρελαίου και πετρελαιοειδών. Τα δύο σημαντικότερα πετρελαϊκά προϊόντα που περνούν από το Σουέζ είναι το ρωσικό αργό πετρέλαιο και τα λεγόμενα «μεσαία αποστάγματα» (ντίζελ και καύσιμα αεροσκαφών) που ρέουν προς την άλλη κατεύθυνση, από την Ασία και τη Μέση Ανατολή προς την Ευρώπη.
Το ρωσικό αργό αντιπροσωπεύει το 72% των διελεύσεων προς τον νότο και μέχρι σήμερα κανένα δεξαμενόπλοιο με αυτό το φορτίο δεν έχει δεχτεί επίθεση ή απειλές, σε αντίθεση με τα «δυτικά» δεξαμενόπλοια, που εφοδιάζουν κυρίως την Ευρώπη.
Είναι φανερό δηλαδή ότι η εφοδιαστική αλυσίδα διαταράσσεται προς τη μία μόνο κατεύθυνση, υποχρεώνοντας τα δεξαμενόπλοια και τα εμπορικά πλοία που κατευθύνονται προς «δυτικούς» προορισμούς να παρακάμπτουν το Σουέζ, αυξάνοντας κατά πολύ το κόστος μεταφοράς και τους χρόνους παράδοσης.
Αντίθετα, το ρωσικό αργό συνεχίζει να ρέει ανενόχλητο προς τις αγορές της Ασίας, επιβεβαιώνοντας ότι η στρατιωτική παρουσία των ΑμερικανοΝΑΤΟικών στην περιοχή γίνεται και για το ποιος θα έχει το πάνω χέρι στις θαλάσσιες διαδρομές, στον ανταγωνισμό που οξύνεται ανάμεσα στα ιμπεριαλιστικά κέντρα.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου