Ετοιμάζονται να μεταφέρουν πάνω από 3.600 τόνους επικίνδυνου φορτίου!
Συγκεκριμένα, σύμφωνα με πληροφορίες, με εντολή του υπουργείου Αμυνας των ΗΠΑ ναυλομεσίτες ψάχνουν πλοίο μήκους έως 251 μέτρων, ικανό να μεταφέρει τουλάχιστον 241 κοντέινερ τύπου TEU (twenty-foot equivalent unit), με προδιαγραφές «συμβατότητας και διαχωρισμού» υλικού HAZMAT - «hazardous material», δηλαδή «επικίνδυνου υλικού», που στη διεθνή βιβλιογραφία παραπέμπει σε τοξικά χημικά, καύσιμα, πυρηνικά απόβλητα, αλλά και σε βιολογικούς, χημικούς και ραδιολογικούς παράγοντες.
Οι Αμερικανοί έχουν δώσει τη διευκρίνιση ότι το εν λόγω «επικίνδυνο υλικό» είναι Κατηγορίας Κινδύνου 1, Υποκατηγορίες 1.1D (Hazard Class 1 material, Divisions 1.1D).
Μπαίνει επίσης επιμέρους κάθε κοντέινερ να φέρει βάρος 33.400 λίβρες ή 15.160 κιλά ή περίπου 15 τόνους έκαστο. Αρα, με τουλάχιστον 241 κοντέινερ μιλάμε για τουλάχιστον 3.653 τόνους επικίνδυνου μεταφερόμενου φορτίου. Ολο αυτό με ένα μόνο πλοίο...
Πού πάει; Ως «τόπος εκτέλεσης της σύμβασης» και «περιοχή παράδοσης» με βάση τα σχετικά έγραφα δίνεται ο Κόλπος της Σούδας, η βάση που διατηρούν εκεί οι Αμερικανοί και ολοένα γιγαντώνεται, με βάση και τις πρόνοιες της νέας Συμφωνίας για τις Βάσεις, με τις δύο διαδοχικές «επικαιροποιήσεις» της, όπως προετοιμάστηκαν επί κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ και κατόπιν υπεγράφησαν και υλοποιούνται επί ΝΔ.
Στη συνέχιση του δρομολογίου του, το πλοίο προγραμματίζεται να δέσει και στο Nordenham της Γερμανίας, όπου συχνά ξεφορτώνονται φορτία για τη βάση που διατηρεί ο αμερικανικός στρατός στη Γερμανία, Miesau Ammunition Depot, από όπου τροφοδοτούνται με πυρομαχικά οι δυνάμεις τις οποίες οι ΗΠΑ έχουν διασπείρει σε αυτό που ονομάζουν «ευρωπαϊκό θέατρο επιχειρήσεων».
Στα της Σούδας, θυμίζουμε ότι όπως έχει αποκαλύψει εδώ και καιρό ο «Ριζοσπάστης» οι Αμερικανοί κατασκευάζουν στο Μαράθι - με προϋπολογισμό 5 εκατ. δολάρια - ένα Κέντρο Ανεφοδιασμού, Logistics Support Center (LSC), εμβαδού 1.360 τ.μ., συμπλήρωμα στο Forward Logistics Site Souda Bay (FLS Souda Bay), την προωθημένη ΝΑΤΟική βάση ανεφοδιασμού που ήδη διατηρούν εκεί. Σύμφωνα με αρμόδιες πηγές, θα έχει και χώρο αποθήκευσης HAZMAT, ακριβώς για να διευκολύνεται η βάση στην αποθήκευση, προώθηση και διεκπεραίωση τέτοιων φορτίων, δεδομένου ότι εκεί ελλιμενίζονται και ανεφοδιάζονται υπερσύγχρονα υποβρύχιά τους και πλοία (έως και αεροπλανοφόρα) του 5ου και 6ου Στόλου τους, που επιχειρούν από τον Ατλαντικό μέχρι τον Ινδικό, σε άλλη μια απόδειξη της αξίας της βάσης και της χρήσης της για την υλοποίηση επικίνδυνων σχεδιασμών τους όσο κλιμακώνεται η κόντρα του ευρωατλαντικού άξονα με άλλα ιμπεριαλιστικά κέντρα για τον έλεγχο αγορών, πλουτοπαραγωγικών πηγών και διαύλων.
Θυμίζουμε επίσης ότι σε επιβεβαίωση σχετικού ρεπορτάζ του «Ριζοσπάστη» στις 13 Ιούλη φέτος, την προηγούμενη Δευτέρα ξεκίνησαν εργασίες κατασκευής ενός νέου κέντρου τηλεπικοινωνιών της βάσης τους στη Σούδα, σε πρώτη φάση εκσκαφές θεμελίωσης και διαμόρφωσης του χώρου. Συγκεκριμένα, η αμερικανική κυβέρνηση έδωσε σε εταιρεία συμβόλαιο ύψους 37 εκατ. δολαρίων για την κατασκευή ενός Κέντρου Επικοινωνιών (Communications Center).
Το έργο προχωρά βάσει κατευθύνσεων της Naval Facilities Engineering Systems Command (NAVFAC), Διοίκησης του Ναυτικού των ΗΠΑ. Αφορά καταρχάς την κατασκευή πολυώροφης εγκατάστασης για το εκεί απόσπασμα της Naval Computer and Telecommunications Area Master Station Atlantic (NCTAMS LANT).
Είναι κομμάτι της NAVIFOR (Διοίκησης Πληροφοριών του Ναυτικού των ΗΠΑ), με αποστολή επισήμως τη διεκπεραίωση σημάτων και τη διαχείριση δεδομένων, όπου «αυτός ο συνδυασμός επικοινωνιών και τεχνολογιών υπολογιστών είναι το κλειδί για να διασφαλιστεί ότι ο πολεμιστής έχει πρόσβαση στις σωστές πληροφορίες τη σωστή στιγμή», όπως αναφέρεται αρμοδίως. Μετά κι απ' αυτήν την εξέλιξη, άλλωστε, ο ίδιος ο διοικητής της βάσης, πλοίαρχος Odin J. Klug, τόνιζε ότι «αυτή η νέα εγκατάσταση θα βοηθήσει να προχωρήσουμε περισσότερο στον 21ο αιώνα και - θα έλεγα - θα αποτελέσει το θεμέλιο για να μπούμε στον 22ο».
Σημειωτέον, στη Σούδα γίνονται κι άλλα έργα προκειμένου η βάση να ανταποκριθεί «στις προκλήσεις του στρατηγικού ανταγωνισμού σε ένα εξελισσόμενο περιβάλλον απειλής», όπως σημειώνεται από αρμόδιες πηγές. Π.χ. ολοκληρώθηκε έργο ύψους 16 εκατ. δολαρίων που περιλάμβανε ένα νέο σύστημα ανεφοδιασμού αεροσκαφών μέσω αγωγών και κρουνών (αντί βυτιοφόρων), επιτρέποντας τον ταυτόχρονο ανεφοδιασμό πολλαπλών αεροσκαφών, και μια «στρατηγική» επέκταση του σχετικού χώρου στάθμευσης αεροσκαφών, προκειμένου να διευκολύνεται η κίνηση, στάθμευση και υποστήριξή τους, καθώς και ο αποτελεσματικότερος χειρισμός του φορτίου των μεταγωγικών, μειώνοντας συνολικά τον χρόνο απόκρισης σε αιτήματα ανεφοδιασμού.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου