Παρασκευή 21 Οκτωβρίου 2022

Ματαιοπονούν

 

Την ώρα που η κυβέρνηση εισπράττει «ευχαριστήρια» στο εξωτερικό «για την υλική υποστήριξη» στον πόλεμο της Ουκρανίας, στο εσωτερικό εξελίσσεται μια άνευ προηγουμένου αθλιότητα: Εργαζόμενοι και φοιτητές που έχουν ολοκληρώσει τη θητεία τους, καλούνται να δώσουν εξηγήσεις για την περήφανη στάση που κράτησαν μέσα στα στρατόπεδα ενάντια στην ιμπεριαλιστική σύγκρουση και τη συμμετοχή της χώρας σ' αυτή. Διώκονται δηλαδή επειδή εναντιώθηκαν στον πόλεμο, όπως είχαν δικαίωμα, καταγγέλλοντας ότι η εμπλοκή της χώρας καμιά σχέση δεν έχει με την υπεράσπιση των συνόρων και των κυριαρχικών της δικαιωμάτων. Τόσο έχουν η κυβέρνηση και οι «σύμμαχοί» της «το δίκιο με το μέρος τους», που χρειάζεται να επιστρατεύσουν τρομοκρατία, απειλές και εκφοβισμούς για να «συνετίσουν» όποιον έχει άλλη άποψη για τον πόλεμο και την εκφράζει. Ματαιοπονούν και το ξέρουν. Η στάση των στρατευμένων όχι μόνο εμπνέει μέσα στα στρατόπεδα, αλλά είναι και σε πλήρη στοίχιση με τα αισθήματα του ελληνικού λαού, που στη μεγάλη του πλειοψηφία είναι αντίθετος με τη συμμετοχή στον ιμπεριαλιστικό πόλεμο, όπως αποτυπώνεται και σε μια σειρά έρευνες. Το ίδιο δείχνει και η ασπίδα αλληλεγγύης στους στρατευμένους από σωματεία και φορείς για τις απαράδεκτες διώξεις, που στρέφονται ενάντια σε όλο τον λαό και προσβάλλουν τα αντιπολεμικά του αισθήματα.

Χρυσάφι

Την ώρα που η ακρίβεια σαρώνει τα πάντα και ειδικά τα καύσιμα, κυβέρνηση και εταιρείες - διαχειριστές των εθνικών δρόμων ψάχνουν τρόπους για να κάνουν ακόμα πιο ακριβές τις μετακινήσεις του λαού. Οπως γράφεται, το αρμόδιο υπουργείο βρίσκεται ήδη σε διαβουλεύσεις με τους αναδόχους των εθνικών οδών για αυξήσεις στα διόδια, που θα ξεπεράσουν κάθε προηγούμενο. Η κυβέρνηση εμφανίζεται να αντιμετωπίζει με ...«κατανόηση» το αίτημα των εταιρειών για γενναίες ανατιμήσεις, «αναγνωρίζοντας» την αύξηση του κόστους που έχει η συντήρηση των δρόμων και ειδικά οι ασφαλτοστρώσεις. Κάπως έτσι, προλειαίνουν το έδαφος για αυξήσεις στο ύψος του πληθωρισμού, δηλαδή έως και 12%, που σημαίνει απογείωση του κόστους για τα λαϊκά νοικοκυριά, ειδικά στις μεγάλες διαδρομές. Σήμερα, το ταξίδι Αθήνα - Θεσσαλονίκη με επιστροφή κοστίζει 62,70 ευρώ για ένα συμβατικό αυτοκίνητο και με τις νέες αυξήσεις που ακούγονται, μπορεί να ξεπεράσει και τα 70 ευρώ! Αν σ' αυτά προστεθεί το κόστος της βενζίνης ή πετρελαίου κίνησης, τότε μιλάμε πραγματικά για ταξίδια που κοστίζουν χρυσάφι, με δεδομένους τους μισθούς πείνας και την κατρακύλα του λαϊκού εισοδήματος. Και όλα αυτά για τα κέρδη μιας χούφτας ομίλων, που λυμαίνονται τους δρόμους με τις συμβάσεις παραχώρησης, με εγγυημένα έσοδα και με έτοιμη την «καραμέλα» της ατομικής ευθύνης, όταν οι δρόμοι κλείνουν από την κακοκαιρία, ή όταν συμβεί κάποιο σοβαρό ατύχημα στα κακοσυντηρημένα δίκτυα.


Δεν πάει

Πιο γρήγορα και από τις ...«ζεϊμπεκιές» που επιστρατεύτηκαν πριν από μερικά χρόνια στη διπλωματία των Ελληνοτουρκικών, «παίρνουν τις στροφές» η κυβέρνηση και τα αστικά επιτελεία. Τις μισές μέρες καταγγέλλουν την κλιμάκωση των προκλήσεων από τη μεριά της Τουρκίας, τις απαράδεκτες διεκδικήσεις και επιστρατεύουν τα παραμύθια περί «χαστουκιών» από τις ΗΠΑ και ΕΕ. Τις υπόλοιπες επιχειρηματολογούν για το πόσο απαραίτητη είναι η αμερικανική παρέμβαση για «ουσιαστικό» ελληνοτουρκικό διάλογο, με οδηγό και «πρότυπο» συμφωνίες όπως αυτή του Λιβάνου με το Ισραήλ. Επιβεβαιώνεται και με αυτόν τον τρόπο ότι η κλιμάκωση των εντάσεων από τη μια και του ιμπεριαλιστικού παζαριού από την άλλη είναι «δίδυμα αδέρφια». Οτι οι συμφωνίες των καπιταλιστών και οι κίνδυνοι για πολεμικές συγκρούσεις όχι μόνο δεν χωρίζονται με σινικά τείχη, αλλά συνυπάρχουν, εναλλάσσονται και το ένα υπηρετεί το άλλο, στο έδαφος της συμμετοχής στα ιμπεριαλιστικά σχέδια για τη μοιρασιά της λείας. Το μόνο που δεν πάει με όλα αυτά, είναι τα λαϊκά συμφέροντα. Αυτά βρίσκονται σε μόνιμο κίνδυνο από την πολιτική της εμπλοκής, που διαχρονικά υπηρετούν όλες οι κυβερνήσεις.


Χότζας

Οι ...λεονταρισμοί της κυβέρνησης για τα περιβόητα «υπερκέρδη» των ομίλων της Ενέργειας συνεχίζονται, με τον αρμόδιο υπουργό να ισχυρίζεται χτες κατά τη διάρκεια συνεδρίου ότι «όπου παράγονται υπερέσοδα, εμείς θα τα ανακτούμε και θα τα επιστρέφουμε πίσω στους καταναλωτές». Βέβαια, αυτό που έχουν δει μέχρι τώρα τα λαϊκά νοικοκυριά είναι το ακριβώς αντίθετο: Να επιδοτούνται με δικά τους χρήματα οι όμιλοι, είτε μέσω του κρατικού προϋπολογισμού είτε μέσω του Ταμείου Ενεργειακής Μετάβασης, όπου πληρώνονται τα πρόστιμα για τους ρύπους, αφού πρώτα οι εταιρείες τα μετακυλήσουν στους λογαριασμούς. Ακόμα πιο προκλητικά, ο υπουργός ισχυρίστηκε ότι «η πραγματική μέση τιμή χονδρικής είναι έως και 50% μικρότερη από αυτή που σημειώνεται στο Χρηματιστήριο Ενέργειας». Και, κουνώντας το δάχτυλο, υπέδειξε στο λαό: «Σταματήστε να συγκρίνετε την Ελλάδα με έναν δείκτη που είναι εικονικός και όχι πραγματικός». Αυτό που συγκρίνουν τα νοικοκυριά είναι το πόσα πληρώνουν σήμερα σε σχέση με πριν από έναν χρόνο, όταν και τότε το ρεύμα δεν ήταν καθόλου φθηνό. Το κόστος της Ενέργειας έχει απογειωθεί εξαιτίας του Χρηματιστηρίου Ενέργειας, της «απελευθέρωσης» της αγοράς και της «πράσινης ανάπτυξης», την οποία υπηρετούν όλες διαχρονικά οι κυβερνήσεις. Κι ας προσπαθούν τώρα να ξεγελάσουν τον λαό, ανακοινώνοντας μειωμένες τιμές λιανικής «γύρω στα 50 λεπτά η κιλοβατώρα» για τον μήνα Νοέμβρη, ζητώντας από τον λαό να υποδυθεί τον ρόλο του Χότζα...

Ριζοσπάστης 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου