Το
νέο θανατηφόρο εργατικό «ατύχημα» στη ΛΑΡΚΟ ήταν ένα προδιαγεγραμμένο
έγκλημα, το οποίο επιβεβαιώνει με τραγικό τρόπο τις τεράστιες και
διαχρονικές ευθύνες όλων των κυβερνήσεων του κεφαλαίου.
Κανείς δεν δικαιούται να ισχυρίζεται ότι τάχα... «θα διερευνηθούν τα αίτια».
Μόνο στο διάστημα των τελευταίων 15 μηνών είναι αλλεπάλληλες οι καταγγελίες του Συνδικάτου Μετάλλου Φθιώτιδας για τα απανωτά εργατικά «ατυχήματα» και τις τεράστιες ελλείψεις μέτρων για την Υγεία και την Ασφάλεια στο εργοστάσιο της ΛΑΡΚΟ στη Λάρυμνα, καταγγελίες που καταγράφονται συστηματικά στα σχετικά δημοσιεύματα του «Ριζοσπάστη», ενώ το σοβαρό αυτό θέμα έφερε και με Επίκαιρη Ερώτηση το ΚΚΕ στη Βουλή.
Παρουσιάζουμε
σήμερα ενδεικτικά ορισμένες από τις πιο χαρακτηριστικές καταγγελίες του
Συνδικάτου σε αυτό το διάστημα, όπως καταγράφηκαν στον «Ριζοσπάστη»:
6 Ιούλη 2018: Σε σχετικό ρεπορτάζ, με υπότιτλο «Καθημερινό φαινόμενο η καταπάτηση δικαιωμάτων στη ΛΑΡΚΟ», δημοσιεύεται επιστολή του Συνδικάτου Μετάλλου Φθιώτιδας προς το υπουργείο Εργασίας. Μεταξύ άλλων αναφέρεται στο χειρισμό μηχανών «από εργαζόμενους που, με ευθύνη της ΛΑΡΚΟ, δεν είναι κάτοχοι των απαραίτητων αδειών», όπως και στον «κανόνα» να υπάρχουν «εγκαταστάσεις και μηχανήματα χωρίς πιστοποίηση και εργαζόμενοι χωρίς τον απαραίτητο εξοπλισμό».
7 Αυγούστου 2018: Ο «Ριζοσπάστης» δημοσιεύει νέα επιστολή του Συνδικάτου προς τα αρμόδια υπουργεία. Καταγγέλλει την έλλειψη προσωπικού και την εντατικοποίηση. Οπως αναφέρει, «τα συσσωρευμένα ρεπό στους εργαζόμενους δεκάδες, οι ώρες υπερωρίας εκατοντάδες και η ΛΑΡΚΟ, επειδή δεν έχει προσωπικό, αδιαφορώντας για την ασφάλεια των εργαζομένων, τους βγάζει από τις προγραμματισμένες βάρδιες, τους αναγκάζει να αλλάζουν τμήμα για να καλύψει τα κενά στα τμήματα που έχει ζημιές. Η δε συμπεριφορά της απέναντι στον Μεταλλευτικό κανονισμό και τους κανόνες ασφαλείας και υγιεινής έχει ξεπεράσει κάθε όριο παραβατικότητας. (...), εργαζόμενοι κουβαλάνε στην πλάτη φορτία, για χιλιόμετρα, καθημερινά, γιατί δεν τους παρέχει αυτοκίνητα και εξοπλισμό κ.ά. Δεν υπάρχει, ή αν υπάρχει είναι κρυμμένο στα συρτάρια της ΛΑΡΚΟ, οργανόγραμμα προσωπικού που να περιέχει ανά τμήμα τον αριθμό εργαζομένων, τις ειδικότητες και την εργασία αυτών».
4 Οκτώβρη 2018: Δημοσιεύεται ανακοίνωση του Συνδικάτου για τον σοβαρό κίνδυνο που διέτρεξαν οι εργαζόμενοι εξαιτίας νεροποντής. «Λόγω των βροχών έγινε βραχυκύκλωμα τινάζοντας θωρακισμένες πόρτες ασφαλείας και θέτοντας σε κίνδυνο τη ζωή εργαζομένων. Σταμάτησαν να λειτουργούν μηχανήματα, μπήκαν νερά σε αίθουσες και κτίρια μουσκεύοντας εξοπλισμούς και προσωπικά αντικείμενα των εργαζομένων». Στο χώρο του παλιού Μηχανουργείου «μια μεγάλη λίμνη λασπόνερα έβαλε σε κίνδυνο εργαζόμενους, σταμάτησε εγκαταστάσεις, έστειλε τόνους λάσπης στη θάλασσα». Το λιμάνι γέμισε λασπόνερα με τους «γερανιστές και συνεργεία να κάνουν "μπάνιο" για να ανέβουν στους γερανούς». Μέσα σε αυτήν την κατάσταση, «έβλεπες λίγους εργαζόμενους χωρίς εξοπλισμό και κατάλληλα μέσα, βουτηγμένους στη λάσπη να προσπαθούν να κρατήσουν τις εγκαταστάσεις σε λειτουργία».
11 Οκτώβρη 2018: Δημοσιεύεται ρεπορτάζ για «ατύχημα» στο εργοστάσιο με αποτέλεσμα 4 εργάτες να αντιμετωπίσουν αναπνευστικά προβλήματα. Οπως σημείωνε το Συνδικάτο, «έσκασε» το σιλό διαβροχής της σκόνης των περιστροφικών καμίνων, με αποτέλεσμα το καυτό και ψιλό σαν πούδρα υλικό να χυθεί και η μαύρη σκόνη να σκεπάσει το εργοστάσιο. Με αφορμή το «ατύχημα», το Συνδικάτο κατήγγειλε ότι «η εταιρεία, παρά το αίτημα να υπάρχουν δύο οδηγοί ασθενοφόρων σε κάθε βάρδια, χρησιμοποιεί ως οδηγούς ασθενοφόρων τους φύλακες, οι οποίοι έχουν παράλληλα μια σειρά άλλα καθήκοντα, πρακτική που είχε αποτέλεσμα οι τέσσερις εργαζόμενοι να μεταφερθούν σε δύο δόσεις στο ιατρείο. Αντίστοιχα, ενώ το αίτημα είναι να υπάρχουν τρεις νοσηλεύτριες σε κάθε βάρδια, η εταιρεία τις θεωρεί "υπεράριθμες". Ετσι, τους εργαζόμενους συνόδευσε στο νοσοκομείο προσωπικό που έσπευσε να βοηθήσει χωρίς να είναι σε υπηρεσία την ώρα που έγινε το ατύχημα». Ακόμα υπενθύμισε πως η ΛΑΡΚΟ «χρωστά 500 κουτιά γάλα σε κάθε εργαζόμενο» και όταν οι γιατροί ζήτησαν γάλα για τους τραυματίες, αυτό έπρεπε να το προμηθευτούν από το μπακάλικο.
Οσον αφορά την εγκατάσταση στην οποία παρουσιάστηκε το πρόβλημα, το Συνδικάτο υπογραμμίζει πως «αν και εφεδρική, ήταν σε λειτουργία για πολλά 24ωρα συνεχόμενα». Υπενθυμίζει ότι το προηγούμενο διάστημα είχε τονίσει την επικινδυνότητά της, με αποτέλεσμα την πρόσφατη επισκευή της. Παρ' όλα αυτά, μετά την επισκευή εμφάνισε ξανά πρόβλημα, ενώ οι εργασίες που έγιναν δεν περιλάμβαναν μια σειρά απαραίτητες βελτιώσεις, όπως η τοποθέτηση συστήματος πλήρωσης σιλό (νιβόμετρο), δικλίδας ασφαλείας ώστε να βγαίνει εκτός λειτουργίας σε περίπτωση φρακαρίσματος των φίλτρων...
Την ίδια μέρα δημοσιεύεται ρεπορτάζ για την τρίτη επιστολή του Συνδικάτου μέσα σε λίγους μήνες στο υπουργείο Εργασίας, στην Επιθεώρηση Εργασίας και την Επιθεώρηση Μεταλλείων. Προειδοποιούσε για τους κινδύνους για την ασφάλεια των εργαζομένων που δημιουργούνται από τις συγχωνεύσεις τμημάτων στις οποίες προχώρησε η διεύθυνση του εργοστασίου της ΛΑΡΚΟ στη Λάρυμνα. Οπως εξηγεί, οι εργαζόμενοι αναγκάζονται να εργαστούν σε εγκαταστάσεις που δεν γνωρίζουν, χωρίς να έχουν κληθεί να παρακολουθήσουν σεμινάρια και να εκπαιδευτούν. «Εργαζόμενοι που δεν έχουν ανεβεί ποτέ σε ύψος θα ανέβουν, μέρα ή νύχτα, χωρίς να γνωρίζουν τα υποτυπώδη, σε γερανογέφυρες και περιστρεφόμενα ανυψωτικά 25 και 30 μέτρων, δυναμικότητας έως και 100 τόνων», σημείωνε. Συνάδελφοί τους «που δεν έχουν καμιά επαφή μέχρι σήμερα με τα ηλεκτροκάμινα, θα περπατήσουν επάνω από λουτρό μετάλλου 2.000 βαθμών Κελσίου». Εργαζόμενοι που δεν έχουν καμία επαφή με την εγκατάσταση προπανίου θα κληθούν «σε περίπτωση διαρροής (συχνό φαινόμενο) να κλείσουν τις βαλβίδες ασφαλείας, που δεν γνωρίζουν όμως πού είναι», ενώ σε άλλα πόστα θα δουλεύουν χωρίς να ξέρουν «ποια είναι τα σημεία διαφυγής, οι διακόπτες ασφαλείας, οι παγίδες και η συμπεριφορά της κάθε εγκατάστασης».
18 Οκτώβρη 2018: Ρεπορτάζ για νέο «ατύχημα» μέσα στον ίδιο μήνα. Το Συνδικάτο ανέφερε ότι στις 15/10 «έσπασαν μερικώς τα φρένα ανύψωσης στη γερανογέφυρα στην αίθουσα των ηλεκτροκαμίνων. Επειδή στη γερανογέφυρα δεν υπάρχουν φρένα ασφαλείας, η εμπειρία του χειριστή και μόνο βοήθησε να αποφευχθούν τα χειρότερα (άφησε όσο μπορούσε ομαλά το 25τονο καυτό υλικό, κορνάροντας ταυτόχρονα για να απομακρυνθούν οι εργαζόμενοι που βρίσκονταν από κάτω)».
9 Νοέμβρη 2018: Συζητήθηκε στη Βουλή η Επίκαιρη Ερώτηση του ΚΚΕ, με την οποία το Κόμμα απαίτησε να ληφθούν μέτρα για την ασφάλεια των εργαζομένων στη ΛΑΡΚΟ, με αφορμή τα απανωτά εργατικά «ατυχήματα». Η απάντηση του τότε αρμόδιου υπουργού του ΣΥΡΙΖΑ, Γ. Σταθάκη, ήταν ότι... δεν υπάρχει πρόβλημα, με το επιχείρημα ότι η ΛΑΡΚΟ από το 2013 έχει όλες τις πιστοποιήσεις ώστε «οι προδιαγραφές του συστήματος διαχείρισης υγείας και ασφάλειας στην εργασία» να «είναι κατοχυρωμένες με βάση αυτήν τη διεθνή πρακτική». Ισχυρίστηκε ακόμη ότι «η ενοποίηση δύο τμημάτων που κάνουν ακριβώς την ίδια δουλειά με απόλυτη μέριμνα για τη φύση των δραστηριοτήτων δεν θέτει θέμα ασφάλειας», ενώ επικαλούμενος την αντίστοιχη αντεργατική πρακτική των... «οικονομικών εξορθολογισμών» όλων των καπιταλιστικών επιχειρηματικών ομίλων, πρόσθεσε: «Υποθέτω και τεκμαίρω ότι τέτοιου τύπου εξορθολογισμοί από οικονομική άποψη σε οποιαδήποτε εταιρεία είναι λογικό να υπάρχουν εφόσον ικανοποιούνται οι προδιαγραφές ασφάλειας».
14 Νοέμβρη 2018: Το Συνδικάτο στέλνει τέταρτη επιστολή, αυτήν τη φορά προς τη διοίκηση της ΛΑΡΚΟ. Σημειώνει «πως είναι πολλά τα κρούσματα καρκινοπαθών, εμφραγμάτων και πνευμονικών παθήσεων. Επίσης πολλά είναι τα κρούσματα ορθοπεδικών παθήσεων (...). Γνωρίζουμε επίσης πως είναι πολλά τα παραδείγματα από γνωματεύσεις ιατρών και νοσοκομείων για σοβαρές ασθένειες εργαζομένων και από την πλευρά σας δεν υπάρχει ουσιαστική μέριμνα ούτε απέναντι στους εργαζόμενους αλλά και ούτε απέναντι στις αιτίες που τις γεννούν».
20 Νοέμβρη 2018: Η πραγματικότητα διαψεύδει άμεσα τους παραπάνω ισχυρισμούς του υπουργού. Το Συνδικάτο Μετάλλου Φθιώτιδας καταγγέλλει ότι εργολαβικός εργάτης ακρωτηριάστηκε στο δάχτυλο...
12 Ιούλη 2019: Στις 11 Ιούλη σημειώνεται ένα ακόμα θανατηφόρο εργατικό «ατύχημα». 36χρονος μόνιμος εργαζόμενος στη ΛΑΡΚΟ χτυπήθηκε θανάσιμα στο κεφάλι την ώρα που εκτελούσε εργασίες σε γερανογέφυρα. Οι εργαζόμενοι τις επόμενες δύο μέρες πραγματοποίησαν 48ωρη απεργία. Στις 20/8 σε νέο ρεπορτάζ ο «Ριζοσπάστης» τονίζει ότι «παραμένουν τα ερωτήματα για το θάνατο του 36χρονου εργάτη».
Ριζοσπάστης Πέμπτη 7 Νοέμβρη 2019
Μόνο στο διάστημα των τελευταίων 15 μηνών είναι αλλεπάλληλες οι καταγγελίες του Συνδικάτου Μετάλλου Φθιώτιδας για τα απανωτά εργατικά «ατυχήματα» και τις τεράστιες ελλείψεις μέτρων για την Υγεία και την Ασφάλεια στο εργοστάσιο της ΛΑΡΚΟ στη Λάρυμνα, καταγγελίες που καταγράφονται συστηματικά στα σχετικά δημοσιεύματα του «Ριζοσπάστη», ενώ το σοβαρό αυτό θέμα έφερε και με Επίκαιρη Ερώτηση το ΚΚΕ στη Βουλή.
***
6 Ιούλη 2018: Σε σχετικό ρεπορτάζ, με υπότιτλο «Καθημερινό φαινόμενο η καταπάτηση δικαιωμάτων στη ΛΑΡΚΟ», δημοσιεύεται επιστολή του Συνδικάτου Μετάλλου Φθιώτιδας προς το υπουργείο Εργασίας. Μεταξύ άλλων αναφέρεται στο χειρισμό μηχανών «από εργαζόμενους που, με ευθύνη της ΛΑΡΚΟ, δεν είναι κάτοχοι των απαραίτητων αδειών», όπως και στον «κανόνα» να υπάρχουν «εγκαταστάσεις και μηχανήματα χωρίς πιστοποίηση και εργαζόμενοι χωρίς τον απαραίτητο εξοπλισμό».
7 Αυγούστου 2018: Ο «Ριζοσπάστης» δημοσιεύει νέα επιστολή του Συνδικάτου προς τα αρμόδια υπουργεία. Καταγγέλλει την έλλειψη προσωπικού και την εντατικοποίηση. Οπως αναφέρει, «τα συσσωρευμένα ρεπό στους εργαζόμενους δεκάδες, οι ώρες υπερωρίας εκατοντάδες και η ΛΑΡΚΟ, επειδή δεν έχει προσωπικό, αδιαφορώντας για την ασφάλεια των εργαζομένων, τους βγάζει από τις προγραμματισμένες βάρδιες, τους αναγκάζει να αλλάζουν τμήμα για να καλύψει τα κενά στα τμήματα που έχει ζημιές. Η δε συμπεριφορά της απέναντι στον Μεταλλευτικό κανονισμό και τους κανόνες ασφαλείας και υγιεινής έχει ξεπεράσει κάθε όριο παραβατικότητας. (...), εργαζόμενοι κουβαλάνε στην πλάτη φορτία, για χιλιόμετρα, καθημερινά, γιατί δεν τους παρέχει αυτοκίνητα και εξοπλισμό κ.ά. Δεν υπάρχει, ή αν υπάρχει είναι κρυμμένο στα συρτάρια της ΛΑΡΚΟ, οργανόγραμμα προσωπικού που να περιέχει ανά τμήμα τον αριθμό εργαζομένων, τις ειδικότητες και την εργασία αυτών».
4 Οκτώβρη 2018: Δημοσιεύεται ανακοίνωση του Συνδικάτου για τον σοβαρό κίνδυνο που διέτρεξαν οι εργαζόμενοι εξαιτίας νεροποντής. «Λόγω των βροχών έγινε βραχυκύκλωμα τινάζοντας θωρακισμένες πόρτες ασφαλείας και θέτοντας σε κίνδυνο τη ζωή εργαζομένων. Σταμάτησαν να λειτουργούν μηχανήματα, μπήκαν νερά σε αίθουσες και κτίρια μουσκεύοντας εξοπλισμούς και προσωπικά αντικείμενα των εργαζομένων». Στο χώρο του παλιού Μηχανουργείου «μια μεγάλη λίμνη λασπόνερα έβαλε σε κίνδυνο εργαζόμενους, σταμάτησε εγκαταστάσεις, έστειλε τόνους λάσπης στη θάλασσα». Το λιμάνι γέμισε λασπόνερα με τους «γερανιστές και συνεργεία να κάνουν "μπάνιο" για να ανέβουν στους γερανούς». Μέσα σε αυτήν την κατάσταση, «έβλεπες λίγους εργαζόμενους χωρίς εξοπλισμό και κατάλληλα μέσα, βουτηγμένους στη λάσπη να προσπαθούν να κρατήσουν τις εγκαταστάσεις σε λειτουργία».
11 Οκτώβρη 2018: Δημοσιεύεται ρεπορτάζ για «ατύχημα» στο εργοστάσιο με αποτέλεσμα 4 εργάτες να αντιμετωπίσουν αναπνευστικά προβλήματα. Οπως σημείωνε το Συνδικάτο, «έσκασε» το σιλό διαβροχής της σκόνης των περιστροφικών καμίνων, με αποτέλεσμα το καυτό και ψιλό σαν πούδρα υλικό να χυθεί και η μαύρη σκόνη να σκεπάσει το εργοστάσιο. Με αφορμή το «ατύχημα», το Συνδικάτο κατήγγειλε ότι «η εταιρεία, παρά το αίτημα να υπάρχουν δύο οδηγοί ασθενοφόρων σε κάθε βάρδια, χρησιμοποιεί ως οδηγούς ασθενοφόρων τους φύλακες, οι οποίοι έχουν παράλληλα μια σειρά άλλα καθήκοντα, πρακτική που είχε αποτέλεσμα οι τέσσερις εργαζόμενοι να μεταφερθούν σε δύο δόσεις στο ιατρείο. Αντίστοιχα, ενώ το αίτημα είναι να υπάρχουν τρεις νοσηλεύτριες σε κάθε βάρδια, η εταιρεία τις θεωρεί "υπεράριθμες". Ετσι, τους εργαζόμενους συνόδευσε στο νοσοκομείο προσωπικό που έσπευσε να βοηθήσει χωρίς να είναι σε υπηρεσία την ώρα που έγινε το ατύχημα». Ακόμα υπενθύμισε πως η ΛΑΡΚΟ «χρωστά 500 κουτιά γάλα σε κάθε εργαζόμενο» και όταν οι γιατροί ζήτησαν γάλα για τους τραυματίες, αυτό έπρεπε να το προμηθευτούν από το μπακάλικο.
Οσον αφορά την εγκατάσταση στην οποία παρουσιάστηκε το πρόβλημα, το Συνδικάτο υπογραμμίζει πως «αν και εφεδρική, ήταν σε λειτουργία για πολλά 24ωρα συνεχόμενα». Υπενθυμίζει ότι το προηγούμενο διάστημα είχε τονίσει την επικινδυνότητά της, με αποτέλεσμα την πρόσφατη επισκευή της. Παρ' όλα αυτά, μετά την επισκευή εμφάνισε ξανά πρόβλημα, ενώ οι εργασίες που έγιναν δεν περιλάμβαναν μια σειρά απαραίτητες βελτιώσεις, όπως η τοποθέτηση συστήματος πλήρωσης σιλό (νιβόμετρο), δικλίδας ασφαλείας ώστε να βγαίνει εκτός λειτουργίας σε περίπτωση φρακαρίσματος των φίλτρων...
Την ίδια μέρα δημοσιεύεται ρεπορτάζ για την τρίτη επιστολή του Συνδικάτου μέσα σε λίγους μήνες στο υπουργείο Εργασίας, στην Επιθεώρηση Εργασίας και την Επιθεώρηση Μεταλλείων. Προειδοποιούσε για τους κινδύνους για την ασφάλεια των εργαζομένων που δημιουργούνται από τις συγχωνεύσεις τμημάτων στις οποίες προχώρησε η διεύθυνση του εργοστασίου της ΛΑΡΚΟ στη Λάρυμνα. Οπως εξηγεί, οι εργαζόμενοι αναγκάζονται να εργαστούν σε εγκαταστάσεις που δεν γνωρίζουν, χωρίς να έχουν κληθεί να παρακολουθήσουν σεμινάρια και να εκπαιδευτούν. «Εργαζόμενοι που δεν έχουν ανεβεί ποτέ σε ύψος θα ανέβουν, μέρα ή νύχτα, χωρίς να γνωρίζουν τα υποτυπώδη, σε γερανογέφυρες και περιστρεφόμενα ανυψωτικά 25 και 30 μέτρων, δυναμικότητας έως και 100 τόνων», σημείωνε. Συνάδελφοί τους «που δεν έχουν καμιά επαφή μέχρι σήμερα με τα ηλεκτροκάμινα, θα περπατήσουν επάνω από λουτρό μετάλλου 2.000 βαθμών Κελσίου». Εργαζόμενοι που δεν έχουν καμία επαφή με την εγκατάσταση προπανίου θα κληθούν «σε περίπτωση διαρροής (συχνό φαινόμενο) να κλείσουν τις βαλβίδες ασφαλείας, που δεν γνωρίζουν όμως πού είναι», ενώ σε άλλα πόστα θα δουλεύουν χωρίς να ξέρουν «ποια είναι τα σημεία διαφυγής, οι διακόπτες ασφαλείας, οι παγίδες και η συμπεριφορά της κάθε εγκατάστασης».
18 Οκτώβρη 2018: Ρεπορτάζ για νέο «ατύχημα» μέσα στον ίδιο μήνα. Το Συνδικάτο ανέφερε ότι στις 15/10 «έσπασαν μερικώς τα φρένα ανύψωσης στη γερανογέφυρα στην αίθουσα των ηλεκτροκαμίνων. Επειδή στη γερανογέφυρα δεν υπάρχουν φρένα ασφαλείας, η εμπειρία του χειριστή και μόνο βοήθησε να αποφευχθούν τα χειρότερα (άφησε όσο μπορούσε ομαλά το 25τονο καυτό υλικό, κορνάροντας ταυτόχρονα για να απομακρυνθούν οι εργαζόμενοι που βρίσκονταν από κάτω)».
9 Νοέμβρη 2018: Συζητήθηκε στη Βουλή η Επίκαιρη Ερώτηση του ΚΚΕ, με την οποία το Κόμμα απαίτησε να ληφθούν μέτρα για την ασφάλεια των εργαζομένων στη ΛΑΡΚΟ, με αφορμή τα απανωτά εργατικά «ατυχήματα». Η απάντηση του τότε αρμόδιου υπουργού του ΣΥΡΙΖΑ, Γ. Σταθάκη, ήταν ότι... δεν υπάρχει πρόβλημα, με το επιχείρημα ότι η ΛΑΡΚΟ από το 2013 έχει όλες τις πιστοποιήσεις ώστε «οι προδιαγραφές του συστήματος διαχείρισης υγείας και ασφάλειας στην εργασία» να «είναι κατοχυρωμένες με βάση αυτήν τη διεθνή πρακτική». Ισχυρίστηκε ακόμη ότι «η ενοποίηση δύο τμημάτων που κάνουν ακριβώς την ίδια δουλειά με απόλυτη μέριμνα για τη φύση των δραστηριοτήτων δεν θέτει θέμα ασφάλειας», ενώ επικαλούμενος την αντίστοιχη αντεργατική πρακτική των... «οικονομικών εξορθολογισμών» όλων των καπιταλιστικών επιχειρηματικών ομίλων, πρόσθεσε: «Υποθέτω και τεκμαίρω ότι τέτοιου τύπου εξορθολογισμοί από οικονομική άποψη σε οποιαδήποτε εταιρεία είναι λογικό να υπάρχουν εφόσον ικανοποιούνται οι προδιαγραφές ασφάλειας».
14 Νοέμβρη 2018: Το Συνδικάτο στέλνει τέταρτη επιστολή, αυτήν τη φορά προς τη διοίκηση της ΛΑΡΚΟ. Σημειώνει «πως είναι πολλά τα κρούσματα καρκινοπαθών, εμφραγμάτων και πνευμονικών παθήσεων. Επίσης πολλά είναι τα κρούσματα ορθοπεδικών παθήσεων (...). Γνωρίζουμε επίσης πως είναι πολλά τα παραδείγματα από γνωματεύσεις ιατρών και νοσοκομείων για σοβαρές ασθένειες εργαζομένων και από την πλευρά σας δεν υπάρχει ουσιαστική μέριμνα ούτε απέναντι στους εργαζόμενους αλλά και ούτε απέναντι στις αιτίες που τις γεννούν».
20 Νοέμβρη 2018: Η πραγματικότητα διαψεύδει άμεσα τους παραπάνω ισχυρισμούς του υπουργού. Το Συνδικάτο Μετάλλου Φθιώτιδας καταγγέλλει ότι εργολαβικός εργάτης ακρωτηριάστηκε στο δάχτυλο...
12 Ιούλη 2019: Στις 11 Ιούλη σημειώνεται ένα ακόμα θανατηφόρο εργατικό «ατύχημα». 36χρονος μόνιμος εργαζόμενος στη ΛΑΡΚΟ χτυπήθηκε θανάσιμα στο κεφάλι την ώρα που εκτελούσε εργασίες σε γερανογέφυρα. Οι εργαζόμενοι τις επόμενες δύο μέρες πραγματοποίησαν 48ωρη απεργία. Στις 20/8 σε νέο ρεπορτάζ ο «Ριζοσπάστης» τονίζει ότι «παραμένουν τα ερωτήματα για το θάνατο του 36χρονου εργάτη».
Ριζοσπάστης Πέμπτη 7 Νοέμβρη 2019
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου