MotionTeam |
Οι βουλευτές του ΚΚΕ καλούν την κυβέρνηση να πάρει όλα τα αναγκαία μέτρα, ώστε να ολοκληρωθούν οι απαραίτητες δοκιμές ασφάλειας και λειτουργικότητας όλων των συστημάτων του Μετρό Θεσσαλονίκης πριν την παράδοση και την έναρξη λειτουργίας του. Επίσης, να εξασφαλιστεί η επαρκής εκπαίδευση και κατάρτιση του προσωπικού της εταιρείας λειτουργίας σε πραγματικές συνθήκες.
Αναδεικνύουν ότι η κατάσταση στις συγκοινωνίες της Θεσσαλονίκης είναι ιδιαίτερα βεβαρημένη εδώ και χρόνια, η δε κατάσταση χειροτερεύει με την έναρξη των εργασιών για την κατασκευή του Flyover. Οι πολίτες δικαίως είναι αγανακτισμένοι με την κατάσταση που επικρατεί στην πόλη και με τις διαχρονικές παλινωδίες όλων των κυβερνήσεων αναφορικά με το Μετρό Θεσσαλονίκης, με τις ημερομηνίες παράδοσης να γίνονται λάστιχο ειδικότερα τα τελευταία 6 χρόνια της κατασκευής, όπου τόσο η προηγούμενη κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ, όσο και η σημερινή της ΝΔ έχουν μεταβάλει ούτε μία ούτε δύο αλλά πέντε φορές τον ορίζοντα ολοκλήρωσης του έργου.
Και σημειώνουν: «Με την ανακοίνωση της έναρξης της λειτουργίας του Μετρό και μετά το προδιαγεγραμμένο έγκλημα στα Τέμπη εγείρονται πολλά ερωτήματα όσον αφορά την ασφαλή λειτουργία της υποδομής τόσο για το επιβατικό κοινό όσο και για τους εργαζόμενους. Δεκάδες δημοσιεύματα στον Τύπο μιλούν για παραλείψεις και καθυστερήσεις που πηγαίνουν να μπουν κάτω από το χαλί προκειμένου να υλοποιήσει τη δέσμευσή της η κυβέρνηση για παράδοση του Μετρό Θεσσαλονίκης στις 30 Νοεμβρίου διακινδυνεύοντας την ασφάλεια του επιβατικού κοινού.
Ειδικότερα:
Ο διευθύνων σύμβουλος της "Ελληνικό Μετρό ΑΕ" κ. Κουρέτας σε συνέντευξή του σε ραδιοφωνικό σταθμό αναιρεί ουσιαστικά τις δηλώσεις του πρώην προέδρου της "Ελληνικό Μετρό ΑΕ" κ. Ταχιάου που στο παρελθόν (σ.σ. τον Μάιο του 2020 στο ΑΠΕ - ΜΠΕ) μιλούσε για δοκιμαστικά δρομολόγια διάρκειας 18 μηνών.
Καθόσον είμαστε σε θέση να γνωρίζουμε ουσιαστικές δοκιμές του στόλου δεν έχουν γίνει όλα αυτά τα χρόνια παρά μόνον δοκιμές μεμονωμένων συρμών, που σε καμία των περιπτώσεων δεν συνιστούν δοκιμαστικά δρομολόγια. Με αποτέλεσμα να εγείρονται ερωτήματα, για το εάν η διαδικασία που ακολουθείται είναι εναρμονισμένη με τα διεθνή πρότυπα ασφαλείας.
Σε πρόσφατο ρεπορτάζ του τηλεοπτικού σταθμού ΣΚΑΪ στο Μετρό Θεσσαλονίκης εμφανίζονται στο κέντρο ελέγχου όλοι οι συρμοί με κόκκινη σήμανση πάνω στο αναγνωριστικό τους, γεγονός που υποδηλώνει μεγάλο σφάλμα (major fault). Και αναρωτιόμαστε πώς γίνεται τα περίφημα δοκιμαστικά δρομολόγια να γίνονται σε συρμούς με σφάλματα και όχι σε μία υγιή κατάσταση 2 μόλις μήνες πριν από την ανακοινωμένη από την κυβέρνηση λειτουργία του Μετρό Θεσσαλονίκης.
Το πολυδιαφημισμένο σύστημα αυτόματου χειρισμού των συρμών ATS, όπως επίσης και άλλα κρίσιμα συστήματα ασφαλείας και λειτουργίας όπως το CBACS, το κεντρικό σύστημα διαχείρισης του εξοπλισμού των σταθμών και το CBACS-Safe το σύστημα διαχείρισης σεναρίων πυρκαγιάς, το σύστημα ACCESS-Intrusion έχουν αυτήν τη στιγμή αρκετά προβλήματα, τα οποία είναι αδύνατον να επιλυθούν από την κοινοπραξία κατασκευής και να γίνουν επαρκείς δοκιμές μέσα στους 2 μήνες που απομένουν από την ανακοινωμένη ημερομηνία λειτουργίας. Συνεπώς, για ακόμη μία φορά ακολουθείται από την κυβέρνηση η τακτική τού "πάμε και όπου βγει".
Οσον αφορά την εταιρεία που έχει αναλάβει τη λειτουργία και συντήρηση του συστήματος, γεννιέται ένα εύλογο ερώτημα. Σε ποιες συνθήκες έχει εκπαιδευτεί το προσωπικό της εταιρείας εφόσον τρέχουν παράλληλα κατασκευή, δοκιμές και εκπαιδεύσεις προσωπικού; Πώς είναι δυνατόν να εκπαιδεύονται επαρκώς εργαζόμενοι σε ένα σύστημα που αυτή τη στιγμή δεν είναι πλήρως λειτουργικό;»
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου