Παρασκευή 21 Νοεμβρίου 2025

Μπαρουταποθήκη ανταγωνισμών όλη η χώρα - Φουντώνει η αντιπαράθεση για τα λιμάνια και τις επικίνδυνες συμφωνίες της κυβέρνησης


Πηγή: Eurokinissi

 

Στις μυλόπετρες του ιμπεριαλιστικού ανταγωνισμού, μέσα στους οποίους και η ελληνική αστική τάξη επιχειρεί να αναβαθμίσει τον ρόλο της, βρίσκονται οι λιμενικές και ναυπηγικές υποδομές στη χώρα μας, επιβεβαιώνοντας πως η εμπλοκή της Ελλάδας στους ευρωατλαντικούς σχεδιασμούς δεν προσφέρει καμία «αναβάθμιση» και «ασφάλεια» στον λαό, παρά μόνο τεράστιους κινδύνους.

Η ελληνική κυβέρνηση και οι ΗΠΑ προωθούν τη μετατροπή του λιμανιού της Ελευσίνας σε αντίβαρο για τον έλεγχο του ΟΛΠ από την κινεζική COSCO, οξύνοντας την αντιπαράθεση για τον έλεγχο κρίσιμων υποδομών που δεν συνδέονται μόνο με τους δρόμους μεταφοράς εμπορευμάτων, αλλά και με την πολεμική προετοιμασία ανάμεσα στα αντίπαλα ιμπεριαλιστικά στρατόπεδα.

Υλοποιώντας άμεσα αυτούς τους επικίνδυνους σχεδιασμούς, η κυβέρνηση κατέθεσε διάταξη, που συζητείται στην αρμόδια Επιτροπή της Βουλής, που δίνει τη δυνατότητα στην αμερικανική ONEX, η οποία ελέγχει τα Ναυπηγεία Ελευσίνας, να αναπτύξει λιμενικές, διαμετακομιστικές, ακόμη και ενεργειακές δραστηριότητες.

Τροποποιώντας τον νόμο για την «εξυγίανση των Ναυπηγείων Ελευσίνας» που παραδόθηκαν στην ONEX προβλέπεται ότι οι δραστηριότητες στα ναυπηγεία «δύνανται να ασκούνται και προς τον σκοπό παροχής εφοδιαστικών, λιμενικών και πάσης φύσεως συναφών υποστηρικτικών υπηρεσιών (...) καθώς και υπηρεσιών εμπορικής, αμυντικής, εφοδιαστικής ή ενεργειακής φύσεως προς τον σκοπό επωφελέστερης αξιοποίησης των εγκαταστάσεων των ναυπηγείων, των υφιστάμενων και μελλοντικών υποδομών τους, εξυπηρέτησης της λειτουργίας τους και των πάσης φύσεως δραστηριοτήτων του».

Οι δηλώσεις της πρέσβειρας των ΗΠΑ, Κ. Γκίλφοϊλ, που «παρότρυνε» την Ελλάδα να «πουλήσει το λιμάνι του Πειραιά για να αντισταθμίσει την κινεζική επιρροή», προκάλεσαν την αντίδραση της κινεζικής πρεσβείας στην Αθήνα, η οποία ανέφερε πως δεν πρέπει το λιμάνι του Πειραιά «να πέσει θύμα της γεωπολιτικής αντιπαράθεσης».

Σε αυτό το κλίμα, ο πρώην πρωθυπουργός, Κ. Καραμανλής, μιλώντας χθες στην εκδήλωση για την επέτειο των 30 χρόνων από την ίδρυση του Ελληνοκινεζικού Εμπορικού, Βιομηχανικού, Τουριστικού και Ναυτιλιακού Επιμελητηρίου, υπερασπίστηκε την παράδοση του ΟΛΠ στην COSCO, καθώς τότε «κανείς άλλος σοβαρός διεθνής παράγοντας δεν είχε εκδηλώσει ενδιαφέρον για το λιμάνι του Πειραιά». Συμπλήρωσε, πάντως, πως το γεγονός πως «σήμερα εκδηλώνεται έντονη κινητικότητα στην κατεύθυνση της δημιουργίας ανταγωνιστικών λιμενικών υποδομών είναι η καλύτερη απόδειξη της επιτυχίας εκείνης της πολιτικής επιλογής».

Ο πρωθυπουργός, Κυρ. Μητσοτάκης, δήλωσε σε συνέντευξή του στο «Bloomberg» πως «για εμάς, οι συμφωνίες που συνήφθησαν από προηγούμενες κυβερνήσεις πρέπει να τηρούνται. Το κάναμε απολύτως σαφές». Φυσικά, υπεραμύνθηκε μέχρι τα μπούνια την πολιτική μετατροπής της Ελλάδας σε μπαρουταποθήκη ανταγωνισμών, κομπάζοντας πως «η Ελλάδα γίνεται ενεργειακός κόμβος για τα Βαλκάνια, την Κεντρική Ευρώπη και την Ουκρανία», μετατρεπόμενη σε «πύλη εισόδου» για το αμερικανικό LNG στην ευρωπαϊκή αγορά. «Αξιοποιούμε τη γεωγραφική μας θέση για να ενισχύσουμε τη γεωπολιτική μας θέση. Πιστεύω, λοιπόν, ότι μπορούμε οπωσδήποτε να βρούμε τρόπο να συνεργαζόμαστε με τους Αμερικανούς. Και θέλουμε να το κάνουμε. Έχουμε ήδη υπογράψει συμφωνίες που αποδεικνύουν ότι μπορούμε να καταλήξουμε σε αμοιβαία επωφελείς ρυθμίσεις χωρίς να αμφισβητούμε τις επενδύσεις που έγιναν στο παρελθόν και των οποίων η δομή πρέπει να γίνει σεβαστή», πρόσθεσε.

Στο στόχαστρο μπαίνει και ο ΟΛΘ, λόγω των ρωσικών κεφαλαίων που συμμετέχουν στον έλεγχό του. Σε συνέντευξή του στον ρ/σ «ΣΚΑΪ» την Τετάρτη ο κυβερνητικός εκπρόσωπος Π. Μαρινάκης επιβεβαίωσε τη συνέχεια των σχεδιασμών, λέγοντας ότι «αυτά δεν γίνονται εν κενώ. Έρχονται ως συνέχεια πρωτοβουλιών, και σε ενεργειακό και σε γεωπολιτικό επίπεδο, της κυβέρνησης», παραπέμποντας και στις «προηγούμενες πρωτοβουλίες», π.χ. «όσα συνέβησαν στην Αλεξανδρούπολη».

Δεδομένου ότι και το λιμάνι της Θεσσαλονίκης παρουσιάζει αντίστοιχο «προφίλ», καθώς στο σχήμα που ελέγχει τον ΟΛΘ συμμετέχουν κατά βάση ρωσικά κεφάλαια, ο Μαρινάκης ρωτήθηκε αν θα υπάρξει αντίστοιχη (αμερικανική) πρόταση για δεύτερο λιμάνι κοντά στη Θεσσαλονίκη. Δεν το απέκλεισε, τονίζοντας σε κάθε περίπτωση ότι «οι ΗΠΑ είναι στρατηγικός μας σύμμαχος απ' τους πιο σημαντικούς, αν όχι ο πιο σημαντικός (...) και θέλουμε πάνω σε αυτήν τη στρατηγική συνεργασία να επενδύσουμε, να την αυξήσουμε, να την ισχυροποιήσουμε. Δεν κρυβόμαστε εμείς»...

Να σημειωθεί επίσης ότι την ίδια ημέρα η ΟΛΘ ΑΕ ανακοίνωσε την υπογραφή της σύμβασης με την κοινοπραξία «ΜΕΤΚΑ-ΤΕΚΑΛ» για την επέκταση λιμενικής υποδομής του 6ου Προβλήτα του Λιμένος Θεσσαλονίκης, έργο που προβλέπεται από τη σύμβαση παραχώρησης του λιμανιού μεταξύ του Ελληνικού Δημοσίου και του ΟΛΘ.

Στις πυκνές εξελίξεις των τελευταίων ημερών, καταγράφεται και η δήλωση της εκπροσώπου του ρωσικού υπουργείου Εξωτερικών, Μ. Ζαχάροβα, πως η «Ρωσία θα απαντήσει κατάλληλα» στη συμφωνία της Ελλάδας με τον Ζελένσκι. 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου