Πέμπτη 22 Φεβρουαρίου 2024

Αυλαία συγκάλυψης

 

Πηγή: Eurokinissi

 

Μόλις μια βδομάδα πριν κλείσει χρόνος από το πολύνεκρο έγκλημα στα Τέμπη, η κυβερνητική πλειοψηφία αποφάσισε άρον άρον να ρίξει αυλαία στην Εξεταστική της Βουλής, επιβεβαιώνοντας ότι η συγκάλυψη ήταν και παραμένει ο πραγματικός σκοπός της.

Το πρόωρο τέλος επιβεβαίωσε τις ευθύνες και των άλλων αστικών κομμάτων στη συγκάλυψη, αφού από την αρχή δεν ήθελαν την Εξεταστική με το αντικείμενο που καθόριζε η πρόταση του ΚΚΕ, βάζοντας στο επίκεντρο της διερεύνησης και τις δικές τους πολιτικές ευθύνες στην υλοποίηση της πολιτικής εμπορευματοποίησης και ιδιωτικοποίησης του σιδηρόδρομου.

Η Εξεταστική Επιτροπή, που συγκροτήθηκε με πρόταση του ΚΚΕ ως η μόνη που δεν μπορούσε να μπλοκάρει η κυβέρνηση (η Προανακριτική που ζητούσαν τα άλλα κόμματα και με άλλο αντικείμενο διερεύνησης απαιτούσε τις ψήφους κυβερνητικών βουλευτών και δεν θα συγκροτούνταν ποτέ), αξιοποιήθηκε έτσι κι αλλιώς απ' όλα τα άλλα κόμματα για να ρίξει περισσότερη στάχτη, παρά φως στην τραγωδία.

Δεν είναι μόνο ότι αποκλείστηκαν από αυτή ουσιώδεις μάρτυρες, που θα μπορούσαν να φωτίσουν σοβαρές πτυχές της υπόθεσης και τις μεγάλες πολιτικές ευθύνες της ΕΕ, της σημερινής και των προηγούμενων κυβερνήσεων, αλλά και τις συγκεκριμένες ευθύνες κρίκων του κρατικού μηχανισμού και του ΟΣΕ που εμπλέκονται πιο άμεσα στο δυστύχημα.

Είναι και η προσπάθεια που έγινε όλες τις προηγούμενες μέρες από τους εκπροσώπους της κυβερνητικής πλειοψηφίας στην Επιτροπή, με συνέργεια των βουλευτών των άλλων κομμάτων, να περιοριστεί η διερεύνηση στα όρια της ατομικής ευθύνης ορισμένων εργαζομένων και στελεχών του ΟΣΕ.

Παράλληλα, βέβαια, με την ανταλλαγή κατηγοριών για το ποια κυβέρνηση ευθύνεται περισσότερο που ο σιδηρόδρομος δεν διαθέτει ακόμα και σήμερα ένα ασφαλές σύστημα τηλεδιοίκησης, ώστε να περιορίζεται δραστικά ο ανθρώπινος παράγοντας στη λειτουργία του, άρα και σε ενδεχόμενο δυστύχημα.

Ολοι κι όλοι εξετάστηκαν 37 μάρτυρες, πολλοί από τους οποίους αρνήθηκαν να δώσουν ολοκληρωμένες απαντήσεις στις ερωτήσεις των μελών της Επιτροπής. Πρώην υπουργοί παραδέχτηκαν την άθλια κατάσταση στον σιδηρόδρομο επί των ημερών τους, προσπάθησαν όμως όλοι και με κάθε τίμημα να υπερασπιστούν και να προστατέψουν την πολιτική της «απελευθέρωσης» και της ιδιωτικοποίησης, που οδήγησε σωρευτικά στο έγκλημα στα Τέμπη.

Αλλοι μάρτυρες, πολιτικά στελέχη, στελέχη του ΟΣΕ και συνδικαλιστές των σιδηροδρομικών δεν κλήθηκαν καθόλου και έτσι δεν θα ακουστούν ποτέ στην Επιτροπή τα όσα αποκαλυπτικά είχαν να καταθέσουν.

Οπως, για παράδειγμα, ο επικεφαλής της ΔΕΣΚ και συνδικαλιστής του ΠΑΜΕ στην Ομοσπονδία των σιδηροδρομικών, που με ανακοινώσεις του συνδυασμού είχε προειδοποιήσει πολλές φορές στο παρελθόν για τις επικίνδυνες συνέπειες της πολιτικής ΕΕ - κυβερνήσεων, χτυπώντας το καμπανάκι για όσα τραγικά ακολούθησαν.

Η κυβέρνηση είναι γελασμένη αν νομίζει ότι θα ξεμπερδέψει έτσι εύκολα. Ανεξάρτητα από το σιωπητήριο στην Εξεταστική, το ΚΚΕ θα συνεχίσει να αποκαλύπτει τα τέρατα που γεννάει η εγκληματική πολιτική τους, όπως έκανε άλλωστε μέχρι τώρα μέσα κι έξω από τη Βουλή.

Η υποστελέχωση του ΟΣΕ και οι ελλείψεις σε κρίσιμες υποδομές και τροχαίο υλικό, που όλοι ομολογούν, έχουν κοινό παρονομαστή την πολιτική του κόστους - οφέλους, που όλες οι κυβερνήσεις υπηρετούν, υλοποιώντας τη στρατηγική της ΕΕ για την «απελευθέρωση» των Μεταφορών και του σιδηρόδρομου. Αυτή ευθύνεται για θανατηφόρα και μη ατυχήματα και σε άλλες χώρες της Ευρώπης.

«Τα κέρδη τους ή οι ζωές μας» ήταν το σύνθημα που συντάραξε μικρές και μεγάλες πόλεις έναν χρόνο πριν, με τη νεολαία να δίνει μαζικά τον τόνο. Η πολιτική του κέρδους είναι λοιπόν ο ελέφαντας στο δωμάτιο, που μάταια προσπαθούν να κρύψουν η κυβέρνηση και τα άλλα κόμματα, ανεξάρτητα από τις μάχες εντυπώσεων μέσα κι έξω από την Εξεταστική, που ολοκλήρωσε πρόωρα τη λειτουργία της.

Με αυτό το σύνθημα θα διαδηλώσουν ξανά στις 28 Φλεβάρη χιλιάδες εργαζόμενοι, βιοπαλαιστές και νεολαίοι, αποτίοντας αγωνιστικά φόρο τιμής στα 57 θύματα της τραγωδίας και στους συγγενείς τους που ζητούν δικαιοσύνη.

Διεκδικώντας σύγχρονες, ασφαλείς και φτηνές συγκοινωνίες για όλο τον λαό, σε σύγκρουση με την πολιτική που τσακίζει το μεροκάματο, την Υγεία, τα εργατικά - λαϊκά δικαιώματα και για το κέρδος δεν διστάζει να θυσιάσει ακόμα και ζωές...

Αναδημοσιεύεται από την στήλη «Η Άποψή μας», τoυ «Ριζοσπάστη», Πέμπτη 22 Φλεβάρη 2024

 

902gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου