Όπως είναι
γνωστό βρίσκεται ήδη σε εξέλιξη η
διαδικασία υποβολής αιτήσεων
για την ένταξη παιδιών σε βρεφονηπιακούς και παιδικούς σταθμούς στο πλαίσιο του προγράμματος
«Εναρμόνιση Οικογενειακής και Επαγγελματικής Ζωής» του ΕΣΠΑ. Χιλιάδες παιδιά σε όλη των χώρα,
αναμένεται και φέτος να στερηθούν το δικαίωμά τους στην Προσχολική Αγωγή.
για την ένταξη παιδιών σε βρεφονηπιακούς και παιδικούς σταθμούς στο πλαίσιο του προγράμματος
«Εναρμόνιση Οικογενειακής και Επαγγελματικής Ζωής» του ΕΣΠΑ. Χιλιάδες παιδιά σε όλη των χώρα,
αναμένεται και φέτος να στερηθούν το δικαίωμά τους στην Προσχολική Αγωγή.
Χιλιάδες νέα ζευγάρια θα βρεθούν σε αδιέξοδο, μην έχοντας πού να αφήσουν τα παιδιά τους.
Και τη νέα
σχολική χρονιά 2017 - 2018, θα επαναληφθεί
το σκηνικό των τελευταίων χρόνων,
δηλαδή: Κάποια παιδιά θα φιλοξενηθούν δωρεάν στους παιδικούς σταθμούς,
στο πλαίσιο του παραπάνω προγράμματος.
δηλαδή: Κάποια παιδιά θα φιλοξενηθούν δωρεάν στους παιδικούς σταθμούς,
στο πλαίσιο του παραπάνω προγράμματος.
Πολλά άλλα
θα φιλοξενηθούν σε δημοτικούς παιδικούς
σταθμούς, με τα ανάλογα τροφεία
ή σε
ιδιωτικούς παιδικούς σταθμούς, με
υψηλότερο αντίτιμο. Ένας μεγάλος αριθμός
παιδιών
δεν θα φιλοξενηθούν σε κάποιο
σταθμό, είτε γιατί οι γονείς τους δεν
έχουν να διαθέσουν
τα απαραίτητα χρήματα,
είτε γιατί οι υποδομές στους δημοτικούς
παιδικούς σταθμούς
δεν επαρκούν και θα
μείνουν εκτός, είτε γιατί δεν πληρούν
τα κριτήρια που τίθενται
και από το
πρόγραμμα ΕΣΠΑ και από τους δήμους.
Η δε φοίτηση
σε κάποιο σταθμό δεν σημαίνει σε καμία
περίπτωση
και ουσιαστική Προσχολική
Αγωγή, καθώς το προσωπικό δεν επαρκεί,
ενώ σε πολλές περιπτώσεις απουσιάζει
παντελώς το βοηθητικό προσωπικό,
τα
τμήματα είναι πολυάριθμα, λείπουν οι
δομές πρόληψης, διάγνωσης
και παρέμβασης
για παιδιά με ειδικές μαθησιακές
δυσκολίες.
Οι γονείς καλούμαστε να
πληρώσουμε για σειρά δραστηριοτήτων
πολιτιστικού
ή ψυχαγωγικού περιεχομένου.
Περιεχόμενο εκπαίδευσης ενιαίο δεν υπάρχει, με αποτέλεσμα ανάλογα με τον παιδικό σταθμό τα παιδιά να μαθαίνουν ή να κάνουν διαφορετικά πράγματα.
Μια τέτοια
κατάσταση στο χώρο της Προσχολικής
Αγωγής ουσιαστικά πριμοδοτεί τον
ιδιωτικό τομέα,
με το ίδιο το κράτος μάλιστα να χρηματοδοτεί τη λειτουργία του. Είναι χαρακτηριστικό ότι τα χρήματα που διατίθενται για την υλοποίηση του προγράμματος
προέρχονται κατά το μεγαλύτερο μέρος τους από εθνικούς πόρους και τα υπόλοιπα από το ΕΣΠΑ.
με το ίδιο το κράτος μάλιστα να χρηματοδοτεί τη λειτουργία του. Είναι χαρακτηριστικό ότι τα χρήματα που διατίθενται για την υλοποίηση του προγράμματος
προέρχονται κατά το μεγαλύτερο μέρος τους από εθνικούς πόρους και τα υπόλοιπα από το ΕΣΠΑ.
Οι δε πρόσφατες
εξαγγελίες για θεσμοθέτηση δίχρονης
υποχρεωτικής Προσχολικής Εκπαίδευσης,
η έναρξη της οποίας τοποθετήθηκε στη
συνέχεια σε τρία χρόνια, ουσιαστικά
έρχονται να θολώσουν τα νερά,
αφού δεν
συνοδεύονται από κανένα μέτρο για την
υλοποίηση μιας τέτοιας προοπτικής.
Εκτός δομών
χιλιάδες παιδιά
Σύμφωνα με
εκτιμήσεις, τη νέα χρονιά θα φιλοξενηθούν,
μέσω του προγράμματος,
περίπου 100.000
παιδιά σε σχέση με τα 92.000 πέρσι.
Οι δομές που δέχτηκαν αυτά τα παιδιά ανέρχονται σε 2.500.
Εκτιμάται ότι οι αιτήσεις φέτος
θα ξεπεράσουν τις 140.000, πράγμα που
σημαίνει
ότι έχουμε ήδη 40.000 παιδιά εκτός
δομών.
Αν στον αριθμό αυτό υπολογίσουμε
και τις θέσεις που αναλογούν σε ΚΔΑΠ
και ΚΔΑΠ ΜΕΑ,
αντιλαμβάνεται κανείς ότι τα παιδιά που θα μείνουν εκτός παιδικών σταθμών είναι πολύ περισσότερα.
αντιλαμβάνεται κανείς ότι τα παιδιά που θα μείνουν εκτός παιδικών σταθμών είναι πολύ περισσότερα.
Ενδεικτικά
είναι τα στοιχεία της Ελληνικής Εταιρείας
Τοπικής Ανάπτυξης και Αυτοδιοίκησης
(ΕΕΤΑΑ)
που διαχειρίζεται το πρόγραμμα,
του Αυγούστου του 2016, σύμφωνα με τα οποία
το 31,8% των θέσεων
ήταν σε δομές ΚΔΑΠ και ΚΔΑΠ ΜΕΑ. Συγκεκριμένα, σε σύνολο 84.800 παιδιών, τα 26.909 ήταν για θέσεις σε ΚΔΑΠ και ΚΔΑΠ ΜΕΑ.
Στα περίπου
40.000 παιδιά που εκτιμάται ότι δεν θα
γίνουν δεκτά σε κάποια δομή,
πρέπει να
προσθέσουμε αρκετά των οποίων οι γονείς
δεν έκαναν ή δεν θα κάνουν αίτηση
(η σχετική προθεσμία λήγει στις 9 Ιούνη), καθώς δεν πληρούν τις προϋποθέσεις συμμετοχής. Οι οικογένειες αυτές θα πρέπει να βρουν θέση σε κάποιο δημοτικό παιδικό σταθμό, πράγμα όχι εύκολο, και να πληρώνουν και τροφεία, ή σε κάποιο ιδιωτικό.
(η σχετική προθεσμία λήγει στις 9 Ιούνη), καθώς δεν πληρούν τις προϋποθέσεις συμμετοχής. Οι οικογένειες αυτές θα πρέπει να βρουν θέση σε κάποιο δημοτικό παιδικό σταθμό, πράγμα όχι εύκολο, και να πληρώνουν και τροφεία, ή σε κάποιο ιδιωτικό.
Στο μεταξύ,
και τη νέα σχολική χρονιά ισχύει η
επιβάρυνση των ωφελούμενων
για σειρά δραστηριοτήτων των σταθμών.
για σειρά δραστηριοτήτων των σταθμών.
Συγκεκριμένα,
όπως σημειώνεται στην πρόσκληση, τυχόν
άλλες ειδικές υπηρεσίες,
για παράδειγμα
μουσικοκινητική αγωγή, μουσική, χορός,
κολύμβηση, μπαλέτο, αθλητικές
δραστηριότητες,
εικαστικά, θεατρικό
παιχνίδι, παρακολούθηση ξενόγλωσσων
μαθημάτων,
επισκέψεις σε μουσεία,
παρακολούθηση θεατρικών ή άλλων
παραστάσεων, εκδηλώσεων,
εκπαιδευτικές εκδρομές που προέρχονται από τις δομές, είναι προαιρετικές
και εφόσον τις επιλέξουν οι ωφελούμενοι, θα επιβαρύνουν οικονομικά τους ίδιους.
εκπαιδευτικές εκδρομές που προέρχονται από τις δομές, είναι προαιρετικές
και εφόσον τις επιλέξουν οι ωφελούμενοι, θα επιβαρύνουν οικονομικά τους ίδιους.
Είναι προφανές πως πολλοί γονείς δεν θα μπορέσουμε να ανταπεξέλθουμε οικονομικά, με αποτέλεσμα τα παιδιά μας να μένουν εκτός δραστηριοτήτων και να διαφοροποιούνται έναντι των υπολοίπων.
Μπροστά σε
αυτήν την κατάσταση, χρειάζεται εμείς
οι γονείς να διεκδικήσουμε:
Με
ευθύνη του κράτους να διασφαλιστεί μια
φοίτηση πραγματικά δημόσια και δωρεάν,
για όλα τα παιδιά σε αυτήν την ηλικία, από τη μικρή βρεφική έως και τη νηπιακή, με μόνιμους παιδαγωγούς, μόνιμο βοηθητικό προσωπικό, αλλά και το ειδικό εκπαιδευτικό, όπου χρειάζεται.
για όλα τα παιδιά σε αυτήν την ηλικία, από τη μικρή βρεφική έως και τη νηπιακή, με μόνιμους παιδαγωγούς, μόνιμο βοηθητικό προσωπικό, αλλά και το ειδικό εκπαιδευτικό, όπου χρειάζεται.
Σήμερα είναι αναγκαίο να διασφαλιστεί και να επεκταθεί η υποχρεωτικότητα της Προσχολικής Αγωγής
και Εκπαίδευσης. Να εξασφαλιστεί η σίτιση όλων των παιδιών.
Να δημιουργηθούν κατάλληλες υποδομές, χώροι και μέσα για τις ανάγκες αυτής της ηλικίας.
Υψηλού επιπέδου μόρφωση
όλων των παιδαγωγών και με ευθύνη του
κράτους
να γίνεται περιοδική επιμόρφωσή
τους, ώστε να παρακολουθούν
τα νέα
επιστημονικά δεδομένα του αντικειμένου.
Σημαντικό
είναι να υπάρχει ένα σύστημα που να
παίζει ρόλο στην κοινωνική ένταξη των
παιδιών.
Το σύστημα της Προσχολικής
Αγωγής και Διαπαιδαγώγησης, αν και
συνδέεται
και προετοιμάζει το αμέσως
επόμενο εκπαιδευτικό επίπεδο, έχει
διακριτή - αυτοτελή λειτουργία,
κυρίως
γιατί θέτει στο επίκεντρό του το παιχνίδι
ως βασική προάγουσα δραστηριότητα
γι' αυτές τις ηλικίες και μέσω αυτού υπηρετεί το σκοπό της αγωγής (γνώση, συναίσθημα, φυσική αγωγή κ.ά.).
γι' αυτές τις ηλικίες και μέσω αυτού υπηρετεί το σκοπό της αγωγής (γνώση, συναίσθημα, φυσική αγωγή κ.ά.).
Η διευρυμένη - ημερήσια
λειτουργία τους, με τις κατάλληλες
υποδομές και χώρους,
εξασφαλίζει την
όσο το δυνατόν αποτελεσματική διαμόρφωση
κανόνων και στάσεων ζωής,
όσο και τη
διασφάλιση, απελευθέρωση ελεύθερου
χρόνου για την οικογένεια.
Τηλέφωνα
επικοινωνίας: Ιωάννης Θεοδωρίδης,
6974054619 Πρόεδρος,
Βαρβάρα Καρπάτση 6976115465 Ταμίας
Βαρβάρα Καρπάτση 6976115465 Ταμίας
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου