Andrea Bonetti
|
Ο Αλ. Τσίπρας ισχυρίστηκε ότι
το έργο είναι έτοιμο κατά 95% και ότι «μπορεί ακόμα οι πολίτες της
Θεσσαλονίκης να μην έχουν την ευκαιρία να το δουν, αλλά είναι υπαρκτό»,
κάτι που βέβαια έχουν ακούσει κι άλλες φορές στο παρελθόν οι
Θεσσαλονικείς οι οποίοι ακόμα περιμένουν να λειτουργήσει το μετρό, ένα
έργο που έχει χρυσοπληρώσει ο λαός και θα συνεχίσει να πληρώνει για τη
χρήση του όταν τελικά ολοκληρωθεί.
Οπως υποστήριξε, το 2019 θα ξεκινήσει η δοκιμαστική λειτουργία του μετρό, ενώ εμφανίστηκε βέβαιος ότι «όχι στο τέλος του 2020, αλλά τον Φλεβάρη του 2020 οι πολίτες της Θεσσαλονίκης θα είναι σε θέση να κάνουν χρήση ενός εργαλείου που το έχουν ανάγκη».
Υιοθετώντας το αφήγημα της «καμένης γης» μίλησε για «απίστευτη χρονοτριβή και κωλυσιεργία όλα τα προηγούμενα χρόνια μέχρι να αναλάβουμε», λες και δεν είναι ο ΣΥΡΙΖΑ που κυβερνά εδώ και τέσσερα χρόνια. Είχε δε το θράσος να πανηγυρίσει κιόλας λέγοντας ότι «εδώ συντελείται ένα διπλό κατόρθωμα. Το πρώτο είναι ότι ολοκληρώνεται το έργο μετά από τόσα χρόνια και το δεύτερο κατόρθωμα ότι ολοκληρώνεται με το μικρότερο δυνατό κόστος για τον Ελληνα φορολογούμενο», επειδή η κυβέρνηση έδωσε «μόνο» 188 εκατομμύρια ευρώ επιπλέον στους κατασκευαστικούς ομίλους από 1 δισ. που ζητούσαν!
Παράλληλα, ο πρωθυπουργός επιχείρησε να παρουσιάσει το έργο, όσο και τα υπόλοιπα πεπραγμένα της κυβέρνησης στις μεταφορές, όπως π.χ. τη βήμα βήμα ιδιωτικοποίηση του ΟΑΣΘ, ως «ολοκληρωμένο σχεδιασμό» προς όφελος του λαού, ενώ απαρίθμησε μία σειρά υποδομών, όπως η ηλεκτροδοτούμενη σιδηροδρομική σύνδεση με την Αθήνα και η συμφωνία για τη διασύνδεση των λιμανιών της Β. Ελλάδας με τα λιμάνια του Εύξεινου Πόντου, που υπηρετούν το στόχο της αστικής τάξης για τη μετατροπή της χώρας σε διαμετακομιστικό κέντρο, και οι οποίες «δίνουν τα όπλα», όπως είπε, στη Θεσσαλονίκη και τη Βόρεια Ελλάδα «να γίνει το οικονομικό, παραγωγικό, εμπορικό και πολιτιστικό κέντρο των Βαλκανίων».
«Με δύο λόγια, η Θεσσαλονίκη μετεξελίσσεται από συμπρωτεύουσα (...) σε μια σύγχρονη ευρωπαϊκή πόλη (...) πρωτεύουσα των Βαλκανίων. Γιατί πια δεν θα είναι μια πόλη με γυρισμένη την πλάτη της στις υπόλοιπες χώρες της περιοχής. Και θα μπορεί να παίξει έναν ουσιαστικό ρόλο στην οικονομία, στο εμπόριο, στον πολιτισμό, στον τουρισμό, όντας πράγματι το μεγάλο λιμάνι και η πρωτεύουσα της Βαλκανικής Χερσονήσου», σημείωσε.
Δεν βρήκε βέβαια ούτε λέξη να πει για το γεγονός ότι τα σχέδια αυτά γίνονται με γνώμονα τα κέρδη των επιχειρηματικών ομίλων, ενώ κρίσιμες για τη ζωή του λαού υποδομές λείπουν παντελώς και παράλληλα βάζουν το λαό σε μεγάλους κινδύνους. Οπως τίποτα άλλωστε δεν είπε για τα μεγάλα προβλήματα που αντιμετωπίζουν και έχουν να κάνουν με τη φτώχεια, την ανεργία κ.λπ., τα οποία οξύνονται όσο συνεχίζεται η πολιτική και της σημερινής κυβέρνησης που θυσιάζει τις ανάγκες των πολλών για τα συμφέροντα του εγχώριου κεφαλαίου.
Ο πρωθυπουργός έκανε μια έμμεση αναφορά και στη συμφωνία των Πρεσπών, υποσχόμενος γενικά και αόριστα κέρδη απ' την υλοποίηση του ευρωατλαντικού σχεδιασμού που βρίσκεται στον πυρήνα της. «Μας αφορά αυτή η πόλη, μας αφορά το μέλλον της Μακεδονίας μας, μας αφορά το μέλλον της Βόρειας Ελλάδας και έχουμε σχέδιο συγκεκριμένο και εφαρμόσιμο, γι' αυτό και μια σειρά από προγραμματισμένες ενέργειες είναι ήδη σε εξέλιξη (...) Η Θεσσαλονίκη πράγματι θα γίνει η πρωτεύουσα των Βαλκανίων, σε πείσμα πολλών που θέλουν αυτήν την πόλη να έχει στραμμένη την πλάτη της προς τα Βαλκάνια και τους γειτονικούς λαούς», ισχυρίστηκε, την ώρα που τα ευρωατλαντικά σχέδια, στα οποία εντάσσεται και η συμφωνία, δρομολογούν επικίνδυνες εξελίξεις συνολικά για τους λαούς της περιοχής και αλληλοτροφοδοτούν τους εθνικισμούς και αλυτρωτισμούς σε Ελλάδα και ΠΓΔΜ.
Ριζοσπάστης Τρίτη 1 Γενάρη 2019
Οπως υποστήριξε, το 2019 θα ξεκινήσει η δοκιμαστική λειτουργία του μετρό, ενώ εμφανίστηκε βέβαιος ότι «όχι στο τέλος του 2020, αλλά τον Φλεβάρη του 2020 οι πολίτες της Θεσσαλονίκης θα είναι σε θέση να κάνουν χρήση ενός εργαλείου που το έχουν ανάγκη».
Υιοθετώντας το αφήγημα της «καμένης γης» μίλησε για «απίστευτη χρονοτριβή και κωλυσιεργία όλα τα προηγούμενα χρόνια μέχρι να αναλάβουμε», λες και δεν είναι ο ΣΥΡΙΖΑ που κυβερνά εδώ και τέσσερα χρόνια. Είχε δε το θράσος να πανηγυρίσει κιόλας λέγοντας ότι «εδώ συντελείται ένα διπλό κατόρθωμα. Το πρώτο είναι ότι ολοκληρώνεται το έργο μετά από τόσα χρόνια και το δεύτερο κατόρθωμα ότι ολοκληρώνεται με το μικρότερο δυνατό κόστος για τον Ελληνα φορολογούμενο», επειδή η κυβέρνηση έδωσε «μόνο» 188 εκατομμύρια ευρώ επιπλέον στους κατασκευαστικούς ομίλους από 1 δισ. που ζητούσαν!
Παράλληλα, ο πρωθυπουργός επιχείρησε να παρουσιάσει το έργο, όσο και τα υπόλοιπα πεπραγμένα της κυβέρνησης στις μεταφορές, όπως π.χ. τη βήμα βήμα ιδιωτικοποίηση του ΟΑΣΘ, ως «ολοκληρωμένο σχεδιασμό» προς όφελος του λαού, ενώ απαρίθμησε μία σειρά υποδομών, όπως η ηλεκτροδοτούμενη σιδηροδρομική σύνδεση με την Αθήνα και η συμφωνία για τη διασύνδεση των λιμανιών της Β. Ελλάδας με τα λιμάνια του Εύξεινου Πόντου, που υπηρετούν το στόχο της αστικής τάξης για τη μετατροπή της χώρας σε διαμετακομιστικό κέντρο, και οι οποίες «δίνουν τα όπλα», όπως είπε, στη Θεσσαλονίκη και τη Βόρεια Ελλάδα «να γίνει το οικονομικό, παραγωγικό, εμπορικό και πολιτιστικό κέντρο των Βαλκανίων».
«Με δύο λόγια, η Θεσσαλονίκη μετεξελίσσεται από συμπρωτεύουσα (...) σε μια σύγχρονη ευρωπαϊκή πόλη (...) πρωτεύουσα των Βαλκανίων. Γιατί πια δεν θα είναι μια πόλη με γυρισμένη την πλάτη της στις υπόλοιπες χώρες της περιοχής. Και θα μπορεί να παίξει έναν ουσιαστικό ρόλο στην οικονομία, στο εμπόριο, στον πολιτισμό, στον τουρισμό, όντας πράγματι το μεγάλο λιμάνι και η πρωτεύουσα της Βαλκανικής Χερσονήσου», σημείωσε.
Δεν βρήκε βέβαια ούτε λέξη να πει για το γεγονός ότι τα σχέδια αυτά γίνονται με γνώμονα τα κέρδη των επιχειρηματικών ομίλων, ενώ κρίσιμες για τη ζωή του λαού υποδομές λείπουν παντελώς και παράλληλα βάζουν το λαό σε μεγάλους κινδύνους. Οπως τίποτα άλλωστε δεν είπε για τα μεγάλα προβλήματα που αντιμετωπίζουν και έχουν να κάνουν με τη φτώχεια, την ανεργία κ.λπ., τα οποία οξύνονται όσο συνεχίζεται η πολιτική και της σημερινής κυβέρνησης που θυσιάζει τις ανάγκες των πολλών για τα συμφέροντα του εγχώριου κεφαλαίου.
Ο πρωθυπουργός έκανε μια έμμεση αναφορά και στη συμφωνία των Πρεσπών, υποσχόμενος γενικά και αόριστα κέρδη απ' την υλοποίηση του ευρωατλαντικού σχεδιασμού που βρίσκεται στον πυρήνα της. «Μας αφορά αυτή η πόλη, μας αφορά το μέλλον της Μακεδονίας μας, μας αφορά το μέλλον της Βόρειας Ελλάδας και έχουμε σχέδιο συγκεκριμένο και εφαρμόσιμο, γι' αυτό και μια σειρά από προγραμματισμένες ενέργειες είναι ήδη σε εξέλιξη (...) Η Θεσσαλονίκη πράγματι θα γίνει η πρωτεύουσα των Βαλκανίων, σε πείσμα πολλών που θέλουν αυτήν την πόλη να έχει στραμμένη την πλάτη της προς τα Βαλκάνια και τους γειτονικούς λαούς», ισχυρίστηκε, την ώρα που τα ευρωατλαντικά σχέδια, στα οποία εντάσσεται και η συμφωνία, δρομολογούν επικίνδυνες εξελίξεις συνολικά για τους λαούς της περιοχής και αλληλοτροφοδοτούν τους εθνικισμούς και αλυτρωτισμούς σε Ελλάδα και ΠΓΔΜ.
Ριζοσπάστης Τρίτη 1 Γενάρη 2019
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου