Τετάρτη 18 Νοεμβρίου 2020

Εξορμήσεις και παρεμβάσεις αύριο για συχνά και ασφαλή δρομολόγια για τον λαό, επίταξη των ιδιωτικών λεωφορείων

 

Φωτό αρχείου

Φωτό αρχείου

Εξορμήσεις και παρεμβάσεις θα γίνουν και στη Θεσσαλονίκη την Πέμπτη 19 Νοέμβρη, στο πλαίσιο της μέρας δράσης για τις αστικές συγκοινωνίες, από εργατικά σωματεία του νομού. Ανάλογες παρεμβάσεις θα γίνουν επίσης την Πέμπτη και στην Αττική από Εργατικά Κέντρα, Συνδικάτα και φορείς.

Συγκεκριμένα, στη Θεσσαλονίκη εξορμήσεις θα γίνουν πρωί και απόγευμα στις στάσεις του Νέου Σιδηροδρομικού Σταθμού, Αριστοτέλους στο πέταλο, Μητροπόλεως στο ύψος της Αριστοτέλους και στηn Καμάρα. Επίσης το απόγευμα παρεμβάσεις θα γίνουν σε πολλές γειτονιές της πόλης.

Η ανακοίνωση των εργατικών σωματείων της Θεσσαλονίκης

«Η -έτσι κι αλλιώς- απαράδεκτη κατάσταση με τη Μαζική Μεταφορά στην πόλη μας έγινε επικίνδυνη στις συνθήκες της πανδημίας», τονίζεται στην ανακοίνωση. «Τα λεωφορεία του ΟΑΣΘ και οι στάσεις, ιδιαίτερα τις ώρες που οι εργαζόμενοι πρέπει να πάνε και να γυρίσουν από τη δουλειά τους, μαθητές και φοιτητές να πάνε στα σχολεία και τις σχολές τους, μετατρέπονται σε υγειονομικές βόμβες. Η προσωρινή αποσυμφόρηση των λεωφορείων του ΟΑΣΘ λόγω του εγκλεισμού και των συνεπακόλουθων μειωμένων μετακινήσεων δεν πρέπει να ξεγελά κανέναν. Άλλωστε πριν μια βδομάδα ανακοινώθηκαν τουλάχιστον 30 κρούσματα κορονοϊού στον ΟΑΣΘ, ενώ δεκάδες είναι οι οδηγοί που έχουν τεθεί σε καραντίνα…».

Απέναντι σ’ αυτήν την εικόνα, αναφέρουν, «χορτάσαμε "πανηγύρια" από κεντρικούς και τοπικούς "άρχοντες", τωρινούς και προηγούμενους, που -από κοινού- έχουν ακέραια ευθύνη. Δεν έλυσαν τα προβλήματα των εργαζομένων, της νεολαίας, συνολικά του λαού, οι νόμοι του ΠΑΣΟΚ, του ΣΥΡΙΖΑ και της ΝΔ, οι ευρωενωσιακές κατευθύνσεις, που καθόρισαν τη λειτουργία του ΟΑΣΘ "με βάση τους κανόνες της ιδιωτικής οικονομίας", που χάρισαν το 30-40% του συγκοινωνιακού έργου στο ιδιωτικό ΚΤΕΛ, που αφήνουν χωρίς ανταλλακτικά και συντήρηση τα λεωφορεία με τη χρόνια υποχρηματοδότηση, που μειώνουν τους μισθούς και τσακίζουν τα δικαιώματα των εργαζομένων στις συγκοινωνίες. Δεν θα λύσουν ουσιαστικά τα προβλήματα η αγορά περασμένης τεχνολογίας μεταχειρισμένων λεωφορείων από τον δήμο (που δεν διαθέτουν ούτε καν κλιματισμό), ούτε το leasing άλλων τέτοιων από ιδιώτη (που του εξασφαλίζεται εγγυημένο κέρδος)».

Οι κατευθύνσεις πλέον, υπογραμμίζουν, «είναι ολοφάνερες: Για ό,τι εξασφαλίζει κέρδος για τους μεγαλοεπιχειρηματίες, χρήμα υπάρχει και βρίσκεται. Προχωράει η "απελευθέρωση" των Μεταφορών, δηλαδή η είσοδος ιδιωτών και ξένων εταιρειών, σε όλο το πεδίο της μεταφοράς και της συγκοινωνίας. Για τον λαό και τις ανάγκες του, παρά τις τεράστιες δυνατότητες της εποχής και την ασφυκτική συγκυρία της πανδημίας, απομένουν η προχειρότητα, η απαξίωση, η "σαρδελοποίηση", η λογική του "κόστους", ενίοτε τα "φύκια για μεταξωτές κορδέλες"».

Και καταλήγουν: «Δεν θα συμβιβαστούμε με αυτή την κατάντια!

Διεκδικούμε:

  • Αύξηση των δρομολογίων, ιδίως τις ώρες αιχμής. 

  • Άμεση επισκευή όλων των οχημάτων. Σύγχρονα, καινούρια οχήματα νέας τεχνολογίας.

  • Μείωση της τιμής των εισιτηρίων. Επίταξη των ΚΤΕΛ και άλλων ιδιωτικών μέσων, για την κάλυψη έκτακτων αναγκών.

  • Δωρεάν μετακίνηση των εργαζομένων που έχουν απολυθεί, που βρίσκονται σε αναστολή ή σε εκ περιτροπής εργασία.

  • Ενισχυμένα μέτρα υγείας και ασφαλείας για τους εργαζόμενους και τους επιβάτες στις συγκοινωνίες.

  • Συντήρηση του στόλου από μόνιμο προσωπικό. Προσλήψεις εργαζομένων με πλήρη δικαιώματα.

  • Κάλυψη της χρηματοδότησης από τον κρατικό προϋπολογισμό».

     

    902.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου