Με το κλειδί στο χέρι όπως λέμε...
Ιδιωτικοποίηση εδώ και τώρα αποφάσισαν και το σχέδιο θα
τελεστεί σε τρεις φάσεις...
Το πλαίσιο για τη δρομολόγηση των κινήσεων της κυβέρνησης ανακοίνωσε ο Γ. Στουρνάρας στη Βουλή. Σε τρεις φάσεις η διαδικασία των ιδιωτικοποιήσεων με άμεσες αποφάσεις. Νομοθετικές πρωτοβουλίες και για την αξιοποίηση της ακίνητης περιουσίας του Δημοσίου
Σε επιτάχυνση και διεύρυνση του προγράμματος αποκρατικοποιήσεων προχωρεί η κυβέρνηση προκειμένου να πετύχει, κι αν είναι δυνατόν να υπερκεράσει, τον στόχο για έσοδα 15 δισ. ευρώ μέχρι το 2015.
Προς την κατεύθυνση αυτή δρομολογεί σημαντικές κινήσεις μέσα στο δεύτερο εξάμηνο του έτους. Το στίγμα των προθέσεων έδωσε μιλώντας στη Βουλή ο υπουργός Οικονομικών Γιάννης Στουρνάρας.
Σύμφωνα με το νέο κυβερνητικό πλάνο, όπως το ανέλυσε ο υπουργός, ειδικό βάρος θα δοθεί στην ολοκλήρωση των έξι αποκρατικοποιήσεων, για τις οποίες ήδη εξελίσσονται οι διαγωνιστικές διαδικασίες (Κρατικά Λαχεία, Ελληνικό, ΔΕΠΑ/ΔΕΣΦΑ, IBC, Κασσιώπη, Αφάντου) αλλά και στη δρομολόγηση της πώλησης της ΤΡΑΙΝΟΣΕ.
Σε δεύτερη φάση, σύμφωνα με τον υπουργό, θα ξεκινήσουν εννέα ακόμη αποκρατικοποιήσεις (sales leaseback 28 Ακινήτων, ΕΥΑΘ, ΕΛΠΕ, ΕΓΝΑΤΙΑ, ΕΛΤΑ, ΟΠΑΠ, ΛΑΡΚΟ, ΟΔΙΕ, ΕΥΔΑΠ), οι οποίες βρίσκονται σε προχωρημένο στάδιο προετοιμασίας.
Θα ακολουθήσουν 13 ακόμη αποκρατικοποιήσεις μεταξύ των οποίων λιμάνια, αεροδρόμια, μαρίνες, οι οποίες διαμορφώνονται τώρα.Επιπλέον η κυβέρνηση εξετάζει τον πλέον πρόσφορο, για το δημόσιο συμφέρον, τρόπο για την ιδιωτικοποίηση της ΔΕΗ σε συνάρτηση με την απελευθέρωση της αγοράς ενέργειας και τις κοινοτικές οδηγίες.
Επίσης ο κ. Στουρνάρας αναφέρθηκε και «στην αξιοποίηση της αργούσας δυναμικότητας περιφερειακών νοσοκομείων του ΕΣΥ, προσβλέποντας τόσο στην ενίσχυση των εσόδων του ΕΣΥ όσο και στην ενίσχυση της ανάπτυξης του ιατρικού τουρισμού». Επιπλέον ο υπουργός Οικονομικών αναφέρθηκε στις ακόλουθες κινήσεις:
Θα ολοκληρωθούν μέχρι τον Δεκέμβριο 2012 οι διαπραγματεύσεις για την επανεκκίνηση των έργων των αυτοκινητόδρομων, βάζοντας ξανά εμπρός επενδύσεις ύψους 4,5 δισ. ευρώ.
Αμεση προώθηση και υλοποίηση σειράς θεσμικών παρεμβάσεων σε πολλούς τομείς, όπως η σύσταση Ρυθμιστικών Αρχών Λιμένων, Αερολιμένων, Αυτοκινητοδρόμων, Διαχείρισης Υδάτων και Αποχέτευσης.
Στον τομέα της ακίνητης περιουσίας έχει ολοκληρωθεί η καταγραφή άνω των 80.000 δημόσιων ακινήτων από 30 διαφορετικούς δημόσιους φορείς, αναπτύχθηκε υποδομή για την παρακολούθησή τους και συνεχίζεται ο διεξοδικός νομικός και τεχνικός έλεγχος σε δεκάδες ακίνητα. Η κυβέρνηση θα δρομολογήσει άμεσα τις αναγκαίες νομοθετικές ρυθμίσεις για την ταχύτερη αξιοποίηση της ακίνητης περιουσίας, θα ενισχύσει το υφιστάμενο θεσμικό πλαίσιο, θα φροντίσει για τον συντονισμό των συναρμόδιων υπουργείων για την προώθηση των μεγάλων επενδύσεων σε δημόσια ακίνητα και θα ενισχύσει ουσιαστικά τη Γενική Γραμματεία Δημόσιας Περιουσίας, ώστε σε συνεργασία με το ΤΑΙΠΕΔ να διευκολύνει τις επενδύσεις στα δημόσια ακίνητα και να μεγιστοποιήσει την αξία τους για το Δημόσιο.
Η κυβέρνηση θα λάβει όλες τις απαραίτητες νομοθετικές πρωτοβουλίες για την αξιοποίηση της ακίνητης δημόσιας περιουσίας από το Φάληρο μέχρι το Σούνιο δίνοντας έτσι μεγαλύτερες υπεραξίες και στο ίδιο το Ελληνικό.
Οπως τόνισε ο κ. Στουρνάρας, «κάθε ευρώ από την αξιοποίηση της δημόσιας περιουσίας είναι ένα ευρώ λιγότερο από μέτρα δημοσιονομικής προσαρμογής, που θα βάθαιναν περισσότερο την ύφεση και την κοινωνική κρίση στη χώρα».
Είναι προφανές, πρόσθεσε, ότι θα υπάρχει συνεχής πολιτική στήριξη και αδιάλειπτη διευκόλυνση του όλου προγράμματος αποκρατικοποιήσεων από την κυβέρνηση, ώστε τα χρονοδιαγράμματα που θα συμφωνηθούν να τηρηθούν στο ακέραιο.
ΡΥΘΜΙΣΗ
Πώληση και με ομόλογα
Ρύθμιση που θα παρέχει τη δυνατότητα στο Ταμείο Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας να δέχεται και ομόλογα του ελληνικού Δημοσίου ως τίμημα για τις αποκρατικοποιήσεις αναμένεται να προωθήσει η κυβέρνηση.
Το γνωστοποίησε ο υπουργός Οικονομικών αλλά σύμφωνα με πληροφορίες η τρόικα έχει επιφυλάξεις. Κι αυτό γιατί παίρνοντας ομόλογα στην ονομαστική τους τιμή τα οποία λήγουν, για παράδειγμα, το 2030 το ελληνικό Δημόσιο θα μπορεί να διαγράψει χρέος, αλλά δεν θα λάβει μετρητά για την τρέχουσα περίοδο. Τα έσοδα από αποκρατικοποιήσεις έχουν υπολογιστεί στο επικαιροποιημένο μνημόνιο ότι θα καλύψουν μέρος του χρηματοδοτικού προγράμματος έως το 2015.
Σύμφωνα με πληροφορίες, στελέχη της τρόικας ανέφεραν πως σε κάθε περίπτωση, η εφαρμογή μιας τέτοιας απόφασης απαιτεί την έγκριση της ΕΕ γιατί μπορεί να δημιουργήσει χρηματοδοτικό κεν
Το κυβερνητικό πλάνο για τις ιδιωτικοποιήσεις
1η φάση
Ελληνικό, ΔΕΠΑ - ΔΕΣΦΑ, ΤΡΑΙΝΟΣΕ, Κρατικά Λαχεία, IBC, Αφάντου, Κασσιώπη
2η φάση
ΕΥΑΘ, ΕΥΔΑΠ, ΕΛΠΕ, ΕΓΝΑΤΙΑ, ΕΛΤΑ, ΔΕΗ, ΟΠΑΠ, ΛΑΡΚΟ, ΟΔΙΕ, 28 ακίνητα
3η φάση
Λιμάνια, αεροδρόμια, μαρίνες .
Το πλαίσιο για τη δρομολόγηση των κινήσεων της κυβέρνησης ανακοίνωσε ο Γ. Στουρνάρας στη Βουλή. Σε τρεις φάσεις η διαδικασία των ιδιωτικοποιήσεων με άμεσες αποφάσεις. Νομοθετικές πρωτοβουλίες και για την αξιοποίηση της ακίνητης περιουσίας του Δημοσίου
Σε επιτάχυνση και διεύρυνση του προγράμματος αποκρατικοποιήσεων προχωρεί η κυβέρνηση προκειμένου να πετύχει, κι αν είναι δυνατόν να υπερκεράσει, τον στόχο για έσοδα 15 δισ. ευρώ μέχρι το 2015.
Προς την κατεύθυνση αυτή δρομολογεί σημαντικές κινήσεις μέσα στο δεύτερο εξάμηνο του έτους. Το στίγμα των προθέσεων έδωσε μιλώντας στη Βουλή ο υπουργός Οικονομικών Γιάννης Στουρνάρας.
Σύμφωνα με το νέο κυβερνητικό πλάνο, όπως το ανέλυσε ο υπουργός, ειδικό βάρος θα δοθεί στην ολοκλήρωση των έξι αποκρατικοποιήσεων, για τις οποίες ήδη εξελίσσονται οι διαγωνιστικές διαδικασίες (Κρατικά Λαχεία, Ελληνικό, ΔΕΠΑ/ΔΕΣΦΑ, IBC, Κασσιώπη, Αφάντου) αλλά και στη δρομολόγηση της πώλησης της ΤΡΑΙΝΟΣΕ.
Σε δεύτερη φάση, σύμφωνα με τον υπουργό, θα ξεκινήσουν εννέα ακόμη αποκρατικοποιήσεις (sales leaseback 28 Ακινήτων, ΕΥΑΘ, ΕΛΠΕ, ΕΓΝΑΤΙΑ, ΕΛΤΑ, ΟΠΑΠ, ΛΑΡΚΟ, ΟΔΙΕ, ΕΥΔΑΠ), οι οποίες βρίσκονται σε προχωρημένο στάδιο προετοιμασίας.
Θα ακολουθήσουν 13 ακόμη αποκρατικοποιήσεις μεταξύ των οποίων λιμάνια, αεροδρόμια, μαρίνες, οι οποίες διαμορφώνονται τώρα.Επιπλέον η κυβέρνηση εξετάζει τον πλέον πρόσφορο, για το δημόσιο συμφέρον, τρόπο για την ιδιωτικοποίηση της ΔΕΗ σε συνάρτηση με την απελευθέρωση της αγοράς ενέργειας και τις κοινοτικές οδηγίες.
Επίσης ο κ. Στουρνάρας αναφέρθηκε και «στην αξιοποίηση της αργούσας δυναμικότητας περιφερειακών νοσοκομείων του ΕΣΥ, προσβλέποντας τόσο στην ενίσχυση των εσόδων του ΕΣΥ όσο και στην ενίσχυση της ανάπτυξης του ιατρικού τουρισμού». Επιπλέον ο υπουργός Οικονομικών αναφέρθηκε στις ακόλουθες κινήσεις:
Θα ολοκληρωθούν μέχρι τον Δεκέμβριο 2012 οι διαπραγματεύσεις για την επανεκκίνηση των έργων των αυτοκινητόδρομων, βάζοντας ξανά εμπρός επενδύσεις ύψους 4,5 δισ. ευρώ.
Αμεση προώθηση και υλοποίηση σειράς θεσμικών παρεμβάσεων σε πολλούς τομείς, όπως η σύσταση Ρυθμιστικών Αρχών Λιμένων, Αερολιμένων, Αυτοκινητοδρόμων, Διαχείρισης Υδάτων και Αποχέτευσης.
Στον τομέα της ακίνητης περιουσίας έχει ολοκληρωθεί η καταγραφή άνω των 80.000 δημόσιων ακινήτων από 30 διαφορετικούς δημόσιους φορείς, αναπτύχθηκε υποδομή για την παρακολούθησή τους και συνεχίζεται ο διεξοδικός νομικός και τεχνικός έλεγχος σε δεκάδες ακίνητα. Η κυβέρνηση θα δρομολογήσει άμεσα τις αναγκαίες νομοθετικές ρυθμίσεις για την ταχύτερη αξιοποίηση της ακίνητης περιουσίας, θα ενισχύσει το υφιστάμενο θεσμικό πλαίσιο, θα φροντίσει για τον συντονισμό των συναρμόδιων υπουργείων για την προώθηση των μεγάλων επενδύσεων σε δημόσια ακίνητα και θα ενισχύσει ουσιαστικά τη Γενική Γραμματεία Δημόσιας Περιουσίας, ώστε σε συνεργασία με το ΤΑΙΠΕΔ να διευκολύνει τις επενδύσεις στα δημόσια ακίνητα και να μεγιστοποιήσει την αξία τους για το Δημόσιο.
Η κυβέρνηση θα λάβει όλες τις απαραίτητες νομοθετικές πρωτοβουλίες για την αξιοποίηση της ακίνητης δημόσιας περιουσίας από το Φάληρο μέχρι το Σούνιο δίνοντας έτσι μεγαλύτερες υπεραξίες και στο ίδιο το Ελληνικό.
Οπως τόνισε ο κ. Στουρνάρας, «κάθε ευρώ από την αξιοποίηση της δημόσιας περιουσίας είναι ένα ευρώ λιγότερο από μέτρα δημοσιονομικής προσαρμογής, που θα βάθαιναν περισσότερο την ύφεση και την κοινωνική κρίση στη χώρα».
Είναι προφανές, πρόσθεσε, ότι θα υπάρχει συνεχής πολιτική στήριξη και αδιάλειπτη διευκόλυνση του όλου προγράμματος αποκρατικοποιήσεων από την κυβέρνηση, ώστε τα χρονοδιαγράμματα που θα συμφωνηθούν να τηρηθούν στο ακέραιο.
ΡΥΘΜΙΣΗ
Πώληση και με ομόλογα
Ρύθμιση που θα παρέχει τη δυνατότητα στο Ταμείο Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας να δέχεται και ομόλογα του ελληνικού Δημοσίου ως τίμημα για τις αποκρατικοποιήσεις αναμένεται να προωθήσει η κυβέρνηση.
Το γνωστοποίησε ο υπουργός Οικονομικών αλλά σύμφωνα με πληροφορίες η τρόικα έχει επιφυλάξεις. Κι αυτό γιατί παίρνοντας ομόλογα στην ονομαστική τους τιμή τα οποία λήγουν, για παράδειγμα, το 2030 το ελληνικό Δημόσιο θα μπορεί να διαγράψει χρέος, αλλά δεν θα λάβει μετρητά για την τρέχουσα περίοδο. Τα έσοδα από αποκρατικοποιήσεις έχουν υπολογιστεί στο επικαιροποιημένο μνημόνιο ότι θα καλύψουν μέρος του χρηματοδοτικού προγράμματος έως το 2015.
Σύμφωνα με πληροφορίες, στελέχη της τρόικας ανέφεραν πως σε κάθε περίπτωση, η εφαρμογή μιας τέτοιας απόφασης απαιτεί την έγκριση της ΕΕ γιατί μπορεί να δημιουργήσει χρηματοδοτικό κεν
Το κυβερνητικό πλάνο για τις ιδιωτικοποιήσεις
1η φάση
Ελληνικό, ΔΕΠΑ - ΔΕΣΦΑ, ΤΡΑΙΝΟΣΕ, Κρατικά Λαχεία, IBC, Αφάντου, Κασσιώπη
2η φάση
ΕΥΑΘ, ΕΥΔΑΠ, ΕΛΠΕ, ΕΓΝΑΤΙΑ, ΕΛΤΑ, ΔΕΗ, ΟΠΑΠ, ΛΑΡΚΟ, ΟΔΙΕ, 28 ακίνητα
3η φάση
Λιμάνια, αεροδρόμια, μαρίνες .
Σχόλιο. Εκείνο που
δεν μπορώ να καταλάβω είναι? Αφού δεν σωθήκαμε ξεπουλώντας το 65% τον ΕΛΠΕ, πως
θα σώσουν τη χώρα με το υπόλοιπο 35%
ΕΛΠΕ: ,το ελληνικό δημόσιο κατέχει πλέον ποσοστό 35,4770% (108.430.304
μετοχές) επί του μετοχικού κεφαλαίου της Ελληνικά Πετρέλαια.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου