Ενώ το πρόβλημα με τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς χειροτερεύει και το τέταρτο κύμα της πανδημίας «θερίζει», κυβέρνηση και διοίκηση του ΟΑΣΑ συνεχίζουν τον χαβά τους. Χτες ο επικεφαλής του Οργανισμού, μιλώντας σε ραδιοφωνικό σταθμό, το μόνο που επαναλάμβανε ως ομιλούσα «κασέτα» ήταν ότι αυξήθηκε ο αριθμός των λεωφορείων. Κι ενώ χιλιάδες επιβάτες δεινοπαθούν κάθε μέρα για να πάνε και να 'ρθουν στις δουλειές τους, παστωμένοι σαν σαρδέλες, ο ίδιος ζητούσε ...μελέτες που να αποδεικνύουν ότι τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς είναι εστίες υπερμετάδοσης του ιού! Η προσπάθεια εξωραϊσμού της άθλιας κατάστασης στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς, για να συγκαλυφθούν οι ευθύνες κυβέρνησης και διοικήσεων, είναι προκλητική. Το ίδιο και η στάση τους απέναντι σε όποιον την αποκαλύπτει και την καταγγέλλει. Οπως έγινε για παράδειγμα την περασμένη Πέμπτη, στον σταθμό του Μετρό στο Σύνταγμα. Στις 8.35 το πρωί, στην αποβάθρα με κατεύθυνση το Αεροδρόμιο γινόταν ο κακός χαμός, προκαλώντας την αντίδραση του κόσμου, ενώ πολλοί επιβάτες αποτύπωναν το συνωστισμό με τα κινητά τους τηλέφωνα. Αντί όμως η εταιρεία να πάρει μέτρα, οι υπεύθυνοι έστειλαν μια εργαζόμενη security να κάνει «σύσταση» στους επιβάτες ότι «δεν επιτρέπεται να βγάζουν φωτογραφίες εντός του σταθμού»! Ο κόσμος βέβαια αντέδρασε κι άρχισε να φωνάζει, απαιτώντας περισσότερα Μέσα Μεταφοράς και μέτρα προστασίας, όπως κατήγγειλαν αναγνώστες στην εφημερίδα μας. Σε κάθε περίπτωση, η διοίκηση του ΟΑΣΑ δεν χρειάζεται να κουράζεται τόσο, ψάχνοντας «μελέτες» για τη διασπορά του κορονοϊού. Μια διαδρομή με τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς στο κέντρο της Αθήνας τις ώρες αιχμής φτάνει και περισσεύει...
Το εθνικιστικό κόμμα VMRO φαίνεται πως βγαίνει ενισχυμένο από την κυβερνητική κρίση στη Β. Μακεδονία, απέναντι στους σοσιαλδημοκράτες του Ζάεφ. Οι εξελίξεις αυτές στο αστικό πολιτικό σύστημα της γείτονα χώρας καθρεφτίζουν τους ιμπεριαλιστικούς ανταγωνισμούς για τον «προσανατολισμό» της Β. Μακεδονίας, που όχι μόνο δεν «καταλάγιασαν» με την υπογραφή της ΝΑΤΟικής Συμφωνίας των Πρεσπών, αλλά οξύνθηκαν κι άλλο, με φόντο τη σύγκρουση ΗΠΑ - ΝΑΤΟ - ΕΕ και Ρωσίας. Το «φιλοδυτικό» αστικό μπλοκ, που κυβερνούσε μέχρι σήμερα, απειλείται τώρα από έναν συνασπισμό κομμάτων υπό το VMRO. Στις εξελίξεις παρεμβαίνουν ανοιχτά ΗΠΑ - ΕΕ, ενώ και η Ρωσία προσπαθεί να αυξήσει την επιρροή της στο πολιτικό σκηνικό που διαμορφώνεται και να βάλει εμπόδια στο ΝΑΤΟικό σχέδιο περικύκλωσής της. Το ίδιο συμβαίνει και στην ευρύτερη περιοχή των Δυτικών Βαλκανίων, όπου εθνικισμοί αναζωπυρώνονται, σενάρια για αλλαγές συνόρων ξαναζεσταίνονται, προειδοποιήσεις για ανάφλεξη της πυριτιδαποθήκης επανακάμπτουν. Μέσα σ' αυτό το σκηνικό, όπου η ελληνική αστική τάξη επιχειρεί να αναβαθμίσει τον ρόλο της στον ευρωατλαντικό σχεδιασμό, επιβεβαιώνεται ότι η υπογραφή της ΝΑΤΟικής Συμφωνίας των Πρεσπών αποτέλεσε θρυαλλίδα για νέο γύρο εντάσεων, αντιπαραθέσεων και όξυνσης των ανταγωνισμών, που πληρώνουν οι λαοί. Οτι αποτελεί ψηφίδα στο παζλ της εμπλοκής της χώρας μας στους ιμπεριαλιστικούς σχεδιασμούς, που βαθαίνει με ευθύνη όλων των κυβερνήσεων και των αστικών κομμάτων. Αυτός είναι ο γόρδιος δεσμός που πρέπει να κόψει ο λαός, παλεύοντας για απεμπλοκή της χώρας από τα βρώμικα ιμπεριαλιστικά σχέδια και δυναμώνοντας την αλληλεγγύη με τους γείτονες λαούς.
«Μήπως δεν είναι όλοι οι πόλεμοι τρομακτικοί και όλες οι σφαγές αδιανόητες αλλά μόνο αυτές που κάνουν οι άλλοι; (...) Πώς δηλαδή θεωρείς ότι ο εχθρός μπορεί να έχει ανθρωπιά; Είναι δικό μας προνόμιο - ημών, που λίγες μέρες πριν τη Σφαγή των Καλαβρύτων είχαμε σφάξει 77 αιχμαλώτους Γερμανούς και λίγους μήνες μετά σφάζαμε ανελέητα αντίπαλους στον Μελιγαλά και στο Κιλκίς (οι αριστεροί) και κρεμάγαμε κεφάλια αντιπάλων στις πλατείες (οι δεξιοί). Με θύματα πολλαπλάσια των Καλαβρύτων...». Αυτά γράφονται στον αστικό Τύπο, λίγες μόλις ώρες μετά την επίσημη «πρώτη» της ταινίας για το Ολοκαύτωμα των Καλαβρύτων και ενώ δεν έχει ακόμα ξεκινήσει η προβολή για το κοινό. Οι αντιδράσεις που προκάλεσε η προβολή του τρέιλερ της ταινίας αποδεικνύονται βάσιμες. Η προσπάθεια να ξαναγραφτεί η Ιστορία με τον μανδύα της μυθοπλασίας διαπερνάει το σενάριο και όχι μόνο στο σημείο όπου παρεμβάλλεται εντελώς ανιστόρητα ο ...καλός Αυστριακός ναζί. Ο ίδιος ο σεναριογράφος, άλλωστε, μας ενημερώνει ότι στόχος του ήταν να δείξει πως «ακόμη και στις πιο σκοτεινές στιγμές μπορεί να υπάρξει ανθρωπιά». Και για όσους δεν κατάλαβαν πού το πάει, έρχονται οι - εκπαιδευμένοι σε τέτοιες αποστολές - δημοσιολόγοι να ξεδιαλύνουν το μυστήριο, με σχόλια όπως το παραπάνω, που στο όνομα της «ελευθερίας της Τέχνης» επιχειρούν να νομιμοποιήσουν το αναποδογύρισμα της Ιστορίας, να ξεπλύνουν τον φασισμό με την άθλια θεωρία των «δυο άκρων», να εξισώσουν θύτες και θύματα, παρουσιάζοντας τις ναζιστικές θηριωδίες ως «αντίδραση» στον δίκαιο αγώνα του λαού να πετάξει από το σβέρκο του τον κατακτητή. Εχουν άλλωστε το «know how», αν κρίνει κανείς από το χρήμα που ξοδεύει η ΕΕ για το ξαναγράψιμο της Ιστορίας, επενδύοντας και στην Τέχνη...
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου